{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Få afgift tilbage på MC ?
  • #1   16. jan 2012 Har forsøgt. Det kan KUN lade sig gøre hvis du eksporterer den. Altså finder en køber uden for DK. I så fald beregnes den aktuelle reg.afgift, og staten beholder 15% af afgiftbeløbet som gebyr.

• #2   16. jan 2012 Jamen hvis nu jeg få en kammerat fra udlandet til at købe den, Hvordan skal jeg så få afgiften tilbage fra Staten / Skat ?
    De kan vel ikke sige noget til den pris som jeg sælger den til smiley - "Man kan vel altid købe den tilbage" smiley

• #5   16. jan 2012 Henrik ( Aalborg ) S

Mange tak for info, kan hurtig regne ud det ikke kan betale sig. Mange tak for hjælpen.

Mvh Patrick

• #6   16. jan 2012 Prisen du sælger til har intet at gøre med den de penge du får tilbage i afgift.

Normalt når du sælger til udlandet er det jo priser uden afgit. Så lad os hypotetisk sige din cykel er 100.000kr værd.

Du formår at sælge cyklen til 30.000kr til udlandet da det er sådan deres marked er.

Du kører den til toldsyn, de vurderer den til 100.000kr som forventet, og afgiften er per deres beregning 70.000kr.

Du fører cyklen ud af landet, sørger for at have kontrakt, kontakt info osv på køber, dokumenterer salget over for skat og de udbetaler afgiften minus et gebyr på 15%, altså 70.000kr - (0.15*70.000kr) = 59.500kr.

Dermed ender du med en pris på 89.500kr. At du så fiktivt har solgt til de 30.000kr er der jo ingen der kan se. Du henter cyklen hjem uden plader og lader den være som sådan. Afgiften på de 59.500kr er nu taget ud af cyklen.

• #7   16. jan 2012 Hans Henrik (Hjørring) N

Nemlig - Dem vil jeg helst ikke blive uvenner med smiley

Hader bare Danmark- 180 % afgift og ved ikke hvad, men der er selvfølgelig ingen grund til at skyde sig selv i foden smiley

• #9   16. jan 2012 Christian D

Jeg kan godt se det for mig nu smiley . Glad for den seriøse hjælp og svar.

Maskinen det drejer sig om er en Honda CRF 450 Motard som kostede for ca et år siden 40.000 kr, kan det så betale sig at få afgiften tilbage på svinet ?. Jeg tænker på at beholde Motarden til sjov og trackdays mm. Kan godt se at man skal have synet den, og faktisk have "søgt" / "vuderet" afgiften på ny, derefter har jeg så lidt at gå ud fra med hensyn til at trække afgiften tilbage.

• #10   16. jan 2012 Det er også gratis at blive indlagt på Cuba hehe smiley

• #11   16. jan 2012 Hans Henrik (Hjørring) N

Lad os nu lige holde os til Tropic'et ;-).

Hver sin holdning.

• #12   16. jan 2012 Mirza A

"Synes godt om"

• #13   16. jan 2012 Indlæg omkring afgift og sygehuse osv er lidt farvede i den her sammenhæng er det ikk'?

Jeg betaler også afgiften på min cykel og begynder at bruge cyklen på bane. Jeg ville da gerne kunne trække afgiften af min mc så jeg kunne bruge den til bane. Istedet skal jeg sælge den eller eksportere som ovenfor for at få afgiften tilbage.

Reglerne er til statens fordel, men jeg kan sagtens se hvorfor - det er for nemt at misbruge reglerne, og jo dyrere bilerne/MC'erne bliver jo større bliver fordelen af at 'lege' med afgiften hvis man kunne.

Men når det nu er fordi man gerne ville kunne drage nytte af sit køretøj på én måde er det lidt trist afgiftssystemet er en énvejsventil. Fx er det heller ikke muligt at få en hvidplade bil på gule. Vil man det skal man betale afgiften for en gulpladebil og opgive den afgift der er betalt på hvide plader..... Det syntes jeg er lidt ærgeligt og ufleksibelt når vi nu binder så mange penge i vores køretøjer.

• #14   16. jan 2012 Patric du kan se på skat.dk hvis der er nogen der har betalt afgift på sådan en fætter.det er samme pris ved export.
    Hvis de ikke har lavet nye regler siden januar 2010 skal du udfylde en =
    Anmeldelse export nr 21.044
    og der er et mindste gebyr på mc = 4000 Kr ellers 15%
    og du får de 300 kr fra syn godtgjort.
    Ja så skal du finde en slutseddel at udfylde med en udenlands adresse som køber.
    mvh kk

• #15   16. jan 2012 Jeg har skam været i Cuba smiley

Kommentér på:
Få afgift tilbage på MC ?

Annonce