Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc jeans, go / no go?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #1   7. mar 2012 Der er ingen slagbeskyttelse i dem - men det er jo op til dig selv om det er en nødvendighed.

• #2   7. mar 2012 har ikke været nede endnu, så har ikke den store erfaring på området..

kan godt se hvad der er mest fornuftigt, men taget i forhold til at køre i alm jeans, jakke, hansker og hjelm, så kan det da ikke være en dårlig ide smiley

• #3   7. mar 2012 Hvis alternativet er normale jeans, så er de super, men der er vist ikke noget som kan måle sig med det "rigtige" MC tøj.

• #4   7. mar 2012 nej men kender jo mig selv. det er ikke lige altid lysten er der til at trække i de tykke tekstil bukser på en varm sommerdag, så tænkte dette som et godt alternativ?

• #5   7. mar 2012 Som et alternativ til alm jeans er de gode. Men de er skod i forhold til rigtig mc bukser - der er absolut ingen slagbeskyttelse i dem. Jeg har selv styrtet med et par og jeg slog mig af helved det..

• #6   7. mar 2012 Kvalitet fra svenske Lindstrands, med kevlar på udsatte steder og mulighed for hofte / knæpuder. Super at have på de varme sommerdage.

http://www.youtube.com/watch?v=CEXoZNQjKtE

Mvh
    Per

• Sajmon ™

#7   7. mar 2012 At man ikke gider trække i tekstil tøjet en sommerdag, kan jeg sagtens sætte mig ind i.

Det er af samme årsag jeg selv kører i læder heldragt - det er alt eller intet, og er jeg ikke godt nok beskyttet, gider jeg ikke køre MC.

Men jeg hverken pendler, tøffer eller cruiser nogensinde på min gadecykel...

• #8   7. mar 2012 Karsten H: Tak, det var noget jeg kan bruge smiley

Sajmon, hvis den skal presses lidt kan jeg godt følge dig i at alt skal være i orden, men for at trille en tur med den gamle ned og få en pølse og en is, og så hjem igen en varm sommerdag, der ville det måske være overkill at køre i racerlæder super duper dragt med beskyttelse alle steder og den der dims i nakken..
    jo man skal passe på sig selv, meeeen smiley

• #9   7. mar 2012 Skal selv afsted og købe mc tøj i tyskland i morgen, og regner stærkt med og tage et par mc jeans med hjem..

Ingen tvivl om at sikkerheden er ringere end i den læderdragt jeg ejer, men for og tøffe en tur afsted føles det lidt omfangsrigt og hoppe i den tunge læder dragt, så er det squ rart nok lige og kunne tage noget "casual" mc tøj på til de varme dage.

At man i manges øjne derved sætter sig sig lidt mere til fare ved evt uheld kan jeg godt følge, men gjorde man ikke det allerede ved og sætte sig på sin mc? smiley

• #10   7. mar 2012 Er 100% enig med sajmon. Kører aldrig uden fuld beskyttelse. Imo er kevlarjeans falsk beskyttelse.. Men de er satme slidstærke smiley

• Sajmon ™

#12   7. mar 2012 Som jeg skrev, kører jeg ikke den slags ture... :o)

Dims i nakken?

Sætter jeg mig på cyklen, går der sjældent under 3 timer før jeg er hjemme igen, og så er de 3 minutter det tager at iklæde sig komplet MC udstyr, intet problem.

Det er jo folks eget valg hvad de gør - men chancen for at komme til skade i løbet af 10 minutters køretur, er lige så stor som hvis den tager 10 timer...

• #13   7. mar 2012 Jeg tog en tur på røven/siden for nogle måneder siden i mine Mottowear - Det spiller bare 100% smiley

• #14   7. mar 2012 Har stået af med 100+ km/t kun i dragon jeans (ja og skjold jakke osv) og kurede på røven tværs hen over vejen, og der blev slidt hul på baglommen, thats it....

• #15   7. mar 2012 Sajmon: nok en pukkel han snakker om.

Jeg vil kører heller aldrig uden det fulde udstyr, men ligesom sajmon så kører jeg også "hele" tiden, tager ikke cyklen ned for at spise is osv, kører en tur, typisk en tankfuld (200km) også hjem og af med tøjet.

Self er de bukser bedre end ingenting, men sikkerheden må da være ret ringe, de er typisk lidt for store, så de sidder godt løst, og der er vel ingenting til at holde dem oppe, når man rutcher hen af vejen ?.
    Men ingen bedre end ingenting er det da smiley

• #16   7. mar 2012 Nu vil noge gå helt og aldeles i hyl, men diverse dragging jeans og andre bløde kevlarprodukter giver jeg ikke en snus for - og jeg har sgu prøvet at få en godyl gang "asfalteksem" - mere end en gang. Det er helvedes ubehageligt en time eller to. Så er detikke så kønt i nogle uger, men det giver faktisk aldrig men eller varige skader.

Efter min mening er almindelige jeans mindst lige så gode, og så er de en del rarere at have med at gøre.

Alfa og omega er IKKE at falde af. Skal man endelig forlade sig på udstyr, så bør det prioriteres: Hjelm, jakke/brynje, der beskytter den centrale krop, og så handsker og fastsiddende sko, der i de fleste tilfælde holder sammen på de meget let invaliderbare hænder og fødder. Bukser er en helt klar nummer sjok i dette ræs.

• #17   7. mar 2012 Ja spørgsmålet om tøj og sikkerhed kommer op med jævne mellemrum.

Jeg har tidligere skrevet et indlæg herom.

http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=141623

• #18   7. mar 2012 der hvor jeg normalt handler mit mc udstyr. siger han med lidt høje hastighedder duer de ikke.. mvh hc

• #19   7. mar 2012 Har et par dragginjeans og er glade for dem i sommervarmen. De er med knæbeskyttelse og sidder ret stramt, så der flytter beskyttelsen sig ikke. Har ikke prøvet at være nede og ligge i dem, så slidstyrken kender jeg ikke.
    Min prioritet er hjelm, handsker, jakke og støvler i første omgang. Og den ene gang jeg har været i et uheld hjalp det ikke at have læderbukser på - når bilen rammer dig, er der ikke meget at gøre:-)

• #20   7. mar 2012 Synes godt om Knud!

• #21   8. mar 2012 Kan ikke anbefale mc jeans som løsning , de kan godt gå i stykker har selv et par men de bliver brugt til normalt tøj efter min kamerat væltede med sine meget dyre mærke vare mc jeans de flækkede og lavede huler flere steder det var med 20 km/T i en rundkørsel. Men er alternativet at køre i shorts er det en bedre men ikke god løsning , og som flere skriver der er ingen slag beskyttelse i.

• #22   8. mar 2012 Hvis man sammenligner kevlar jeans med tekstil/goretex bukser, kan jeg ikke helt se hvad forskellen skulle være.
    Jo, mht slagbeskyttelse. Men man har jo stadig muligheden for at isætte beskyttelse i begge type bukser. Eller kravle i et par knæ- og skinnebens-beskyttere. Har nu aldrig givet så meget for de "løse" beskyttere anyway.

Mht. valg af kevlar bukser, er det ikke nok bare at gå efter "de store mærker". Men man bliver nødt til at se på hvordan de faktisk klarer sig i tests, og høre på hvad folk ellers fortæller. Lige præcis som med alt andet MC udstyr.

Men jeg vil uden tvivl pege på læderbukser, hvis vi taler om at få maksimal beskyttelse. De er lidt varme. Men IMO væsentlig mere behagelige end tekstil med goretex.

• #24   8. mar 2012 Jeg købte et par mc jeans af mærket lindstrands (svensk) og der kan man købe slag skaller til knæ/skindeben+hofter. ca 1800 svenske dollars. der skulle vist være kommet en dansk forhandler af mærket.

• #25   8. mar 2012 Problemet med jeansene er vel at der ikke er kevlar over det hele, kun på de mest udsatte steder. Men hvis man nu lige får et sted uden kevlar slidt op, så sidder resten af bukserne jo ikke som de skal, og så er man på den.

• #26   8. mar 2012 Problemet med særskilte beskyttelse/knæskalle i draggin jeans er, at de ikke sidder stramt eller tæt til knæet, og derfor kan flytter sig ved et eventuelt styrt. Jeg har selv prøvet at styrte med draggin jeans med knæbeskyttelse, og beskyttelsen flyttede sig let og elegangt fra knæet og om på siden, så knæet tog fra i asfalten.

Så hvis man kikker efter beskyttelse skal man nok finde noget andet, da man slår sig ad helved til, hvis man styrter.

Mht slid er de fantastisk holdbar.

• #27   8. mar 2012 Da jeg havde Draggin jeans, investerede jeg i skinnebens/knæ beskyttere fra Dainese, som man kunne spænde på selve benet, de sad som de skulle, gled ikke rundt på benet, flyttede sig ikke, og så fulgte de benet når man bøjede det. Man kunne ikke engang se dem når man gik rundt ved pit stop smiley
    Ved ikke hvordan normale mc tekstil bukser holder ved en tur hen ad asfalten i forhold til kevlar jeans, men det med at de ikke kan modstå slag, det kan man da ihvertfald selv gøre lidt ved, ved at investere i noget til at spænde på selve benet..

• #28   9. mar 2012 Numero uno er en heldragt i læder med fast beskyttelse de steder der er behov for det. Alt andet er sekunda i forhold. Det fandt man ud af for 60-70 år siden.

Det er dyrt, men det er en engangsudgift, og hvorfor diskutere om man kan spare 4-5 tusind på sin egen sikkerhed, når man kører rundt på en MC til 200.000 eller mere?

Det er også meget hurtigere at smøge en heldragt op over skuldrene, end at iføre sig jakke og bukser, og måske endda lyne det sammen på midten, og justere diverse løse beskyttere. Læderdragten er "din anden hud", og hvis du så endda får syet den efter mål, føles den også sådan.

Jeg ved ikke hvordan forsikringen stiller sig ved et styrt, men flås det i stykker dækker kaskoen vel ligesom den dækker nye sikkerhedsseler og airbags i bilen efter et uheld? I nogle biler koster det let op mod 70-80.000 hvis airbaggen går af, vel at mærke uden andre skader.

Jeg har stadig min første læderdragt fra for 40 år siden. Desværre mangler den en væsentlig egenskab i forhold til huden - den udvider sig ikke efterhånden som der bliver behov for det :)).
    Den mest almindelige skade ved et MC styrt er et brækket kraveben eller håndled, med mindre der er en bil indblandet i det.

• #29   9. mar 2012 Peter K:
    Helt enig.

• #30   10. mar 2012 Den bedste beskyttelse der findes for en MC-ist er at blive god til at læse trafikken ikke tage noget for givet og kende sine egne og cyklens begrænsninger...... Kan man det er det nok med badebukser og den lovpligtige hjelm..........

• #31   10. mar 2012 Keyser, det vil jeg alligevel ikke løbe an på.

• #32   10. mar 2012 Jeg har prøvet den med styrthjeml, shorts, t-shirt, badetøflerog 30 km/t på en lejet scooter på Ibiza. En bøver scooter, masser af års erfaring, og 30 km/t, der kunne jo ikke ske noget.

2 foran i flokken ville lige bytte en Cola med hinanden og ramlede sammen, og en undvigemanøvre endte med at jeg tog den på røv og albuer ud på bondemandens stenfulde vinmark. Jeg brækkede håndledet og fik så meget asfalteksem at jeg skiftede 2 meter plaster 2 gange om dagen. Det var2' dag af 14 dages ferie. Surt show.

Men jeg vil give Keyser så meget ret, at man skal gå ud fra at bilister ikke har set en, og i øvrigt er ligeglade med MC'ister, som i deres øjne bare er nogle rockere, rødder eller galninge der selv har bedt om det.

• #33   11. mar 2012 Peter k: selvfølgelig skal man altid gå ud fra man ikke er blevet set, og nr 1 er da altid at blive mere eller mindre lodret på cyklen, men derfor er lidt beskyttelse jo ikke af vejen.

• #34   11. mar 2012 Peter K.... Der skulle du lige have været lidt mere opmærksom og holdt ordenlig afstand... Så var det aldrig sket....:-)

Man kan altid finde tiltag der kan øge ens egen sikkerhed i forskellige situationer(ikke kun mc-relateret).... Det vil altid være en personlig opvejning af for og imod.... Der findes ikke noget rigtigt eller forkert her.... Kun holdninger

• #35   11. mar 2012 Keyser:
    Endnu bedre MC-sikkerhed fået ved slet ikke at køre MC..... og sådan kunne vi blive ved...

• #36   11. mar 2012 Thomas....
    Nemlig......

• #37   11. mar 2012 smiley

• #38   11. mar 2012 Enig. smiley

Jeg sejler meget, og jeg er ved at brække mig, når jeg hører den om at kun en tåbe frygter ikke havet. Er man bange for det, skal man blive væk. Derimod skal man have respekt for det, og det er noget helt andet. smiley

Kommentér på:
mc jeans, go / no go?

Annonce