875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

rune j
rune j
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 30

Hjælp til anbefalinger af UDSTYR :) Hjælp til anbefalinger af UDSTYR :)

Hej folkens. Jeg er en ung fyr der snart skal have sin første MC'er (sv 650). Derfor søger jeg hjælp til at beslutte hvilket udstyr jeg skal ha'.
Hvilke mærker kan i anbefale af:
- Hjelm
-Handsker
-Støvler/sko
-Jakke
- Bukser
og eventuelle andre ting en nybegynder som mig ikke har tænkt på :)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til anbefalinger af UDSTYR :)
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   6. mar 2012 Rygskjold bør du også købe.

Jeg skal lige spise - så skriver jeg en lang smøre om resten. smiley

• #2   6. mar 2012 De fleste vil anbefale dig at tage ud til nogle forhandlere og prøve dig frem til hvad der sidder bedst på DIG smiley

• #3   6. mar 2012 Der er masser af dem her: Fc-moto.de.. siden er også på engelsk
    Der er både handsker, støvler, hjelme og dragter i alle retninger:D

• rune j
    rune j Tilmeldt:
    aug 2011

#4   6. mar 2012 Selvfølgelig også Rygskjold! Jeg skal selvfølgelig ud og prøve en hel masse. Men jeg ville bare være glad for at høre nogle erfarne folk om hvilke mærker der er kvalitet og hvilke der skal vælges fra.
    Erfaringer er nok det jeg leder efter smiley

• Sajmon ™

#5   6. mar 2012 Jeg kan ikke fortælle dig hvad du SKAL købe, men mine erfaringer kan du da få.

MC udstyr skal udfylde 2 funktioner. For det første skal det være behageligt at have på, og kunne tåle at blive brugt til det du skal bruge det til. Skal du pendle i dagligdagen, er tekstil tøj klart at foretrække da det ofte dækker flere forskellige behov. Du kan for det meste have et normalt sæt tøj indenunder så du ikke behøver at skifte det hele om hver gang du kommer frem, og der er meget bedre modstandsdygtighed overfor årstiderne og vejret end læder.
    Nummer 2 er sikkerhed. HVIS det skulle gå galt i trafikken, kan godt udstyr betyde forskellen på liv og død, eller endnu værre - førligheden.
    Vi kan allesammen godt lide at spare penge, men god kvalitet betaler du kun for EN gang - billigt lort kan du ende med at betale for resten af livet...

Hjelm: Find en med indbygget solvisir. Nogle siger det er morfar, men det er PISSE praktisk når solen står lavt eller man kører så længe at det bliver mørkt.
    Scorpion EXO 1000 eller Schuberth S1 Pro har jeg haft - begge super behagelige og støhsvage. Det er MEGET afgørende at du ikke kigger på andet end pasform i starten. Først når du så har fundet 2-3 forskellige mærker / modeller som passer dig, kan du begynde at kigge på farver og udseende. Du SKAL SKAL SKAL prøve hjelme før du køber en...

Handsker: Nu ved jeg ikke om du er til læder eller tekstil. Jeg er selv læder mand da jeg kører på en nøgen SV1000, så det MÅ ikke sidde og flagre, som tekstil tøj gør. (jo det gør - i skal ikke benægte det)..
    Arlen Ness AN-2 eller Alpinestars SP-2 er mine personlige erfaringer. Fantastiske handsker med god ventilation og beskyttelse.

Støvler/sko: Igen er det afgørende hvad man er til. Jeg har haft 3-4 forskellige støvler, men Alpinestars Supertech R slår dem allesammen. Super blød og behagelig, fantastisk beskyttelse både i inderstøvlen og med hensyn til slid fra asfalten. God dæmpet sål. Jeg er på mit andet par - det første holdt ca 35.000 km gade / bane / træf / fest.

Uanset om du vælger tekstil eller lædertøj, SKAL det kunne lynes sammen. Ikke fordi det er et lovkrav, men komfort og sikkerhed afhænger af om det trækker på ryggen og om jakken glider op og blotter din ryg i et styrt.

Rygskjold: Jeg sværger til Halvarssons Track som er et Level 2 skjold, som er den højeste nuværende standard man godkender rygskjold efter. Det er fleksibelt, rimeligt let og det er meget komfortabelt at have på.

• #6   6. mar 2012 når jeg skal købe noget, så er jeg et mærke dyr :P, på den måde at det skal være fra et kendt firma, køber ikke noget billigt tysker juks *host* ProBike *host* :P.
    Men kommer jo også an på hvad for en cykel du kører på, du sidder nok ikke med fuld racer udstyr på en harley davidson smiley

• Sajmon ™

#7   6. mar 2012 Ronny S - Det forstår du hvis du en dag vælter og skader ryggen - men så er det selvfølgelig for sent.

Jeg vil gerne høre argumentet for IKKE at beskytte sig bedst muligt.... smiley

Jeg ved godt der er undtagelser hvor folk har lyst til vinden i håret og alt det der - det er ikke det jeg er imod - men spørger nogen mig hvad jeg vil anbefale, er mit svar altid det samme...

• rune j
    rune j Tilmeldt:
    aug 2011

#8   6. mar 2012 Fantastisk at høre nogle personlige erfaringer Sajmon! Jeg tager det hele til efterretning og vil bruge det i min videre søgen! Tusind tak for det og håber der er flere der vil byde ind smiley

• #9   6. mar 2012 Udstyr findes fra det helt billige til det meget dyre og der er helt sikkert forskel. Men spørgsmål er vel ikke hvad andre anbefaler, men hvad du føler passer til dig. Du må nok ud engang og prøve nogle forskellige mærker. Læder, heldragt, halvdragt etc. etc. held og lykke i din søgen.
    Bruger selv Frank Thomas og der har virket perfekt. Vil dog gerne opgradere til Rukka. Men det kommer med tiden.

• #11   6. mar 2012 Har Alpinestars og er super tilfreds, krydret med Shoei XR 1100 hjelm med pinlock visir der gør at det ikke dugger til.

• rune j
    rune j Tilmeldt:
    aug 2011

#12   6. mar 2012 Er der så nogle der kan anbefale nogle gode MC butikker på Sjælland. Jeg kommer fra Sydsjælland nærmere betegnet Næstved smiley

• Sajmon ™

#13   6. mar 2012 Tonny S - Tror du da din risiko for styrt er mindre?

• #14   6. mar 2012 Ja tag til suzuki i næstved super service..

• #15   7. mar 2012 Kan kun sige det er sur røv at brække ryggen, nu er jeg så heldig at jeg er så "ung" så det er gået rimeligt tjept med at komme over det, men her 3år efter, kan jeg stadig mærke det, og den bliver aldrig som den var... derfor kører jeg altid med rygskjold nu, også selvom jeg kun skal hente en is på tanken (gør jeg nu aldrig, men bare for at lave en point)

Kommentér på:
Hjælp til anbefalinger af UDSTYR :)

Annonce