{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Hjælp mig med mine rimstripes! {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Jeg er ved at få lange løg over mine rimstripes, så håber i kan give mig nogle fif.

Jeg købte et sæt til min klappersaki hos Carpimoto. 7mm med medfølgende værktøj.

Jeg synes for det første ikke det bliver super lige og "tæt" den bobler lidt i kanterne, selvom jeg ligger et okay pres på, når jeg påfører rimstripen, hvordan kan det være?

Når jeg så efterfølgende forsøger at glatte det ud med min finger, så ligner det PIS! For ikke at nævne at det ligner endnu mere pis, på forhjulet, hvor afbalanceringsklodserne sidder, fordi værktøjet ikke kan følge kanten rundt der.

Jeg prøvede så at redde det ved at klippe lidt af hist og her, men så manglede der pludselig 5 cm til baghjulet.

Nu har jeg købt et nyt sæt og vil forsøge igen, uden fuckups smiley Nogle gode råd?

Cyklen står på stander i begge ender, og jeg renser fælgkanten med sprit.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig med mine rimstripes!
  • #1   21. mar 2012 Køb et sæt der allerede er skåret til.. Så behøver du hverken værktøj eller lign...

  • #2   21. mar 2012 Har du husket at affedte kanten inden påføring?

  • #4   21. mar 2012 Køb nogle der er pre-curved, de er langt mere medgørlige at få på, de andre får du kun ok flot på hvis du piller dine hjul af så du bedre kan arbejde på dem.

  • #5   21. mar 2012 det var også noget lort da jeg satte det på min, men jeg tror det er ti gage bedre og nemmer hvis man afmonter hjulet og så det ligger ned så man kan komme ordenlig til.

  • #6   21. mar 2012 dem der er pre curved kan man så også få RIGTIG lange løg af... jeg har lige smidt et sæt til helvede, for det er da det værste pis der findes! (tror ikke de var skåret til 17")

  • #7   21. mar 2012 Jeg har affedtet med sprit, burde det ikke være nok?

    De sidder skam fast, men de bobler bare.

    Hvis jeg skal gøre det uden værktøj, så tror jeg først, at det går galt ! Må bare leve med at det ikke er mega smukt up close smiley


  • #8   21. mar 2012 Hej, jeg monterede mine med vand blandet med en lille smule
    opvaskemiddel, så kan du hele tiden rykke med dem og presse
    alle luftboblerne ud , og når vandet er fordampet så klister de sig fast
    til fælget lige så godt som uden vand. Held og lykke med det.


  • #9   21. mar 2012 Mine kom med sådan en rød plastikdims til at sætte dem på. Det var bare at holde dimsen langs kanten og få en anden til at dreje hjulet langsomt rundt, så sad de snor lige. Herefter var det bare at køre en finger rundt på dem, så de ikke sad løst i kanten smiley
    Eneste undtagelse var ved afbalanceringsklodserne, hvor man selv skulle sætte det lille stykke lige på, men det gik nu fint nok.

    Jeg tror nøglen til succes er:
    1. at bruge noget tape af en god kvalitet (fx 3M), som kan give sig og hæfter godt på fælgen.
    2. at sætte dem på når det er forholdsvist varmt i vejret da tapen er blødest og lettere kan give sig, så den ikke folder/bobler i den ene side.
    3. evt. at være to om det. Alternativt at afmontere hjulet, så man lettere kan komme til.


  • #10   21. mar 2012 Kent, hvordan gjorde du det? lagde du tapen i blød eller hvordan ?

  • #11   21. mar 2012 Den med opvaskemiddel er god.
    Du tager bare sådan en sprayflaske, hvor der fx har været vinduesrens i. Så laver du en meget tynd blanding af vand og en lille smule opvaskemiddel og sprøjter på emnet.
    - Det er også sådan skiltemalere sætter klistermærker osv på. - De plejer som regel bare at skubbe luft og en del af vandet væk med sådan en spartel-ting.


  • #13   22. mar 2012 Jeg kender svaret!! Men gider ikke hjælpe dig når du ikke har billeder af din kværn. smiley

Kommentér på:
Hjælp mig med mine rimstripes!

Annonce