1.820 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

"har aldrig kørt i regnvejr" hmmm?? "har aldrig kørt i regnvejr" hmmm??

Nu har jeg selv kun kunne kører min cykel i et månedstid i alt, og har endnu ikke støt på en regnvejrsdag når jeg skal kører på den, men regner ikke med det afskrækker mig fra at bruge den.

Men noget der fangede min opmærksomhed var at der under mange salgsannoncer står "Har aldrig kørt i regnvejr". Det får mig til at tænke over, hvor skadeligt det da er for en mc at kører i regnvejr? Er de ikke teknisk bygget til at være vandtæte, og fordamper regnen ikke bare når den lander på motor/udstødning? De fleste dele på kvali mc'er er vel også rustfri som ex. skruer? smiley

Så kort sagt: Hvad har det af konsekvenser for en cykel at kører i regnvejr, her i dk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "har aldrig kørt i regnvejr" hmmm??
  • #2   15. mar 2012 Ikke en skid betydning, bevares, de bliver jo lidt mere snaskede i krogen af regn og vejgnams men ikke mere end det kan fjernes med almindelig pleje...

Det er bare endnu et udslag af "min mc er perfekt" hysteri.....

• #3   15. mar 2012 Den og du bliver jo bare vasket lidt smiley

• #4   15. mar 2012 hehe "ikke kørt i regn vejr" men vasker de den aldrig selv?

• #5   15. mar 2012 Kører nu også sjældent i regnvejr selv, men det er fordi jeg ikke gider at vedligeholde de satans fælge som jeg var dum nok til at få poleret op.... tænker stadig over en holdbar løsning på det problem! og af selv samme årsag er jeg ved at bygge en GS650 katana om til regn/vinter og salt kørsel da jeg rent faktisk nyder at trille rundt i al slags vejr..... den vil blive kendt som "Hyænen" når den engang er færdig smiley

• #6   15. mar 2012 altså en mc består jo mest af sukker, og forsvinder simpelthen ved den mindste regnbyge...

det ved enhver.. smiley

• #7   15. mar 2012 He he.... og så tiltrækker de jo både bier og tøser smiley

• #8   15. mar 2012 Jeg kender også til motorcykler, der simpelthen går ud ved synet af få dråber vand. Som regel pga. Dårlige elektriske forbindelser. Det kan jo være det der menes, når sælger skriver, at cyklen aldrig har 'kørt' i regnvejr.

• #9   15. mar 2012 Det er noget fis.. bevares.. jeg vil hellere vende den om sige jo mere vand desto bedre - så forsvinder saltet hurtigere fra cyklen.. smiley

• #10   15. mar 2012 Motorcyklen tager ikke den mindste smule skade af regn. men det kender jeg rigtig mange motorcyklister som gør smiley

Og i jantelovs Danmark så kan en mc i manges øjne kun sælges med teksten:

"Aldrig kørt i regn. har aldrig fået tæsk. langturs km. kørt af pige (meget forsigtig pige)"

Evt kan der medfølge et stk racerdragt (meget slidt og lettere hullet ved albuer og knæ) og en lettere skrammet hjelm og et par dainese støvler med huller i snuderne. og Anderstorp pas for resten af sæsonen :-)))

• #12   15. mar 2012 den springer i luften ved første regnvejrsdråbe c")

Jeg kører som regel ikke i regnvejr, ikke fordi det ikke kan være sjovt, men der er nok tørvejrsdage at tage af, hvis det ikke har været tørt i en længere periode så kører jeg.. men der er klart forskel på om man kun kører 10000km i tørvejr om året eller 10000km i al slags vejr, hvis man påstår andet så lyver man! Men at det ikke har den store påvirkning er en anden sag..

• #13   15. mar 2012 haha nogle fede kommentarer!

Nåh okay mente også det ikke ville ha' den store betydning, og ja brian det er sq ikke engang løjn at det er sådan det er, på mange salgsannoncer smiley

tak for det. smiley

• #14   15. mar 2012 De gamle cykler med en masse blottet metal, hvor stenslag osv har haft rigtig mange år til at få gnavet sig igennem, der er regn ikke en særligt god idé.

Min Yamaha TDR havde en del overfladerust på stellet, men ikke noget vildt.

Min NSR fik sig en god skyller lørdag formiddag.
    Jeg havde vidst ikke lige tjekket vejrudsigten. smiley

• #15   15. mar 2012 Elias:
    De spare faktisk på bolte og skruger hvor de kan. Det er derfor mange skruger er nemme at æde kærven på. Selv om du bruger det rigtige værktøj.

Brian S: Konge kommentar. :OP

• #16   15. mar 2012 fenris: Ja det jo vidst nok rigtigt smiley har hvert fald måtte have fat i metal boret et par gange hvor en slagboremaskine rund barberede kærven. Underligt sted at sparer imo. noget de desværre ikke sparer på er rød loctite -.-

• #17   15. mar 2012 var inde og lure hos en lille mc forhandler med mange fine brugte cykler må sige han har os været super heldig at ha fået fat i de helt rigtige cykler
    for lige meget hva for en jeg peget på og spurte til var det en garage cykel - aldrig fået tæsk og ja ligeså kørt af en DAME
    på nær en enkel R1er det var dog aligevel en ÆLDRE mand der havde haft den før

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #18   15. mar 2012 Hvordan undgår man regn?
    Da nogen gange sket jeg har været så langt væk hjemmefra at jeg kom til at køre i regnvejr hjem

Men folk holder sig måske inden for en radius af 20 km fra deres garage?

• #19   15. mar 2012 Min CBR 929 samt Tuono blev markedsført som "kun kørt af ældre mand med svage håndled og fart angst" ... De blev begge solgt så salgs gas virker sandeligt.

Men købte engang en Pug 307 Hdi ved en autoriseret forhandler.
    Den var kørt af en ældre sælger og plejet og passet. Kun daglige lange ture osv. osv.

I virkeligheden viste den sig at have været skam chippet, skadet og om lakket. Og nåh ja forhandleren havde indkøbt bilen på en auktion.

• #20   15. mar 2012 Tror du så dyret heller aldrig er blevet vasket???????

• #21   15. mar 2012 Knud hvorfor blande din personlige hygiejne ind i emnet?

Hvis dyret lugter eller er slimet - så vask det !

• #22   15. mar 2012 Har man sin MC for at køre på den eller for at kigge på den...??
    Hvis man, som mig, er typen der gerne vil køre, vil det nærmest være umuligt ikke at ramme en regnbyge i ny og næ...
    Og jeg tror altså ikke at det er farligt... ;-D

• #23   15. mar 2012 Den holder nu stik med mig.. Jeg tør sku ikke.. c",)

• #24   15. mar 2012 ¤©º ° Jan ¤©º ° aka Kænguro Stylte'en¤©º °

LOL - jeg kan nu ikke se, at jeg skriver noget om at JEG aldrig bliver vasket, og hvis dyret lugter, så bliver det i hvert fald rengjort:-)

....der findes stadig folk, der tror at sutter er noget man tager på fødderne.

• #25   16. mar 2012 jeg har det sådan en mc skal bruges... min zxr 750 har jeg haft i 2 sæsoner og det er den 3 jeg skal i gang med... jeg har aldrig vasket den kun forlygter... så jo mcer er bange for vand smil.. det gas... jeg gider ikke vaske jeg vil trille...... men jeg vedligeholder den med olie og smørelse og hvad der nu tilhører hehe.. så når der skal skiftes dele skal man have hansker på hahaha... siger det lige igen elsker at trille

Kommentér på:
"har aldrig kørt i regnvejr" hmmm??

Annonce