{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.698 visninger | Oprettet:

Montere ny motor = betale afgift??? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Har kig på en suzuki savage som står komplet, dog uden motor. Der er ikke betalt afgift af motorcyklen, da den er hollandsk men har papirer på den.

Kan jeg købe en motor af samme type som den der sidder i normalt og sætte over på stellet, og så køre den til syn og så betale afgiften?

Bliver der en ekstra afgift pga. den nye motor?

Mvh. Tue.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montere ny motor = betale afgift???
  • #1   16. jan 2012 Ingen extra afgift af ny motor, motorcykler bliver ikke længere vurderet efter kørte km så om motoren er ny eller brugt betyder heller intet.

    //Brian


  • #2   16. jan 2012 Tak for svaret Brian.

    - et spørgsmål mere nu vi er igang med "afgiftssnakken".

    Hvor meget vil afgiften svinge, hvis jeg vil have den ombygget den til en bobber. Altså vil afgiften være MEGET større, hvis jeg ombygger den først (ombygger den så den kan synes) end hvis jeg betaler afgift af den hvor den står original?



  • #3   16. jan 2012 Hvis cyklen ombygges så meget at "den skifter identitet" så skal den individuel vurderes, og om dette er dyrere at få gjort på en allerede indreg cykel, aner jeg ikke.
    Men det skal stå mål med den faktiske værdi som cyklen har. Og hvad det angår er en savege jo heldigvis ikke i den pebrede ende smiley


  • #4   16. jan 2012 Jamen hvis den nu går hen og skifter identitet efter deres mening, er det så 5000 mere vi snakker om i afgift, eller er det 20.000 mere?? smiley

    er rimelig grøn på det område her.

    Tue.


  • #5   16. jan 2012 Afgiften er ca 2/3 af værdiforøgelsen.
    Er den blevet 30000,- mere værd så vil skattefar have de 20 smiley


  • #6   16. jan 2012 find hellere en køreklar ls650 hvis du skal ha en anden motor og betale afg på den. vil de to ting overstige hvad du skal give for en køreklar cykel...
    de kan findes til 16-18 kg køreklar med afg hvis du kigger lidt rundt og giver det lidt tid.


  • #7   16. jan 2012 har fundet en komplet uden motor til 3500, og er ved at få fat i en motor til 4000, så det er meget billigt smiley

  • #8   16. jan 2012 hehe ja hvis du så ligger 10-14 kg oveni til afg bliver det hurtigt alt for dyrt....
    se her; http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=107393


  • #9   16. jan 2012 Ved ikke hvad du skal give for det stel, men de koster altså ikke ret meget nede i Holland.
    Hvad med denne her til EUR 650,-

    (link fjernet)

    Eller hvad med denne her

    (link fjernet)

    Min cykel hentede jeg i Holland, og hvis det er stel du går efter og anden motor, ja så få det noteret i papirer og kvittering på motor, at der er betalt afgift af denne. Syn så pisset og byg den om.
    Her efter, kan du så få den synet igen.
    Sådan ville jeg have gjort det.


  • #10   16. jan 2012 Har undersøgt afgiften ca. vil ligge i 9000 kroner, så det løber i alt op i ca. 16500 med afgift. Så er der også sparret er par tusind. smiley


  • #11   16. jan 2012 NB: Kunsten er at finde en, der er så gammel som mulig, og i så god stand som mulig. = lav afgift.

  • #12   16. jan 2012 Rigtig fede cykler du linker til!
    men tror du sådan nogle er til at få synet i DK?


  • #13   16. jan 2012 De få penge der er sparet på projektet (hvis du ikke støder på noget uventet....og det gør man smiley var givet godt ud på en cykel som man kan prøve inden køb...

  • #14   17. jan 2012 Den første cykel, er jo bare en standard maskine, som går direkte igennem et syn. Den anden kræver lidt mere.
    Da jeg hentede min MC i Holland, kørte jeg et tæt samarbejde med FDM og importøren af AME udstyr i DK.
    Da alle dele var gennemgået med diverse serienumre, fik jeg via AME-DK udarbejdet et TüV-certifikat på delene. Og vupti, så blev den synet.
    Men EUR 650 for det første link + transport, syn + toldsyn+nummerplade+afgift, vil jeg tro du kan have den på gaden for under 15.000,-


  • #15   17. jan 2012 jeg forstår ikke. du kaster dig ud i sådan et projekt når man kan få en køreklar cykel med nr plade osv. til de penge de koster for tiden. du skal regne med at du kommer til at betale forholdsvis alt for meget i afg. da told og skat's vuderinger som regl er et par år bag ud i forhold til de faktiske handels priser. udover det skal du huske at du skal leje prøveplade til syn betale for syn og toldsyn plus nr pladen bagefter. jeg (gad ikke kaste mig igang med det og jeg så fik cyklen gratis... )

Kommentér på:
Montere ny motor = betale afgift???

Annonce