{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.129 visninger | Oprettet:

Super touring cykel evt Suzuki Hayabusa {{forumTopicSubject}}

Jeg har pt en kawasaki Z750S touring maskine og er sådan set glad for den men søger noget med lidt mere power,men det skal stadigvæk være en touring maskine hvor man sidder ordenligt.
Jeg er ikke til racercykel da jeg slet ikke har krop til at holde til at kører på dem gider ikke at have ødelagt ryg og arme som på en racer.Har aldrig kørt på en Suzuki Hayabusa,men har hørt at man sidder ok på den som på en touring maskine det vil sige at man ikke er helt ødelagt når man har været ude at køre.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Super touring cykel evt Suzuki Hayabusa
  • #1   12. mar 2012 Det er sg lidt et religionsspørgsmål, men jeg synes personligt at man sidder meget "racet" på en Hayabusa.. Jeg kan kun anbefale en ZX9R eller en ZX12R, som jeg selv har erfaringer med...


  • #2   12. mar 2012 Hov man sidder også skidegodt på en Blackbird... Jeg synes bare at designet er lidt kedeligt, men fed fed mc!!

  • #3   12. mar 2012 Har også tænkt lidt på en Zx12R synes bare de er ved at være lidt gamle sidste model er en 2004.Hvor man ved en Hayabusa stadig kan få dem fra ny.Men ZX12R har jeg heller ikke prøvet Ved godt man skal prøve noget for og se om det passer til en.
    Her er en ved en forhandler 2004 den sidste model Ved ikke om det er en ok pris http://www.dba.dk/kawasaki-zx12r-1199-ccm/id-78819779/


  • #4   12. mar 2012 Blackbird har jeg også tænkt på men lidt det samm de er ved at være op i årene

  • #5   12. mar 2012
    Jeg skiftede min Z 750 ud med en Kawa ZZR 1400.
    Så kan man også komme vidt omkring smiley


  • #6   12. mar 2012 hvad med en vfr 1200 eller bmw 1300
    zzr 1400 her sidder du godt med ok power


  • #7   12. mar 2012 Hvad med at gå en helt anden vej?
    BMW R1200 GS.
    Fantastisk siddestilling, som man kan udholde i rigtig mange km.


  • #8   12. mar 2012 Den busa har da fået kørt nogle km godt gået
    Fordi jeg er til touring maskiner er at min ryg ikke holder til de racer,maskiner ,og derud over er jeg mere til komfort end en racer kan tilbyde

    Kawasaki ZZR1400 er også lækker


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #9   12. mar 2012 Hej Peter.

    Uagtet om det er GEN 1 eller 2 Hayabusa du kigger på, så er det en solid cykel med en ekstrem godt kørende motor. Hvis du vil have en hurtig sport-touring cykel, så er det bestemt et godt valg. Og som andre påpeger, så har du reelt nogle valgmuligheder. Den lidt ældre og døende race i en Honda Blackbird (solid teknik og velkørende) samt Kawa's ZZR1400, der prismæssigt ligger en anelse højere end både Hayabusa samt Blackbird. Hvad angår udlægning på de tre cykler, så er de meget ens. Der er nogle små forskelligheder, men det er bestemt ikke værd at skrive dagbøger om. Svagest i motor og mindst power har du Blackbirden. Dernæst kæmper ZZR1400 samt Hayabusa om tronen... og hvad du her vælger - er og bliver en smagssag. Nogle elsker fronten på ZZR1400 men hader bagenden. Andre elsker røven på Hayabusa men hader fronten. Sådan er folk jo forskellige - og alt ære & respekt for det! Du skal give dig selv muligheden for at prøve "de udvalgte" og dermed fornemme hvad der tiltaler dig mest. Uagtet dit valg - så vil du blive glad!

    Jeg har prøvet både BB samt ZZR1400, men mit endelige valg faldt på den nye Hayabusa (GEN-2), idet den prismæssigt var attraktiv og dens performance/handling var lige i øjet. Desuden havde jeg mulighed for at få monteret nogle flotte V36 (dråbeformet) sidetasker til langturen og en solid stor topboks. Med Quickbeslag river du dem hurtigt af - og cyklen ligner sig selv igen. Og igen... det kan du også gøre med ZZR14 samt BB... så snup en tur på dem alle og vælg selv! smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #10   12. mar 2012 PS: Og kan nu se at det vælter ind med gode alternativer! Hvis du fortsat skal have lidt power og sjov til de lige Autobahn strækninger, så kan du faktisk finde forholdsvis nye GTR1400 på salgslisten! Den har lige en kende mere komfort på alle fronter, har stadig power og svinger perfekt.

    smiley


  • #11   12. mar 2012 Never ending story. .......og jeg kender flere, der har skrottet deres Blackbird, fordi kørestillingens er for ekstrem. De har forgæves forsøgt sig med andre styr for at få en mere oprejst kørestilling.
    Så mit råd er ikke en Blackbird, hvis du er bange for at sidde for raceragtigt.
    ;O)


  • #12   12. mar 2012 Ja der er en del muligheder men nogle af dem som nogle af de BMW samt Honda vfr 1200 er det mere ind jeg vil betale for en mc.
    Alt efter hvordan komforten og priserne er kunne det ende med en af disse
    Suzuki Hayabusa
    Kawasaki ZX12R
    Kawasaki ZZR1400
    Blackbird er for gamle


  • #13   12. mar 2012 Hvordan er Hayabusaen ifht en GSXR 600 eller anden racer.

    Kan man tage de små veje på sådan en eller er det en færge?


  • #14   12. mar 2012 Thommas F du kan lige så godt spørge hvad er højest et tordenskrald eller runde tårn de er vidt forksældige en lille racer kommer betydeligt hurtigere rundt på en bane men en bus kan sagtens følge de fleste på landevejene man skal bare ikke være bange for at bestemme og ikke være alt for lille da der skal bruges vægt for at skifte retning hurtigt
    ved godt der nu kommer en masse vrøvl om den ikke kan andet end køre ligeud men det er kun uvidenhed fra folk som ikke ved bedre smiley


  • #15   12. mar 2012 Hans GTR1400 ! skrev -

    "færge-busa" er udtalelser fra folk der ikke ved bedre og blot udtaler sig om noget de reelt ikke har forstand på!

    Når du siger det, _må_ det jo være rigtigt - Personligt synes jeg virkelig, det er en færge, men det kommer jo meget an på, hvad man forventer sig af en cykel, og forstå konteksten når den betegnes som en færge - Selvfølgelig kan den svinge (det kan en Goldwing pølsevogn også), men i _forhold_ til en 600-sportscykel, gør den det bare ikke ret godt (forudsat naturligvis, at man tager piloten ud af ligningen, og nøjes med at sammenligne cyklerne). Det er vel også ret indlysende for langt de fleste. Det er jo ikke en cykel, man køber for primært at lege på de små veje. Den gør til gengæld det den er lavet til, højfartstouring, rigtig fint. største ulempe er udseendet, og det er jo kun et spørgsmål om man kan holde ud at se på det noget specielle design eller ej, så givet trådstarters udgangspunkt en oplagt mulighed blandt flere. En gang imellem bliver folk en smule patetiske i deres lovprisninger IMO.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #17   12. mar 2012 @MIchael S: Jamen dog! Tror faktisk ikke at nogen er uenig med dig! Nu efterspurgte Peter B jo ikke en CBR600 eller noget der bare minder om en racer, så derfor forholder folk sig jo til deres erfaringer indenfor den gruppe Peter B efterlyser. Når jeg genlæser ovenstående tråd, så er det faktisk en meget diplomatisk håndtering plus/minus i alle indlæg - hvilket MCG bestemt ikke er velkendt for. Måske er problemet at der ikke blev efterlyst patetisk information om CBR600 eller lignende? smiley

  • #18   12. mar 2012 Hans GTR1400 ! -

    Du er den eneste der nævner CBR600, jeg har ikke nævnt den med et ord her - Det citat jeg bragte var det patetiske i din udtalelse, som iøvrigt var et svar til Thommas som en tangent på tråden, ikke trådstarter - At folk, der i et holdningsspørgsmål (færge eller ej) ikke et faktuelt spørgsmål, mener noget andet end dig er uvidende, Den slags er altid morsomt, når folk forsøger at dække sig af på den måde, og så forklaringen på, hvad i hvert fald nogle af os ligger i begrebet "færge", som Busa-folk ser rødt over.

    "Måske er problemet at der ikke blev efterlyst patetisk information om CBR600 eller lignende? ;-)"

    Den slags infantile argumentum ad hominem bider overhovedet ikke på mig, men du er velkommen til at forsøge smiley


  • #19   12. mar 2012 Har kørt på racer cykler før yamaha R1 og R6 og de siger mig ikke noget bevares de har en handling der spiller max og kan arbejde,men ud over det for Man ondt i ryggen røven armene osv det er livet for kort til.
    Selv min gamle YZF 600 R Thundecat som virkelig var en dejlig maskine for man ondt i hænderne/armene hvis man ikke kører 150 km/t
    Er som sagt ude i noget som har power, samt hvor man ikke mindst sidder ordenligt på uden at få ondt i ryggen eller røven .Skal sige at jeg stadig ønsker noget der stadig har power som evt Suzuki Hayabusa Kawasaki ZX12R Kawasaki ZZR1400


  • #20   12. mar 2012 Personligt synes jeg, der var fin plads på en Haya ( er 1,91 m), mens ZX12R'eren føles betydeligt mere anstrengende, bedst var nu alligevel ZZR'eren komfortmæsssigt, der også generelt føles som den bedst afstemte cykel allround givet klassen super-tourer, men folk er forskelligt proportioneret, så lidt vanskeligt at oversætte andres erfaringer direkte.

  • #21   12. mar 2012 Jeg er kun 177 høj med 90+ på vægten

  • #22   12. mar 2012 Jeg har selv et par Busaer + nogle Blackbird , derfra min viden

    Det med at Blackbirden er forældet er alså forkert sammenliget med Busaen ,da begge er lavet uden de helt store ændringer siden 99, jov der er ændringer men ikke nogen mærkbare forskelle

    Busaen vinder lidt på lange lige stræk gemmen Europa, men vi skal langt syd for grænsen før den vinder , så hvis turen går til Madrid af motorveje uden sidespræng vil jeg tage Busaen

    Tager vi den samme tur men vil omkring feks Hartzen og lidt Alper vil jeg 112% tage Blackbirden og om jeg kan køre 275- 290 km/t vil jeg kun teste mellem Flensburg og Hamborg så er det testet og ikke sjovt længere , og da de ligger meget tæt på samme moment skala vil man aldrig mangle kræfter på nogen af dem

    En ting jeg vil ændre på begge Mcer er kåbeglaset der skal være et Buble på med min højde , og måske vil jeg købe et par Reiser til Blackbirden for at hæve styret 2 cm Thats all

    Men i min verden vil Hondaen vinde pga sine bremser = dual brake og mindre vægt central fod, og , ja bedre kvalitet, især vedr greb kontakter

    Og af nyere end 07 modeller vil jeg nok kikke lidt Kawa og BMW og den nye VFR 1200 og måske tage ud og kikke lidt på Busaen til sidst , men jeg vil gå meget op i om den har ABS bremser hvis det er Turring der er hovedformålet med MCen


  • #23   12. mar 2012 Lille nisse smiley - Jeg _tror_ ikke, at nogle af dem vil gi' dig væsentlige problemer komfortmæssigt, men dels kan der lige være det med de individuelle proportioner, og dels er det jo typisk først efter et par hundrede km, man rigtigt kan bedømme, hvor ergonomien reelt er bedst til touring, hvis langtur også står på programmet, og det kan jo ofte være noget problematisk at få så lange prøveture. Jeg ved ikke lige, hvordan det ligger med de cykler, men jeg har nogle gange lejet en cykel for en dag i DE, når der var en man gerne lige ville ha' et bedre indtryk af...Ikke at _du_ kan bruge det til så meget, men mit valg ville være en ZZR som samlet pakke

  • #24   12. mar 2012 Yamaha FZ1-S

  • #25   12. mar 2012 Det er jo meget individuelt hvad følelse en mc giver på den enkelte fører. Eks så kan jeg snildt nappe 600 km på en dag på min f3er men jeg kan ikke holde ud at køre 20 km på en r1 fra 99. Busa er derimod ret god at køre på, for mig.

  • #26   17. mar 2012 Det vil sige det er enten Hayabusa eller Honda Blackbird som tilbyder den bedste kører stilling for en person med dårlig ryg.
    mine ture bliver mest kort ture men allerede der vil jeg have den bedste komfort af disse maskiner.Vil måske komme på få lidt længere tur men mest de kort ture
    Honda Blackbird
    Suzuki Hayabusa
    kawaski XXR 1400


  • #27   17. mar 2012 Det er narturligvis kawaski ZZR 1400 der skulle stå

  • #28   17. mar 2012 Tror desværre ikke den har nok power til mig
    Skal være noget der også yder så som feks Suzuki Hayabusa,Blackbird eller kawaski ZZR 1400


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #29   17. mar 2012 Hvis du har dårlig ryg burde du måske overveje at købe dig en Goldwing eller finde dig en helt anden hobby! Du er jo nede med brystet på både BB, Busa og ZZR. Er noget forvirret over at du overhovedet kigger på MC eller "lidt ned og ligge" såfremt din ryg giver dig kvaler.....

  • #30   17. mar 2012 Se mit "siddestilling" fotoalbum...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=17776


  • #31   17. mar 2012 Nu er det ikke sådan jeg har så ringe ryg jeg ikke kan kører mc sidder udmærket på min Z750S men mangler mere effekt.Ja man kan købe en goldwing men det er slet ikke mig og der er jo heller ikke noget power i det svin
    Kan slet ikke sammen med en racer har haft dem hverken med ryggen men også komfort er lige nul på en racer.Kører du 50km/t på en racer sover de finger,sædet på en racer er lige så tyndt som papir og derved for man skide ondt i røven.Livet er simpelhen for kort til en racer.

    Jabbekot kan man lave siddestilling om så det passer til mig Jeg er 177 cm høj ben længde ca 74cm


  • #32   17. mar 2012 Ja da

    www.cycle-ergo.com


  • #33   17. mar 2012 Jabbekot har du valgt center sæde??

  • #34   17. mar 2012 samt ben længe der har du vel målt fra skridt til ende af benet

  • #35   17. mar 2012 Jeg har ikke valgt noget med sædet..
    Min benlængde har jeg ikke målt, den kender jeg fra min arb.uniform...


  • #36   17. mar 2012 Undskyld Per (eller Hans?), men du skriver altså vildt mærkeligt.. Og hvorfor "Daw" og alle de store og små bogstaver i én stor pærevælling og ingen tegn overhovedet...

  • #37   18. mar 2012 Har nu været ude at kigge på
    Honda Blackbird
    Suzuki Hayabusa
    kawaski ZZR 1400
    Kan uden jeg har kørt på dem sige at både Honda Blackbird og Suzuki Hayabusa ikke dur til mig ,jeg sidder alt for foroverbøjet på dem begge.
    kawaski ZZR 1400 var der lidt bedre kørestilling til mig.
    Fik så øje på en FJR1300 Yamaha ved godt det er mere morfar cykel men jeg synes faktisk godt om den.Der var kørestilling mere mig og samtidig kan maskinen stadig godt lave noget.Regner med at jeg vil ud at prøve den når der lige er vejr til det,så må vi se om det er sådan noget vi skal over i


  • #38   19. mar 2012
    Kan godt genkende det med den foroverbøjede kørestilling - også på ZZR.
    Derfor har jeg hævet styret med 1,5 mm.
    Så nu er der en rigtig afslappet kørestilling.

    Hvis du er til superkomfort skal du nok også omkring ZZR 1200.


  • #39   19. mar 2012 Og det var 1,5 cm. smiley
    15mm.


  • #40   19. mar 2012 Honda Blackbird synes jeg var noglelunde at sidde på,men sidder noget fremoverbøjede.Kan man ikke hæve styret på Blackbirden?? så man for en bedre kørestilling

  • #41   19. mar 2012 Giver det så en noget bedre oprejst kører stilling hvor man kan mærke stor forskel?? Har du evt et billede af det

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #42   19. mar 2012 Uha... der findes tonsvis af den slags til BB - her er blot ét link (af mange):
    http://www.jaws-motorcycles.co.uk/bird2.htm#risers

    Og det findes også til Hayabusa, ZZR1400 m.fl.

    Bortset fra det - og taget din ryg i betragtning - så kan jeg da varmt anbefale at du får testet dit eget forslag, nemlig FJR1300. Og som tillæg til den vej, så kunne K1200GT bestemt også være interessant. Prismæssigt kan du finde helt ny (overvintret model) fra Kawasaki GTR 1400, som også giver dig power + komfort. Som sagt er jeg selv gået fra den nye Hayabusa til GTR1400, idet jeg gerne ville beholde power men også have mere komfort - specielt på de lange ture. Og hvad angår de små villige svingture, så giver de respektive GT modeller så rigeligt med køreglæde - uagtet om du vælger BMW, Yamaha eller Kawasaki.... det er blot et spørgsmål om at finde din såvel cyklens grænser - og gerne prøve dem af under kontrollerede forhold.


  • #43   19. mar 2012 Kan godt se på en af dine billeder at styret er hævet


  • #44   19. mar 2012 Har lavet et foto album med Siddestilling på forskellige mc der kan man se at busa er den hvor man sidder mest overbøjet http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=17786

  • #45   19. mar 2012 Af touring cyklerne er det ZZR1400 og Blackbirden man sidder mest oprejst.Så måske med hævet styr det kunne være en mulighed

  • #46   21. mar 2012 Har i dag været ude at prøve både Honda blackbird samt Yamaha FJR1300 begge maskiner står hos forhandler HMC.Blackbirden er en 2007 model med 25000km på klokken.Kommer med 3cm hævet styr nice Synes den kører rigtig godt med gode bremser. Man ligger noget overbøjet, men ikke så meget som jeg havde troet.FJR1300 kører også godt der sidder man næsten helt oprejst kommer med noget dårligere bremser ind Blackbirden.Begge maskiner kunne have interesse,men synes bytte prisen på FJR1300 er for høj så det holder mig væk fra den.Blackbirden som er her http://www.hmcmotorcykler.dk/motorcykler/honda koster 124900kr.Fandt så ud af at den har haft en skade hvor kåben så er malet om,men er ikke lavet ordenligt Så forhandler HMC har en ny overkåbe til at ligge som bliver sat på og malet .Jeg vil derud over for et byt bagdæk skifte blinklys F/B i smok farve.Sælger fra HMC siger så jeg kan vælge om få den malet med det samme eller senere ,jeg har det bare sådan at jeg kun vil købe maskinen hvis de ting er iorden dvs at ved nymalet kåbe skal det være 100% samme farve gider ikke man kan se en forskel ,det er måske der jeg hænger lidt i bremse for om jeg skal sige den vil jeg godt have.Synes ikke den står så flot som jeg havde regnet med af en 2007 model
    Så så jeg en anden blackbird hos HMC som de lige have fået ind i byt.Den er fra 1998 med kun 20000km på klokken,den kommer med en mono bagsvinger med ameret bremserslange i bag Komplet Yoshimura udstødning,jetkit,blinklys F/B samt baglygte i smok farve,der er udstyr for mange penge.Blackbirden er sort og står som ny virkelig pæn og velholdt.HMC regnede med de vil sæt den til salg for ca 105000kr.Det er noget for en 98'er men der er så meget udstyr samt den står bare som en ny cykel at jeg er mere vild med den ind den anden 2007 de har.Det eneste den 98'er ikke havde var hævet styr,men det kan man vel selv få monteret.
    Hvad siger i kan man godt købe en 98'er til lidt højere pris,men hvor der bare er alt, som der skal være samt den ligner en ny maskine
    uha den var lækker


  • #47   21. mar 2012 Hvorfor har du ikke kigget på en FZ1-S som Jacob foreslog?

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #48   21. mar 2012 Peter B: Måske du skulle fortælle lidt mere om dit budget? Af ovenstående lyder det som om, at du er begrænset ift. en given pris - og således ikke realistisk for alle de gode forslag der ellers er stillet undervejs!

    Hvis du er smask forelsket i en Blackbird, så skal du jo finde en i sort...deraf navnet! smiley HMC har en sort BB stående til en billig pris, og at den har gået 52k skal du bestemt ikke være nernøs over - den er jo blot ved at nærme sig korrekt tilkørsel.


  • #49   21. mar 2012 Den Sort BB HMC havde er solgt den var til 79000kr
    Den 98'er han lige har fået ind er også sort den er hammer flot og så er den med alt i udstyren rigtig perle
    Jeg er ikke hæmmet af en given pris,men det er mere hvad jeg vil give for en mc,samt hvad jeg kan få for min egen mc i byttet

    Har kigget lidt på Yamaha FZ1-S synes ikke rigtig om den maskine


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #50   21. mar 2012 Okay... men gør dig selv den tjeneste at afprøve de respektive kandidater inden du beslutter dig. Der er mange gode emner på tavlen! smiley

  • #51   21. mar 2012 Har prøvet FJR1300 og BB synes egenligt om begge,men skulle give 95000kr i bytte for den FJR det er alt for meget,man vil jo heller ikke forære sin egen cykel væk

Kommentér på:
Super touring cykel evt Suzuki Hayabusa

Annonce