8.844 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Brandmyndigheder - Cykelkælder Brandmyndigheder - Cykelkælder

Hej Alle.

Jeg anskaffede mig en mc i sensommeren sidste år. Super dejligt og nød godt af det de sidste måneder af sæsonnen.

Jeg er så heldig at der i mit lejlighedskompleks er en cykelkælder i gadeniveau så jeg kan køre min mc direkte ind og derved slippe for at min maskine står på gaden. Bor i Kbh.!

For et par uger siden fik jeg så min motorcykel tilbage fra vinteropbevaring og har kørt et par ture i år, men da jeg kom hjem fra arbejde idag, mødte jeg en person der tilsyneladende havde været til et bestyrelsesmøde i beboerforeningen.

De havde snakket om brandfare ved at have motorcykler stående i beboelsens cykelkældre og det lød som om at det kun er spørgsmål om tid før de beder mig flytte den smiley

Han var ikke et egentligt bestyelsesmedlem, så min mc er stadig i kælderen, men kom lidt som et chock da jeg egentlig troede det værste der kunne ske var klager for larm og lignende....

Han sagde noget om at brandmyndighederne ikke accepterede det på grund af brandfare.Ved ikke om det er noget de blot finder på og kunne godt finde på at kontakte disse myndigheder.

samtidig har der altså stået en knallert i samme kælder i 3-4 år og denne har da også benzin i sig???

Ved godt at det ikke gør min situation bedre, men kan kun sige at jeg er mere end villig til at snakke "for min syge moster" for at beholde retten til at kunne have den stående derinde. Viceværten var ligeglad da jeg spurgte ham, så længe der ikke kom klager.

Ved i hvad der gælder af regler for dette og om brandmyndighederne overhovedet tager sig af det?

Til beboelsen er også tilknyttet 5 garager og disse er også placeret så bygningerne omkring ville blive berørte såfremt der skete eksplosioner/brand fra biler, så tænkte lidt på jeg måske kunne referere til disse og måske true med at få disse lukket såfremt jeg ikke fik lov til at have min holdende? (=Mistede lejeindtægter)

Skal jeg vente (og kræve) at det kommer som et tillæg til lejekontrakten eller skal jeg måske bare bøje mig i støvet hvis det kommer så langt?

Jeg er villig til at kæmpe da jeg ellers føler mig nødsaget til at flytte. Er virkelig ikke glad for tanken om at min MC skal stå på gaden. Er "kun" en Sv årgang 08, men alligevel ....

Håber nogle af jer har et par esser i ærmet til mig og ellers er det jo blot surt show og så må jeg håbe vi aldrig når dertil, men min mavefornemmelse siger mig at det blot er spørgsmål om tid. Derfor vil jeg gerne være lidt forberedt og kunne "trække lidt op af hatten".

- Help me please!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brandmyndigheder - Cykelkælder
  • #1   23. mar 2012 det lyder lidt mærkeligt, en cykelkælder burde være en selvstændig brandcelle e det ikke lavet i murværk / beton ??

• #2   23. mar 2012 Det er rigtig nok !

flere beboreforeninger har den regel ! den må godt være der når benzin er tappet af
    Men det er besværligt at tappe benzin af vær gang.

Det med brandmyndigheder er rigtig nok. der skal være branddøre udluftning og etage adskillelse.

Men prøv at kontakte brandmyndigheder hvad reglerne er :

Men rummet skal jo være godkendt som garage

hilsen Kenneth

• #3   24. mar 2012 En MC kan jo bryde i brand og hvis der opstår brand af anden grund, vil 15 liter benzin i en MC gøre situationen meget værre. Det rum den står i skal derfor opfylde samme regler for brandadskillelse som ville gælde for en indbygget garage. Spørg en bygningskonstruktør eller -ingeniør, så kan du måske komme foreningen i forkøbet inden de evt. beslutter et forbud. Lad os høre hvad det ender med.

• #4   24. mar 2012 Ja du står desværre ret skidt med din sag i forhold til myndighedskrav.... Hvis der nu også skete noget osv!

• #5   24. mar 2012 Hvis nu det ender med at du ikke må have din mc i cykelkælderen er der så ikke mulighed for at leje sig ind i en garage i nærheden af hvor du bor. Søg evt i forum om der er en ledig plads i en garage indenfor gå afstand.

• Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
    #6   24. mar 2012 hvis det ender med at du skale flytte din Mc, så havde jeg gået total i regelrytter-mode, så alt der bare havde en mikroskopisk chancce for at kunne brænde, skulle ud.
    Men som nogle af de andre er inde på, kontakt evt myndighederne, så du kan være lidt på forkant. Evt. høre om der er muglighed, for at rummet kan blive godkendt til opbevaring af MC.

• #7   24. mar 2012 http://www.ebst.dk/bygningsreglementet.dk/br10_02_id76/0/42

Måske du kan finde noget her

• #8   24. mar 2012 Først og fremmest ville jeg nok forhøre mig om i ejendommen, HVOR mange der rent faktisk synes det er et problem.. Få dem gerne til at skrive under på det, men det skal være frivilligt..!
    Hvis det viser sig at flertallet er skideligeglade er der langt større mulighed for forhandling og et muligt kompromis. Evt. snak med beboerforeningen om, hvorledes i i fællesskab kan finde et alternativ på en løsning alle kan være tilfredse med. Et overdækket bur i stil med et cykelskur fx.?

• #9   25. mar 2012 Hej alle. Mange tak for de fine input.!

Jeg vil brainstome lidt på ovenstående, men som jeg lige læser det er jeg vidst ikke i den bedste situation til forhandling. Jeg vil sørge for at være på forkant og argumentere for min sag når den tid kommer.

Skal nok skrive herinde hvad der sker løbende og hvad det hele ender med....

Nu vil jeg ud og nyde vejret imorgen på Mc og så tager jeg den en dag af gangen. Har sørget for at jeg ihvertfald har et sted at placere min MC i tilfælde af at den skal fjernes øjeblikkeligt.

Hav det godt derude og endnu engang tak for jeres tanker smiley

Ill be back.! smiley

Kommentér på:
Brandmyndigheder - Cykelkælder

Annonce