641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

carsten k
carsten k
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30

Salgstanker Salgstanker

Går og over om jeg skal sælge min mc.

Mit spørgsmål går på, om det er bedst at sælge den med eller uden afgift, lige nu står den uden afgift, men da afgiften ikke er særlig høj kunne det måske være en fordel at betale den inden et evt salg ?

Men på den anden side kunne det jo være at en køber bare ville bruge den til "bane", og derved ikke har behov for plader på maskinen.

Hvad tror i vil være bedst ?

Prisen vil selvfølgelig blive tilsvarende højere, hvis afgiften bliver betalt.

Mvh. Carsten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salgstanker
  • carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

#1   12. mar 2012 Skal nok lige nævnes at det ikke er den zx6r der er i min profil, som det drejer sig om...

• #2   12. mar 2012 Betal afgiften smiley Jeg ville personligt ikke købe en uden afgift da jeg ikke kan overskue alt det bøvl..

Der var en tråd oppe med det for et par dage siden, flere mulige køber med afgift smiley

• #3   12. mar 2012 Ville også helst købe med afgift, hvis jeg skulle ud at købe...

Tror, det er bedst, at du betaler den. Men du kan eventuelt vente med at betale, til du har en køber, så du ikke skal belaste din likviditet på ubestemt tid?

• Adam P
    Adam P Tilmeldt:
    jun 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #4   12. mar 2012 Få vurderet afgiften på den og sæt den så til salg med en pris inkl. afgift.
    Dermed ikke sagt at du behøver indbetale afgiften nu - det kan jo gøres lige inden en handel.
    På den måde glipper du heller ikke en handel, hvis en ville have købt den til bane/uden afgift.

Skriv evt. i annoncen at der også er mulighed for at købe uden afgift.

Mit bud - og sådan jeg ville dreje den.

• #5   12. mar 2012 Det kommer da an på hvad det er for en ged, hvis den kan bruges som banejerm og blot skal straffes så skal der jo ikke afgift på. så hvis du vil have svar er det nok nemmest at oplyse hviken ged vi snakker om

• carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

#6   12. mar 2012 Tak for besvarelserne, forsæt endelig..

Til *402* Kenneth F: Det drejer sig om en motard ged, nærmere betegnet en te610 fra 1995

• #7   12. mar 2012 Når den er så gammel vil jeg næsten mene at der skal afgift på, der er vel ingen der seriøst overvejer at bruge den som baneged, der vil de nok gå efter noget nyere hvis det er på konkurrence plan eller bare som trackdays for banecykler

• carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jun 2007

#8   12. mar 2012 Mange tak for besvarelserne

Jeg tror jeg betaler afgiften på den, så kan man jo også hygge sig lidt på den, inden den evt. bliver solgt...

Kommentér på:
Salgstanker

Annonce