3.888 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Honda VFR 750 startproblemer Honda VFR 750 startproblemer

Ja det er jo første dag i sæsonen og var nede for at hive liv min gamle honda fra 88. Men men men... Skidtet vil ikke en gang hoste smiley

Er første gang mc vinterhi prøver da jeg først fik kort og mc sommeren sidste år.

Her er følgende spørgsmål:

Kan jeg pille karburatorene af den og rense dem uden at skulle indstill en masse bagefter?

Hvis det ikke virker hvad så?

Vil lige tilføje at jeg fyldte tanken helt op inden vinterhi.

Den har stået i min garage så den har desværre også været udsat for frosten.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda VFR 750 startproblemer
  • #2   1. mar 2012 Prøv det som Mads også foreslår. Ellers hvad med strøm? Har du haft batteriet af den her i vinter, eller haft lader på? Sidste år til sæson start ville min hellere ikke igang, der var det batteriet der var faldet sammen. Den kunne godt holde strøm i sig, men ikke nok til at den kunne starte når den var kold.

    Hvis de tændrør ikke er våde, skal du nok tjekke om der overhovedet er benzin i svømmerhusende. Går ud fra VFR kører med vakum hane som bla. CBR600 gør og derfor skal den nok have lidt hjælp til at komme igang, hvis det er tilfældet


  • #3   1. mar 2012 Du skal nok tappe gammel benzin ud af karburatorerne..

  • #4   1. mar 2012 Mener der er benzinpumpe på den, som det første skal du tømme kaburatorene for gammel benzin.
    Ud med tændrør og nye i, for de dør nemt hvis der kommer gammel benzin til dem.
    Lad på batteriet nogle timer og se så om der er kommet strøm på. Hvis ikke skift da til et nyt.
    Det med at tage kaburatorene af vil ikke være en god ida, da de på ingen måde er særlig nemme at få på igen. Men hvis der er for meget skidt i dem kan det dog blive en nødvendighed.
    Har du ikke prøvet at skille en kaburator ad til en mc, vil jeg råde dig til at få en fagmand til at kikke på den.


  • #5   1. mar 2012 Jeg har prøvet det samme, med efterhånden en del mc 'er. jeg er begyndt bare som det første hvis den ikke vil, at smide nye tændrør i. og så starter skidtet med det samme.

  • #6   1. mar 2012 og chek lige at død mandsknappen er på "run" - jeg har lavet den bummert engang...
    Hvis den bare har stået et par måneder, burte den springe lige igang,
    hvis der er benz og gnist - hvis den har en "pri" indstilling på hanen, så sæt den der, hvis ikke så pil evn slangen af og chek at der kommer benzin, når du tørner motoren på starteren.
    Hvis der kommer benzin så er det højest sandsynlig en fejl i tændingen, da chancerne for at alle 4 tændrør har gået sig en tur er meget lille. Skru evn. et tændrør ud, og læg det på blokken, og se om der kommer gnist når du tørner motoren. Hvis det heller ikke fejler noget, så kan kaburatorne måske være stoppet til, men chancerne er meget få for at de er så stoppede at den ikke engang gidder at sige øf, så hvis inden du piller dem af, så chek at det ikke er en suzuki du har købt, det plejer nemlig at kunne forklare mange ting smiley


  • #7   1. mar 2012 Tøm svømmerhusene for gammel benzin - det plejer at være nok på min vfr

  • #8   1. mar 2012 Siger tak for de mange svar smiley

    Kan læse jeg skal ned og pille diverse skjolde af i morgen og i gang med at undersøge de forskellige ting :=)



  • #9   1. mar 2012 Der sidder en lille skrue i bunden af hvert svømmerhus, som bare lige skal løsnes så den gamle benzin løber ud - læg lige en klud under til at opsuge det....
    Prøv det, inden du skiller alt for meget ad...


  • kim  l
    kim l Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #10   1. mar 2012 Har samme problem med konens VFR,4 nye tændrør så starter den,
    Om det er den rigtige måden at gøre det på ved jeg ikk,men det virker hver gang


  • #11   1. mar 2012 Det med om der er gnist på, kan man ikke bruge til noget. Alle dem jeg har gjort det ved har haft fin gnist på røret, men ville bare ikke hoste igang. 4 nye pløkker, og der var liv øjeblikkeligt.

  • kim  l
    kim l Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #12   1. mar 2012 Sådan ;-))

  • #13   1. mar 2012 Nu har du tjekket at det ikke er noget så trivielt som at dødmandsknappen er røget over på off? smiley

  • #14   1. mar 2012 Ja har kontrolleret den knap smiley Har fået ramt den på off en enkelt gang eller to før hehe så Kontrollere den altid smiley

  • #15   3. mar 2012 Okay... Må vist indrømme min viden og halvfærdige krop kommer til kort her, har afmonteret sideskjolde og tank og synes stadig ikke jeg kan se hvordan jeg skal kunne komme til bundskruerne smiley Nogen i nærheden af svinninge Holbæk der vil give mig en hånd?

Kommentér på:
Honda VFR 750 startproblemer

Annonce