1.145 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tire shine på nye dæk? Tire shine på nye dæk?

Først og fremmest rigtig god mc dag derude! Den skal da nydes, hvis man ikke sidder fast på arbejde.. smiley

Ville så lige hurtigt hører ang. mit nye bagdæk. Har hørt noget om at fabrikanten bruger et såkaldt "tire shine" som skulle være enormt glat, men få dækket til at se pænt ud. Har søgt lidt herinde og kan ikke finde ud af om det er nok bare at kører 100-130km/t i lidt tid på en ligeud strækning (motorvej) for at få det hele væk, eller om man skal ned og lægge for at få det ude i siderne væk også?

Har meget paranoia over det ved hvert eneste sving, efter at have set denne video: http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4 , så kan slet ikke nyde svingene på sådan en dag, og det er jo lidt trist smiley

-Vi vinkes ved! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tire shine på nye dæk?
  • #1   13. mar 2012 kør du bare lidt rundt på landevejene og lad vær med at accelerer kraftigt, det er i accelerationerne det er det største problem med nye dæk..

• #2   13. mar 2012 ville også kører lidt på landevejene istedet for motorvejene for at få lidt opbremsninger i det samtidig.

• #3   13. mar 2012 det er IKKE noget der er på for at det skal se pænt ud. Det er for at dækkene er nemmere at få uf ad de forme de er støbt i. Tør dem af med noget rensebenzin, eller smid nogen dækvarmere på en times tid, så er den hinde der er på brændt af

• #4   13. mar 2012 Jeg har selv lige fået skiftet fordækket og kender din skepsis smiley

Jeg har bare kørt landevej og svinger forsigtigt og når det går lige ud ligger jeg og svinger lidt fra side til side stille og roligt

vinkes ved

• #5   13. mar 2012 Tør dækket af og kør som i plejer, det som gutten på videoen vælter af er ikke det shine som er fra fabrikanten men alt for meget af det slipmiddel som dækmontøren har brugt for gnidningsfrit at få det på fælgen.

Er der noget glat så kan i da ikke fjerne det ved at svinge lidt fra side til side. og hvad så når i første gang lægger knallerten lidt længere ned end i plejer , skulle det så sige vupti og sende jer på botanisering ??

Rolig nu drenge smiley

• #6   13. mar 2012 det er slipmidlet fra dækproducenten der sidder på dækket .. det er ikke dækmontøren der har smurt dækfedt på dækket trædeflade !!

tør det over med en gang rensebenzin, eller almindelig benzin (det bør du have i tanken smiley )

• #7   13. mar 2012 arh, ja det giver også mere mening hvorfor de så gør det, jesper.

haha sjovt sammentraf, har helt tilfældigt købt en flaske rensebenzin i farten hvor jeg troede jeg havde taget den flaske med lampeolie. Jammen så det ud med en klud og gnubbe lidt af det stas på. tak for tippet! smiley

Brian: god pointe, kan bare godt lide at være skeptisk inden jeg har fået erfaringen. smiley

• #8   13. mar 2012 Du kan også bare køre en tur hvor du er lidt forsigtig mens dækket er koldt, så snart der kommer varme i forsvinder "hinden" lynhurtigt.
    Alt det med sandpapir og rensemidler er ren paranoia.

• #9   13. mar 2012 Tag det dog med sindsro og kør bare ordentligt, det forsvinder i løbet af 20-30 km. Ham U-tube fyren kører jo ikke ordentligt:-)

Ellers er her et rigtigt godt råd - især da her først på sæsonen:

Find en stor tom P-Plads og kør så i rolige 8-taller, med stadig mere fart og nedlægning. Bliv ved en halv times tid, så er dine dæk med garanti fine og du har fået banket vinterrusten ud af kroppen:-)

• #10   13. mar 2012 mm der er sq ingen grund til at være så (O.o) omkring nye dæk, har aldrig oplevet at være ved at vælte pga nye dæk

• #11   13. mar 2012 Så må vi prøve at skrabbe knæet mod imorgen i rundkørslen og teste det af smiley

Kommentér på:
Tire shine på nye dæk?

Annonce