3.888 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Honda VFR 750 startproblemer Honda VFR 750 startproblemer
Ja det er jo første dag i sæsonen og var nede for at hive liv min gamle honda fra 88. Men men men... Skidtet vil ikke en gang hoste
Er første gang mc vinterhi prøver da jeg først fik kort og mc sommeren sidste år.
Her er følgende spørgsmål:
Kan jeg pille karburatorene af den og rense dem uden at skulle indstill en masse bagefter?
Hvis det ikke virker hvad så?
Vil lige tilføje at jeg fyldte tanken helt op inden vinterhi.
Den har stået i min garage så den har desværre også været udsat for frosten.
0 synes godt om
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.084
Hvis de tændrør ikke er våde, skal du nok tjekke om der overhovedet er benzin i svømmerhusende. Går ud fra VFR kører med vakum hane som bla. CBR600 gør og derfor skal den nok have lidt hjælp til at komme igang, hvis det er tilfældet
jan 2009
Følgere: 6 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 444
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
Ud med tændrør og nye i, for de dør nemt hvis der kommer gammel benzin til dem.
Lad på batteriet nogle timer og se så om der er kommet strøm på. Hvis ikke skift da til et nyt.
Det med at tage kaburatorene af vil ikke være en god ida, da de på ingen måde er særlig nemme at få på igen. Men hvis der er for meget skidt i dem kan det dog blive en nødvendighed.
Har du ikke prøvet at skille en kaburator ad til en mc, vil jeg råde dig til at få en fagmand til at kikke på den.
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 10 Annoncer: 1 Emner: 136 Svar: 897
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Hvis den bare har stået et par måneder, burte den springe lige igang,
hvis der er benz og gnist - hvis den har en "pri" indstilling på hanen, så sæt den der, hvis ikke så pil evn slangen af og chek at der kommer benzin, når du tørner motoren på starteren.
Hvis der kommer benzin så er det højest sandsynlig en fejl i tændingen, da chancerne for at alle 4 tændrør har gået sig en tur er meget lille. Skru evn. et tændrør ud, og læg det på blokken, og se om der kommer gnist når du tørner motoren. Hvis det heller ikke fejler noget, så kan kaburatorne måske være stoppet til, men chancerne er meget få for at de er så stoppede at den ikke engang gidder at sige øf, så hvis inden du piller dem af, så chek at det ikke er en suzuki du har købt, det plejer nemlig at kunne forklare mange ting
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 9
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 27
Kan læse jeg skal ned og pille diverse skjolde af i morgen og i gang med at undersøge de forskellige ting :=)
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 9
Prøv det, inden du skiller alt for meget ad...
feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
Om det er den rigtige måden at gøre det på ved jeg ikk,men det virker hver gang
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 10 Annoncer: 1 Emner: 136 Svar: 897
feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 27
mar 2012