Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gs 500 eller gsf 400 bandit? hjælp!
  • #1   8. mar 2012 Har haft en gs500 i et par år. Fantastisk maskine, som er all round og stabil. Ingen racer, men fin med kræfter til at starte på. Kan du skrue, eller vil lære det, så er det nemt og ligetil på den.

Eneste minus er vel at den nok hurtig bliver lidt kedelig..

• #2   8. mar 2012 Okay, hvad så hvis den har kørt de der 40.000 km i motoren kan den så stadig holde ? smiley

PS er ny til MC'er

• #3   9. mar 2012 Jeg synes at der er mere charme over GSF´eren
    men begge maskiner er gode valg at starte på. Stabile og kan lidt af det hele.

• #4   9. mar 2012 Tjaeee. Det er faretruende tæt på 50.000km som er det en mc motor maks kan holde til..... smiley

Når det kommer til stykker er der ikke så stor forskel på de 2. De er ca lige hurtige og har samme køreegenskaber. Så det handler mest om hvilken motortype dybet til, 2- eller 4-cylindret.
    Det taler dig til GS500 fordel, at den er billigere og lettere at servicere, samt lidt lettere at finde dele til.

Så hvis du har et budget på ca 20.000kr er en GS500 et udemærket køb, også en der har kørt 40.000km

• #5   9. mar 2012 Et eller andet sted skal du starte og til senere hen kan du så købe en større mc, når du har fået mere erfaring og må køre stor mc.

Suzuki GS 500 E er helt fin og stabil arbejds/begynder maskine. Rigtig mange har enten haft kørt eller ejet en GS 500 E, Så er der også nogle hk til at køre på motorvej med.

Hvis du skal havde en GS 500, så find en som har fuldkåbe, så du sidder i læ fra modvind, det er noget mere behageligt.

Hvis du har taget kørekortet som 18 årig må du allerede om 2 år fra da du fik det lillekørekort, køre stor mc uden problemer automatisk.

• #6   9. mar 2012 ja... den diskotion har mig og en kammarat også haft ( han har iøvrigt hans bandit 400 tilsalg ( og han har iøvrigt droslings kit til den vis det er)

det er rigtig at der ikke er så stor forskel på de maskiner når man kigger på data-bladet. men syntes jeg er stor forskel på at køre de 2 maskiner.

mit intryk er:

gs500:
    har mere bund træk tidliger i omdrnings registret. den er smaller at side på den er også et lidt højre sæde højde.

gsf 400 :
    den skal havde noget mere at leve af før den flytter sig. hvis man ikke er så høj er den laver over sædet ( men tilgængel lidt breder.)

og så er der jo den evige krig mellem 2 og 4 cylinderet motor ( der kan du søge i forumet og få timer til at gå med at læse det).

hvis du har noget mere spisifik spørgsmål så kan du bare skrive.

• #7   9. mar 2012 Tror GSF'eren trækker mere ved høje omdrejninger, til gengæld, tager den utrolig mange omdrejninger ved f.eks. motorvejskørsel..
    Og synes personligt at GS 500 er en utrolig grim motorcykel sammenlignet med GSF'eren..

• #8   9. mar 2012 Jeg synes at banditten er så meget federe og kører så meget bedre end den keeeedelige GS500, men GS500 er da helt sikkert det mere sikre / fornuftige valg...

• #9   9. mar 2012 Søren [Sive] G
    Hvad skal han have for den, og er der en annonce et sted?

• #10   9. mar 2012 Jeg har også haft en GS 500 som begynder, og jeg har intet at udsætte på den, men som mange skriver, så bliver den altså også kedelig med tiden.

Bandit'er med 400 kubik kan ikke formodes at være meget bedre, og som Jesper skriver, så er GS'eren formentlig også lettere at finde dele til, hvis det skulle blive nødvendigt. Der kører nemlig ikke SÅ forbandet mange 400'ere her i landet.

Du må ud at prøve og gøre op med dig selv, hvad der er vigtigst for dig. GS 500 er det sikre og omkostningsbevidste valg (også mht. gensalgsværdi, hvor det er mit indtryk, at en 400 Bandit godt kan være lidt svær at slippe af med igen), mens Bandit er det mest spændende og sjove valg, som til gengæld er lidt mere usikkert rent økonomisk. Dertil kommer selvfølgelig deres individuelle karakteristika, som mere er et spørgsmål om smag og behag.

Go' fornøjelse!

• #11   9. mar 2012 Damn! det jo svært det her...

Hælder til gs500 pga. den lyder nemt at håndtere og bygge lidt på osv.

Men også Gsf 400 da den lyder til at være sjovest..

• #12   9. mar 2012 Hvor højt er budgettet?

• #13   9. mar 2012 gerne på de 20.000

• #14   9. mar 2012 hej igen her er et link på den.

(link fjernet)

• #15   13. mar 2012 Hvordan ligger en Gs 500 i svingene, og er den vindmodstands dygtigt?
    For føler at på min nuværende MZ Saxon tour 251 bliver jeg nærmest revet væk af vinden..

• #16   13. mar 2012 Du kan jo vælge en GS 500 med fuldkåbe, så er du bedre beskyttet mod vinden end på en naked model.

• #17   13. mar 2012 Af de andre japanere i 500 klassen, så er GS den af dem der er blødest i sving. Men for ca 3.000 kan du få ny velfungerende affjedring, og så er den god nok i svingene.

• #18   13. mar 2012 har kigget rundt på nettet.. har fundet en fin gs 500 naked orange til 17000 kr men synes dem med kåbe koster en hel del mere.

• #19   13. mar 2012 GS500 har være på markedet siden 1989, GS500E. Først i 2004 kom den med fabriksmonteret fuldkåbe, GS500F. Indtil da er det eftermonteret, typisk en TPC kåbe.
    Her er den gamle model med eftermonteret fuldkåbe
    http://www.123mc.dk/suzuki-gs-500-f/mcid-44953s13

• #20   13. mar 2012 Hvis man nu bare vil finde en kåbe, er det så bare ud til en brugt forhandler? og hvilke kåber passer på? smiley

• #21   14. mar 2012 Tcp laver stadig kåben til den
    http://www.tcpsa.com/
    Men kan da være du kan finde en brugt på eBay.

• #22   14. mar 2012 Du kan sagtens få en gs'er med kåbe til de 20000,- smiley

Kommentér på:
gs 500 eller gsf 400 bandit? hjælp!

Annonce