{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.088 visninger | Oprettet:

Suzuki gsxr 600 07 ryger hvid? {{forumTopicSubject}}

Hey var ude og kigge på sådan en her idag, men synes at den røg lidt hvidt, ikke noget vildt men sådan så at man kunne se det- er det bare kulden eller kondens i udstødningen? den har stået stille siden sidste sommer

Den har kørt 36000km og var pæn og generelt god stand- jeg tænker toppakning/slidte ventiler, men er ikke sikker.

På forhånd tak for hjælpen

mvh

Nicolai

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki gsxr 600 07 ryger hvid?
  • #1   25. feb 2012 Min ryger også Hvidt når det er så koldt uden for. Men kun når den lige er startet, men det er vist meget normalt.

• #2   25. feb 2012 Normalt det er kondens damp

• #3   25. feb 2012 Hvis røgen kondenserer umiddelbart efter den kommer ud af udstødningen, så er det vel vand.

• Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
    #4   25. feb 2012 Lyder som en kold udstødning, umiddelbart ikke noget jeg ville tillægge noget...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #5   25. feb 2012 Pil kølerdækslet af og start den - hvis toppakningen er gået, vil det ret hurtigt vælte ud af hullet, og det er under 10 sek vi snakker om...

Men du skal nok mest regne med det er kondens, da det er fugtigt i vejret, udstødningens røg er varm og vejret er køligt.

• #7   25. feb 2012 Tak for svarene:)

Var bare lige i tvivl- så kontakter jeg ham igen og prøver den der med kølevandet Sajmon:)

Takker

• Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
    #8   25. feb 2012 en blæst toppakning, kan man også nogen gange lugte, kølevandet kommer til at lugte fælt!

• #9   25. feb 2012 Når benzin (eller andre kulbrinter) forbrændes er resultatet CO2 og H2O, hvis det er hvid røg er det bare Vand (H2O) du kan se måske fordi motoren er lidt kold.
    Så længe det ikke er sort røg (så brændes der olie) eller blå røg (så brænder den ikke rent) så har du ikke noget at være nervøs for

• #10   25. feb 2012 Thomas : en ødelagt toppakning , giver da vist hvid røg .

(i det her nævnte tilfælde , ville jeg nu ikke være så nervøs , men følge sajmons råd)

• #11   25. feb 2012 Baghjulskongen: Er ret sikker på det bare er fordi den har stået stille rigtig længe... Min gør det samme når den startes op første gang efter vinter...
    Hvis den går som den skal og ikke halter på en cylinder, burde der ikke være noget galt, men en god idé lige at tage køledækslet af, som sajmon siger, for at være 100% sikker...

Thomas B: Hvis det er sort røg er det for fed blanding, blå røg er olie og vand er hvid...

/ Bülow...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #12   25. feb 2012 Sort røg har nu aldrig været andet end for meget benzin, dvs fed blanding.

Blå røg er olie - som forklarer at f.eks totaktere ryger blåt indtil de får nogle tæsk.

Hvid damp er vand - enten kondens, som er det mest sandsynlige, eller en toppakning som er gået. Er den gået, vil der dog ALTID dannes overtryk i kølesystemet da forbrændingstrykket er højere end kølesystemets tryk - det vil derfor søge derud. Alternativt vil olie og vand blandes, som vil kunne ses i form af grumset olie i motoren - gerne lysebrunt og ildelugtende.

• #13   26. feb 2012 hvis røgen lugter "sødligt" så kan det være toppakningen er gået. Meeeen mon ikke bare det er kondens. Mayo ved kølerdæksel. Ellers må du få en firegasmåler på for en sikkerheds skyld for at se om der er C-H i kølevandet.

Kommentér på:
Suzuki gsxr 600 07 ryger hvid?

Annonce