{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Svært valg!! {{forumTopicSubject}}

Jeg står og vil måske til at købe cykel til ombygning til streetfighter...
Jeg har 2 muligheder på hånden som jeg syntes er fornuftige..
GSXR 1100 , 90' med 39000 på klokken..(Anders c her fra mcg)
Og..
ZXR 750 , 91' med 49000 på klokken...

For mig et svært valg, men er her nogen der er klogere end mig som kan give mig fordele/ulemper ved disse...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært valg!!
  • #1   3. jun 2006 perspnligt havde jeg nok valgt kawasakien..
    synes 1100 bliver for meget
    også er der flest gsxr der er ombygget, så dette ville være lidt anderledes med zxr ombygget (selvom dette også er set flere steder)


  • #2   3. jun 2006 Gixxer, ingen tvivl om det!

    Suzuki er pissegode til at ombygge, da de deler mange dele med hinanden, hvorfor det er nemt at tilpasse og finde stumper.

    Desuden skal en fighter have kubik, jo flere, jo bedre.

    Gixxeren er populær at ombygge, og du vil derfor også ret nemt kune finde kits til den. Der er med garanti fora, hvorpå du kan få alt at vide om den.

    Jeg har valgt min Falco, da Aprilia også fungerer på den måde at stumper kan flyttes rundt, nærmest ubesværet. Jeg kan lave den præcis som jeg vil have den med præcis de stumper jeg vil have( har råd til, red.)


  • #5   3. jun 2006 En maskine der også kunne være fed, er en FZR 1000. Tjek for eksempel den orange der er herinde. Det er klart en fordel at tage en med aftageligt bagstel, ved ikke om de 2 du nævner har det.

    Den er relativt billig af en 1000'er, og kører rigtig godt.

    Hvad er prislejet, og har du nogle specielle krav? Der er jo også nogle af de lidt ældre der kan blive rigtig fede, de gamle GSX 1100 E'er, og Kenneths Z'er.

    Det er lidt nemmere at anbefale udfra pris og krav.


  • #6   3. jun 2006 jeg har sådan set hele planen klar til zxr og der skal egentlig ikke gøres ret meget... og til få penge faktisk...
    Jeg ligger lige et billede ind på min profil under min vx så kan i se hvad min plan med den er...
    Det var nu også mest mht motor holdbarhed og sådan noget...


  • #7   3. jun 2006 Hej !
    Der er masser af prefabrikerede stumper til GSX-R'ere
    og der er bygget en del om
    så det er nu nok svært at lave noget helt unikt
    Det er spændende at lave ( få lavet ) stumper som passer lige til formålet, men det er også lidt dyrt i den sidste ende
    mit eget projekt (FJ) er jo bestemt ikke et ordre-dele-fra-katalog-i-udland-projekt derfor tager det enormt med tid /overvejelser/fejlkøb og lidt frustrationer samt Penge

    ZXR/GSXR jeg ville kigge på hvordan motor og andre vitale dele holder/koster at holde kørende fordi resten er samme pris. Om fx der er en af modellerne som har USD om den er født med 17" i bred format Om den er med løst bagstel. etc etc

    eller køb en Z750 af de nye smiley

    mvh Lars


  • #8   3. jun 2006 Begge har i dette tilfælde up-side-down og i fornuftig stand...
    Jeg er ikke rigtig til at det skal være noget alle andre har... Det skal være noget specielt...

    Men hvad med motor/gearkasse/ osv osv... holder det ligegodt på begge cykler.. Hvad med køreregenskaber...???

    Jeg hælder mest til ZXR, men vil gerne vide om det er fornuftigt køb generelt...


  • #9   3. jun 2006 ville nok tage den med mindst på klokken

  • #10   3. jun 2006 Hej Kim,

    HELT KLART GIXX;eren Den er vandkoelet = ikke en helvedes masse grimme vandslager omkring motoren.

    Den har betydeligt mere "grunt" i bunden og uden kaaben, tro mig saa betyder det meget mere end topfarten.

    GIXX'eren skal bare justeres, have nye taendroer og olie engang imellem og saa er den sq stort set UMULIG at slaa ihjel. Og hvis det alligevel paa mirakuloes vis skulle lykkedes dig at vride livet ud af den, saa koster en hel cykel at byttestumper over fra kun peanuts i tyskland!

    Den kan tunes langt ind i helvede hvis du synes den bliver lidt for langsom i optraekket, men den er nu quick nok i standard trim.

    Hvis du oensker tips og tricks saa skriv paa BBJACOBSEN@GMAIL.COM og jeg skal svare efter bedste evne!

    Hyg
    OneStep alias Bo


Kommentér på:
Svært valg!!

Annonce