{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

Suzuki RF 600 {{forumTopicSubject}}

Som i nok har set har jeg min cykel til salg... Jeg har bestemt mig for, at jeg godt kunnne tænke mig en cykel med lidt mere motorkraft, og ikke mindst hvor en rimelig høj person som jeg sidder lidt mere komfortabel, selvom det bliver med tåre i øjnene at skulle af med mine fede mini gsx'er. Vil derfor gerne have en med høj sædehøjde samt styrhøjde...

Jeg har før hen set på Honda CBR 600 f2/f3 og suzuki GSX 600 F...

Jeg har nu fået øjnene op for RF 600, er der nogle der kan fortælle lidt om den rent motormæssigt, samt komfort og køremæssigt? måske enda sætte den op i mod en Honda cbr f2/f3, ved godt de fleste vil hælde til honda med de koster også et par tusinde mere og er nogle år ældre og har kørt mange km'er smiley er der evt nogle der har Mc-revyen fra 1998 på computer og kan sende den side med RF 600?

Andre gode forslag til en større cykel til ca. 50000-65000

- Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki RF 600
  • #1   5. jun 2006 Hvis du smider din mailadresse kan du hurtigt få siden med RF600 fra 1997. Den er kun i MC-revyen fra 93-97.

  • #2   5. jun 2006 anders@12daily.dk

    hvis du også har noget om honda cbr 600 f2/f3 kunne det være helt perfekt, men ellers bare RF 600...

    det skal da ikke være nogen hemmelighed at det er den her jeg har i tankerne http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=6518


  • #3   5. jun 2006 Har selv kørt RF 600, som var en udemærket maskine til prisen. Men har hørt om en del der har fået skiftet motor på dem, primært pga svag gearkasse & topstykke. Men som høj person er der ok plads på den, min kammerat der er 190 cm sidder rimeligt på den efter hans mening.

    Mine ankepunkter på den var at den var meget tung og ikke særligt sportslig anlagt -var mere god til ligeud kørsel.
    Men efter at have prøvet en Cbr 600 F3 var jeg slet ikke i tvivl om at jeg måtte eje sådan en -for den er en helt anden maskine at køre på, både mht komfort, kvallitet, holdbarhed, styreegenskaber osv! Havde jeg vidst at der var sådan en stor forskel på køreoplevelsen havde jeg nok købt Honda'en med det samme. Så de ekstra penge Honda'en koster er lagt godt ud efter min mening.

    Ronny.


  • #4   5. jun 2006 Hej Anders..

    Nu har jeg ikke styr på hvor gammel du er, men med de penge du vil smide efter en anden mc og med den højde du har, så er den optimale mc en Kawa zx10. Den er så tilpas lang, at en selv en gut på 2 meter kan finde sig til rette på den. Jeg har kørt på sådan en fætter i tre år, og havde lidt problemer pga. Jeg kun er 1,78, men med lidt stædighed så går alting jo og køremæssigt er den langt foran sin tid... PS. Nej jeg har ikke en til salg, var bare glad for den jeg havde..


  • #5   5. jun 2006 Så skulle du snart få post.

    Den ser skide flot ud den RF600. Hvis ikke jeg skulle udsendes til august havde jeg også været en potentiel køber :-).


  • #6   5. jun 2006 Ronny: Mange tak for det fyldeige svar, det var virkelige noget der kunne bruges... Ved bare ikke om jeg vil smide 10000 mere efter en honda som er ældre og har kørt mere, men overvejer det da kraftigt... Synes nemlig også at RF virker til en god maskine til prisen!

    Bent B: Jeg er kun 20 år, og har faktisk kun lille kort (nu ved jeg godt jeg får hug af alle de der aldrig gør noget forkert) så tror desværre lige den cykel er for vild for mig, ellers tak for indlæget...

    Andre der ved noget om en RF 600 ? kan den følge med en gsxr 600 ?


  • #7   5. jun 2006 Hej igen...

    Helt ok, og du har sikkert ret, den er en stor mundfuld..
    Held og lykke..


  • #8   5. jun 2006 http://www.motorbikes.be/en/compare/1180/1359/

    her kan du sammenligne rigtig mange cykler..... har selv er rf 600r og er godt tilfreds......


  • #9   5. jun 2006 Vil det sige at der rent kosmetisk og motormæssigt ikke er forskel fra den første model 1992 og til sidst i 1997 hvor de blev solgt ? for så er den jo faktisk en gammel cykel rent teknik mæssigt!!

  • #10   5. jun 2006 Der er ikke den store forskel rent teknik/motormæssigt på RF'en gennem modelperioden -så den har rod i de tidlige 1990'ere.. Den følger ikke en Gixxer 600, iværtfald slet ikke hvis vejen buer det mindste. Der er også 21 kg vægtforskel på de to maskiner, og yderligere har Gixxern noget mere moderne stel og motorkonstruktion.
    Men tag og prøv en RF'er og så tag en tur på en Cbr 600/Gixxer 600 -og du vil mærke forskellen.
    Men de eksta penge du ligger i en Honda er lagt godt ud, for de holder også prisen bedre også selv om de har kørt flere km. Det vidner også lidt om deres popularitet & holdbarhed.


  • #11   5. jun 2006 ronny har du prøvet både gsx-r og cbr 600 ? i så fald hvor mærker man forskellen ?.....jeg er bare nysgerrig da jeg har en 600 gsx-r smiley ved den æder kædestrammere pr ca 20000 men ellers er de vel holdbare nok ?

  • #12   5. jun 2006 Gixxeren er en udemærket maskine, sidestillingen er noget mere fremadrettet end på Cbr'en og clip-ons'ne mere stejle, så man får hutigt ømme håndled ved bykørsel. Bagsædet er ikke beregnet til andet end småture hvis det skal være behageligt for passageren. Og ja den æder knastkædestrammere hurtigt. Nu kan jeg ikke huske service intervallerne på Gixxerne, men ved da at RF'en skulle have stillet ventiler for hver 6000km, hvor Cbr'en kører 24.000km for hver justering. Også en ting man skal tage med i sine overvejelser når man køber bike, for vi ved jo alle at værksted = udgifter!

  • #13   5. jun 2006 clip-on's kan justeres lidt, en cm vel. det var nok til at jeg sad rimelig komfortabelt på den.bagsæde ??....hvem køber en R model for at have passagere med ?!:). olie skift er for hver 6000 km men tappet clearence, ventil tol. er for hver 24000 km. det var nu ikke ment som en honda/suzuki pisse højst konkurrence, men mere et opjektivt syn på de 2 modeller da jeg ikke kender CBR så godt ;]

  • #14   5. jun 2006 Hehe, nu er vi hvis kommet lidt væk fra min overskrift, nemlig at høre fra nogle der har en RF 600 kubik, fordele og ulemper ved den!?! smiley

  • #15   5. jun 2006 Jeg har prøvet RF600 og CBR600 F2, og hondaen tåler ingen sammenligning med RF'eren. Hvis jeg skulle vælge blev det uden tvivl Hondaen. Den har meget bedre køreegenskaber, men den er jo også en tand dyrre, og jeg tror også den har lidt mere pålidelig motor. Jeg har også hørt de har svage gearkasser, men som sagt er det noget jeg har hørt.

Kommentér på:
Suzuki RF 600

Annonce