3.786 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Tjekkes drosling ved syn? Tjekkes drosling ved syn?

Hello!

Vil lige høre hvad man skal gøre ang. drosling og syn smiley

1)tjekkes drosling ved syn?
2) hvis ik, er det så nok at ha en underskrift fra en mc-mekaniker, at det er sat på?

Mvh
Mikkel

(og ja, i kan nok godt gætte hvor jeg vil han af med dette smiley )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tjekkes drosling ved syn?
  • #1   7. feb 2012 du skal ha en godkendelse på det drosselkit... men om en synsmad opdager om det er monteret er der kun en måde at finde ud af på.. smiley

• #2   7. feb 2012 så det eneste jeg skal ha' med er de TÜV dokumenter?
    smiley

• #3   7. feb 2012 ja det er rigtigt... men hvis du alligevel ikke vil køre med det, hvorfor så fårsøge at få det med i papirerne...?

• #4   7. feb 2012 Er under 21 smiley

Og da jeg er helt ny på det her, så ved jeg ikke så meget om det, så gætter bare på at det skulle stå, at det var på smiley

• #5   7. feb 2012 jeg vil anbefale dig at montere det, så gir det heller ikke problemer hvis du skulle komme galt afsted.. smiley

• #6   7. feb 2012 Du får sådan en lille fin lap papir, eller hæfte hvor der står, at cyklen er droslet. Dette hæfte skal man så også køre rundt med. Hvis du er helt grøn, så kan du få en mekaniker til at montere det og omsyne den for dig. Det koster lidt ekstra, men så er du sikker på, at det bliver rigtigt.

• #7   7. feb 2012 Ved godt at det ville være bedst, at få den droslet, da jeg er ny i det smiley
    Men 34hk til en maskine som vejer 220kg, lyder sgu desværre ikke af så meget.

Min svoger, hjælper mig med at fixe mc'en, da han har ret godt styr på sådan noget, så det er intet problem smiley

• #8   7. feb 2012 Så kan du ligeså godt lade vær med at drosle den hvis du bare vil pille det af alligevel?

• #9   7. feb 2012 Simon T
    Det var også det jeg tænkte, men hvis de tjekker det hos syn, så skal det jo på smiley

• #10   8. feb 2012 mikkel a
    så vidt jeg ved så koster det vist os boxen hvis du bliver nappet af fritz det svare jo til at du køre et køre et køretøj du ikke har kørekort til så i bund og grund kan det vist ikke betale sig at lade være med at få det monteret

• #11   8. feb 2012 Hvis du køre til syn og synsmanden vælger og afprøve din mc mærker han det med det samme,,,,
    Bliver du stopper og de finder ud af din mc har mere end de 34 hk er det nyt syn+bøde+ en bøde for at køre uden kørekort......

• #12   8. feb 2012 Skal du have den registreret som "lille" mc for at køre den til du bliver 21 år skal du have en godkendelse med på droslingskittet , det bliver skrevet ind i papirerne på din mc , husk det er dit ansvar at få det monteret og registreret og ikke synsmandens opgave at regne ud om det er monteret eller ej..................

• #15   8. feb 2012 John P, det syntes du nok ikke selv dengang du var 21, altså hvis du havde kortet dengang, eller er du en af de gamle fjolser i trafikken som selv laver flere ulykker end unge på deres motorcykel, fordi i tror alt i gør selv er rigtigt?

• #16   8. feb 2012 Da jeg skulle til syn med min sv 650, tog synsmanden en tur op af vejen med håndtaget i bud. Han sagde, at han flere gang havde oplevet af folk havde papir på, at motorcyklen var droslet, men at den var blevet fjernet af motorcyklens ejer efterfølgende... Så hvis jeg var dig, ville jeg drosle den, og for den sags skyld beholde den droslet. Da jeg blev 18 sidste år, og skulle have min første motorcykel overvejede jeg også, at køre uden drosling, da jeg tænkte det var sjovere at lave være. Nu står jeg ét år ældre, og er skide glad for min far overtalte mig til at køre med drosling! For jeg har op til flere gange, været glad for, at jeg ikke kunne give den mere gas, for hvis dette var tilfældet, sad jeg nok ikke her i dag.

Martin

• #18   8. feb 2012 John P, så er der jo bare endnu flere der vil bryde loven hvad er så meningen med at hæve den ?

• #21   8. feb 2012
    Nu er der vel også forskel på om det er en ZX 10 R, eller en der er lidt mere bovlam originalt.

Martin H giver de bedste argumenter for at køre med drosling.
    Jeg tror også at oplevelsen ved at køre motorcykel blive bedre, og mere afslappet, hvis man med sindsro kan møde politiet.

Ansvarsforsikringen dækker på samme måde som den ville med drosling, men der kan blive problemer med kaskodækningen.

• #22   8. feb 2012 Gider ikke at svar på det "negative"

Steffen (Århus) :
    som du også selv skriver med at Martin H har det bedste argument, giver jeg dig helt klar ret i smiley
    Dog kender jeg også godt mine begrænsninger, og ikke bare ang. mc, men sådan generelt.

Men kan jo godt være at man begynder at føle sig lidt for sikker, nu når man kommer ud. Det skal jo desværre ikke kunne sige smiley

Tror dog det ender med at jeg la' det sidde på smiley

Men tak for alle svarende (af de konstruktive) smiley

• #23   8. feb 2012 Jeg er selv 18år og har leget med tanken om at køre uden drosling lige som Mikkel A. Men jeg er kommet frem til at jeg får monteret droslingen og kører med den i de 3år. Det er jo meget fornuftigt at bliv en bedre og mere erfaren motorcykel bilist inden man få lov at slippe de kraftige maskiner løs. smiley
    Håber du vælger at få den droslet! smiley

• #24   8. feb 2012 JD! : Nej, det var jeg ikke klar over..! Hvad er mindste tiden der skal køres med drosling?

• #25   8. feb 2012 Og jeg har endnu ikke forstået at motorcykler skal drosles og biler slipper for det! Ung 18 årig knægt i en 1000hk supra er mere dødelig end en 18 årig knægt på en 180hk mc.

Kommentér på:
Tjekkes drosling ved syn?

Annonce