{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Gps til mcen, men hvilken model? {{forumTopicSubject}}

Hej rødder:-)
Jeg har kigget lidt på forskellige gps til min CBFer. Zumo220 eller 660 fra garmin. Fordele og ulemper? Nogle af jer som vil dele jeres erfaringer? Topmodellen ser ret lækker ud, men virker umiddelbart ret stor , men det er måske bare en tilvænningssag? Jeg tænkte på at skulle bruge gps sammen med et program til at loade ruter ind( måde mine egne og andres) som feks. Tourstart


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gps til mcen, men hvilken model?
  • #1   16. feb 2012 Hey..
    Jeg kører med den store på min "bird" og synes umiddelbart ikke den er for stor, men det er jo smag og behag. Da jeg købte var 220 ikke kommet på markedet endnu. Jeg har kun godt at sige om 660. Den virker perfekt sammen med programmet >tyre< til rutepanlægning. Jeg har monteret den i kronrørshullet og trukket strøm via positionslyset.


  • #2   16. feb 2012 Jeg har haft en tom tom 2 den fungerer fint men idag tror jeg nok jeg bare køber en magnet taske til tanken og bruger den fra bilen ,

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #3   16. feb 2012 Søg på div. tråde som omhandler emnet - der findes også alternativer, f.eks. TomTom Urban Rider m.fl.

  • #4   16. feb 2012 Jeg har fået monteret et vandtæt strømstik, så den kan få lidt at leve af. Hvis den monteres over kronrørshullet vil den så ikke tage udsynet til instumenterimgen?

  • #5   16. feb 2012 John@
    Min montering dækker kun lidt af bunden på de store ure..


  • #6   16. feb 2012 Jeg kørte Østrig tur med min bil-GPS i plastiklommen på tank tasken.
    Dette skal du aldrig gøre!!! den dummeste løsning ever!
    - (til Johnny B).
    når solen står på kan man intet se på skærmen, og kun alt for tit flyttes focus fra vejen og ned på tanken. det er langt bedre med en løsning oppe ved instrumenterne.

    Mvh. Jacob


  • #7   16. feb 2012 Hvis du har en smartphone, så findes der holdere der er vandtætte og kan monteres på mc. Den har man jo altid på sig alligevel. Er ihvertfald glad for min iPhone som GPS - Og der findes jo alverdens apps der kan bruges.

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #8   16. feb 2012 Min sidder i en holder lige under instrumenterne, samme GPS som den fra bilen af, kan købe rigtig mange klare plasticposer for den prisforskel der er mellem en vandtæt og en normal GPS

  • #9   16. feb 2012 til 2900 i min bil gps bruger jeg blu thou til hjelmens samtale anlæg og det fungere fint

  • #10   16. feb 2012 Simon, hvilken app bruger du til Iphonen?
    Og er du tilfreds?


  • #11   16. feb 2012 kikker også en men synes ca. 3900 for 660 er lidt dyrt + man så skal købe et headset ved siden af. (ved ikke lige hvad det koster)

    Er 220 modellen nyere end 660. ?
    Hvad kan 660 som 220 ikke kan ?


  • #12   16. feb 2012 Simon P(Skanderborg) jeg har skam en Iphone4 med Navigon installeret, men dur det til noget i udlandet? Koster det ikke dyrt i datatrafik?

  • #13   16. feb 2012 Nej. navigon bruger ikke datatrafik i udlandet. Download kortet hjemmefra og så skal du ikke bruge mere data.

    Bruger selv Navigon på længere ture, og det funker bare.


  • #14   16. feb 2012 Zûmo 660 på min Blackbird - monteret i kronrørshullet. Monteret direkte på batteriet. Ikke noget problem, da jeg tager gps af, når jeg forlader min mc. 660 er IKKE låst, når den sidder i holderen og kan friste langfingrede. Min tidligere 550 var låst med en specialskrue. Ellers super brugervenlig og robust. Størrelsen er dejlig og du kan nemt betjene touchscreen skærmen med handsker. Jeg bruger ikke noget headset - kigger kun på skærmen og har virket fint de sidste par år.

  • #15   16. feb 2012 Ok, Simon. Det er da klart den billigste løsning så. Tak for nyttige svar til jer alle:-)

  • #16   16. feb 2012 Ja og man har den jo altid med i lommen alligevel. smiley

  • #17   16. feb 2012 Her er en side hvor man kan få div. holdere, stik, ledninger og tasker
    (link fjernet)
    god fornøjelse


  • #19   17. feb 2012 Ser ud til at TomTom er billigere end Navigon til iPhone, hvorfor vælge Navigon ?

    Hvilket headset bruger i til iphone og hvordan har i den monteret, evt. pics ? Har et jabra headset til bilen men tror sku det bliver noget bøvlet at have på under hjelmen og overhovedet at få det på.

    Jeg har 2 tomtom til bilerne som man jo kunne smide i en taske men når man nu altid har telefonen med og den evt. er bedre til at holde strømmen end de gps'er der er i bilen så skulle man måske vælge iphone.

    Vil det være fint nok at have et bil cigarstik under sædet på min CBR 600 F4i hvor man så kan tage det alm. lade stik til iphone på og trække kablet op til holder på styret eller er det en ufarbar vej og må man ty til montering af cigarstik et sted omkring styret ?


  • #20   17. feb 2012 Kan man ikke bruge sådan en sugekop-holder som i biler? Der buer vindskærmen måske for meget på en mc? Det havde jeg egentlig planer om at gøre.

  • #21   17. feb 2012 Har haft både tomtom og navigon på min iPhone, de stort set ens og lige gode. Synes dog der var et eller andet med navigon der var bedre, så det den jeg bruger.

    Af holdere har jeg en der monteres på styret, som er vandtæt, men hvor man stadig kan betjene telefonen. Hedder biologic bike Mount.

    Plejer bare og følge navigationen på skærmen, men skal os have fat i noget Bluetooth af en art - har bare ikke fundet et godt sæt endnu.

    Har monteret et cigarstik ved styret til strøm.


  • #23   17. feb 2012 Her i huset har vi en TomTom XL og en Garmin nuvi 255W til bilerne. Jeg har flere gange overvejet at placere min TomTom under hjulet på bilen og få det overstået. Den funkede fint indtil jeg i et anfald af vildelse opdaterede den fra TomToms hjemmesidemin computer. "If it works, don't fix it" Siden da kan den ikke finde satellitterne selvom man befinder sig i helt åbent landskab, og man kan køre 20-25 km før den pludselig vækkes til live. Hvis man søger lidt på nettet er det et ret almindeligt problem, og eneste "løsning" er at resette, og miste alle sine waypoints og settings. En dag jeg bliver sur nok ryger den ud af vinduet og så køber jeg en ny - Garmin.

    Vi har en Garmin håndholdt til marinebrug, og den fungerer (også) perfekt. Den kan tåle det mest utrolige, vi har tråd på den, tabt den og den har været oversvømmet flere gange. Den viser kun fart og længde/breddegrad, ingen kort.

    Hastigheden din GPS viser er den korrekte, speedometeret har oftest en indbygget fejlvisning.


  • #24   17. feb 2012 Har lige hentet GPS Nav 2 Skobbler for 12 kr og det ser sku fornuftigt ud, nogle der har prøvet det ?

Kommentér på:
Gps til mcen, men hvilken model?

Annonce