{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

indregistrering afgift {{forumTopicSubject}}

når man importere en nye motorcykel hvor fra udregner man så registrering afgiften ?

fra den danske pris eller fra det land han henter den fra?

vil importere fra sverige (da der er tale om at bytte en mc til en ny)

skal jeg så tage den svenske pris og bruge til at regne afgiften ud eller den danske ny pris.?

på forhond tak

evt nogle links som bygger jéres begrundelse op smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indregistrering afgift
  • #1   20. jan 2012 hvad er dit eget bud...

mvh

• #2   20. jan 2012 ja grunden til jeg skriver jo fordi jeg er i tvivl ?

jeg ved ikke om man skal gå efter den danske pris eller svenske ??

da jeg har hørt man ska lgå efter prisen man har købt den for når den er ny

• #3   20. jan 2012 det er helt sikkert efter dansk pris ,den udregnes...

mvh

• #4   20. jan 2012 Dansk pris !!!!!!!!

• #5   20. jan 2012 har bare hørt hvis du køber ny og har papire på den er købt til den pris så er det den pris afgiften bliver beregnet på

ellers er det jo dyre ?

• #7   20. jan 2012 velkomne til afgift danmark............

• #8   20. jan 2012 tak micheal det gav jo lidt mere hjælp men skal lige være sikker på jeg forstår det rigtigt
    vil du så ikke lige prøve at regne det for mig ?

har prøvede og læse lidt i den der fra skat man det skrevet på dum måde xD

mc koster 95.000 i sverige

så skal der ligge 9% til
    og plus 105% af de 16.000
    og 180% resten

• #9   20. jan 2012 men det du har linket til er jo til erhverv ?

• #10   20. jan 2012 Det essentielle er, at du har ret i din antagelse om, at afgiftsberegningen kan foretages på basis af den udenlandske indkøbspris, og ikke den danske std-pris, når der er tale om nye cykler. Men der er nogle detaljer fordi -

"En parallelimportør vil således kunne afgiftsberigtige køretøjer på grundlag af sin indkøbspris
    tillagt 9 pct. avance og moms"

Parallelimportør kan principielt såvel være private som erhvervsdrivende.

Man skal dog være klar over, at der skal svares moms i brugerlandet (her DK = 25%), og derfor skal man sørge for, at cyklen i udlandet købes uden moms, eller at denne kan exportrefunderes, idet man ellers kommer til at svare 2X moms, samt afgift heraf (usmart, især fra S, der i lighed med DK , har en høj momssats). Det beløb, der så skal svares reg.afgift af, tillægges en faktor på 9% (uanset om der rent faktisk er denne udgift eller ej) - Altså indkøbspris*1.25*1.09 = AV, AV afgiftspligtig værdi, og afgiften bliver herefter beregnet efter std. formlen -

Reg.afgift = (AV-24.900)*1.8 + 16.800

Og den samlede pris er derfor indkøbspris + DKmoms + reg.afgift

Et eks. en cykel der i udlandet koster 50.000 (uden evt moms i dette land)

Der skal så svares moms i DK = 12.500, hvorefter cyklen med DK-moms, men uden reg.afgift har kostet 62.500

Dette beløb tillægges så 9% tvungen avance, hvorefter det beløb der skal svares afgift af er 62.500*1.09 = 68.125 = AV

Og reg.afgift = (68.125-24.900)*1.8 + 16.800 = 94.605

Og den samlede pris 94.605 + 62.500 = 157.105

Der er så yderligere nogle smådetaljer (udeladt her)

Det er evident, at denne praksis vil (og har kunnet) friste svage sjæle, til at fabrikere falske fakturaer med kunstigt lave priser, det er en farlig vej at begive sig ind på :-).

Alt ovenstående gælder for import fra andet EU-land, og er naturligvis skrevet under 100% ansvarsfraskrivelse, vil man parallelimportere, gør man klogt i at alliere sig med en SKAT-medarbejder (der rent faktisk ved noget om det), idet der kan være specifikke detaljer i det enkelt tilfælde.

• #12   20. jan 2012 For så vidt oftest rigtigt nok, og S er ikke det typiske land at parallelimportere fra - MEN - Forudsætningen for det er, at råprisen (prisen uden afgifter) er lavest i DK, hvilket den meget ofte er (netop pga vores afgifter), dog ikke altid, og denne pris er ikke fast som i DK, men fluktuerer meget mere i udlandet. Den typiske parallelimport vil ofte være et overgemt nyt køretøj, der er væsentlig nedsat i forhold til oprindelig nypris. I disse tilfælde, samt på meget specielle køretøjer, vil det undertiden kunne svare sig. Risikoen her kan så være, at cyklen også bliver væsentligt nedsat i DK, og det man troede var en væsentlig besparelse, kan blive vendt til det modsatte :-). At afskrive parallelimport som a priori økonomisk fordelagtigt kan man med andre ord ikke, men nemt er det ikke ligefrem, og det fremgår vist tydeligt, at der er faldgruber, så de fleste gider ikke, men overlader det til de mere "kreative"..

• #13   20. jan 2012 problemet er at det ikke handler om at købe men BYTTE da en mortor cykel til 450.000 ny pris aldrig bliver købt i danmark for dyrt at flytte over og ikke kan sælge i sverige på grund af krise men forhandlerne vil gerne bytte med den....

• #14   20. jan 2012 Havde jeg spottet, og især derfor bør du henvende dig til SKAT og forhøre dig nærmere om, hvordan du er stillet i den specifikke situation

• #15   20. jan 2012 I princippet kunne du jo bare sælge din og købe hans (= bytte), nu har du jo så en faktura smiley

Kommentér på:
indregistrering afgift

Annonce