1.366 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Hvilken MC er sjovest på landevejen? Hvilken MC er sjovest på landevejen?

Er 18 år, og skal indenfor et par uger købe mig en MC.

Jeg går meget med tanken om at købe en SV 650S, da jeg synes de ser godt ud, og forsikringen er ikke dyr. Ellers overvejer jeg en R6 eller anden række 4.

Jeg er så bare bange for at en Sv650 bliver for kedelig efter kort tid, da jeg har fået det afvide.
Er det det værd at smide lige lidt flere penge og så købe en række 4?

Spørgsmålet er så om en Sv650 er sjov nok at køre på. Har ikke prøvet en R6, men derimod en Sv650, så kan ikke bedømme forskellen.
For mig er trækket det vigtigste, og trækker en SV650 ikke bedre end f.eks. en R6?

Ønsker ikke at købe en Sv og efter en uge eller to, fortryde mit køb. Skal have noget input fra jer der har prøvet dem, eller ved noget om inden jeg køber en MC.

-Rico


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken MC er sjovest på landevejen?
  • #1   23. mar 2012 nu er du jo 18 år, så du må jo kun køre med 34 hk uanset hvilken maskine du køber dig...

    og en sv 650s er et rigtig godt bud da den ikke er så påvirket af drosselkittet da den har kræfterne i bunden...

    og en sv 650 mod en r6èr... så vindet SVinet altså når de er droslet...


  • #2   23. mar 2012 Nu har jeg set videoer af drosslede R6'ere og sv650 på youtube. og synes det ser ud til at sv'eren dør rigtig meget ud v. 120-130 km/t. maks er vidst omkring 155-160.

    En r6'er virker noget hurtigere og kan godt nå op på 180-190. 0-100 vidstnok på 5,5 sek. <- det kan sv'eren nok ikke klare.

    Er selv i helt samme situation. tror dog jeg vælger r6'eren, da den har noget vildere lyd, omdr. og ja farten. smiley ..og så er der ikke så mange som sv'ere, synes jeg..
    smiley


  • #3   23. mar 2012 Hvilken vinder så uden drosling?

  • #4   23. mar 2012 Man får bare meget mere for pengene ved køb af en SV650

    Med et budget på 50.000 får man en
    Sv650 der har gået 10-15.000
    og en R6'er der har gået 30-50.000.

    Og vil ikke have mc med så mange km. Vil derimod gerne give lidt mere, hvis en R6'er er det sjovere end en sv650.


  • #5   23. mar 2012 Vil da tro det er R6'eren. for dt første er den hurtigere.. topfart på ca. 255-260 hvorimod sv'eren har på 220-225 km/t.

    ..Og r6'eren er jo også en rigtig racer og bygget til bane..

    ret mig gerne hvis jeg tager fejl.. smiley


  • #6   23. mar 2012 jeg har selv haft en sv 650 med 34 hk, og den æder altså en droslet r6èr godt og grundigt i optrækket, men det kan godt være den får røv på toppen... det prøvede vi ikke lige...

    men en sv 650 har 72 hk standart og kommer liger over de 200 kmt

    en r6èr har 120 hk og kan vel klare en 240-250 kmt

    en bmw 1000rr har 200 hk og den smutter over de 300 kmt...

    er det vigtigt for dig hvor hurtigt du kan køre.. smiley


  • #7   23. mar 2012 Hvad skal du give i forsikring hvis man må spørge? med eller uden kasko?
    selv skulle jeg give 42.000,- for en r6 med kasko.


  • #8   23. mar 2012 hvis du vil ud og køre rigtigt sjovt, med knæet i asfalten osv så er det en R model du skal ha... uden tvivl...

    en sv 650 er også ganske underholdende... men er langt fra så skarpe i bremser og affjedering som en R model..


  • #9   24. mar 2012 Nicolai (Kolding) H det var dog mange penge jeg skal selv give 4000 for min kawasaki er5 med fuld kasko

  • #10   24. mar 2012 Hvad med at købe en Honda RVF-400 og få den droslet de første par år ? den er genial til de små landeveje og hyggeture. der findes en del 400´er bla. ZXR-400, GSXR-400, CBR-400, VFR-400, RVF-400, og FZR-400...
    de vejer ca 170kg til ca 60HK og de er ret fede og meget billige i forsikring.

    vil du have noget større ville jeg tjekke CBR F3 eller F4, GSXR 600, R6,


  • #11   24. mar 2012 Skal give 27.000 for en R6 med kasko.

    Det er overhovedet ikke vigtig hvor hurtigt den køre. 200 er fint, for kommer slet ikke op på de 250.

    Jeg vil have bundtræk. Vil vide om en SV650 trækker lige så godt fra bunden som en R6 eller anden række 4.

    En R model? Altså en R6? smiley


  • #12   24. mar 2012 Jeg går meget op i udseende på den MC jeg vil have, og kan ikke lide mange af de ældre MC'ere fra 90'erne. Og vil ikke køre på en MC som jeg ikke selv synes er pæn.

    Derfor falder valget på en Sv650, R6, Nyere GSXR 600, Honda CBR600RR, Z750 osv.


  • #13   24. mar 2012 en sv 650 er en v2 motor og trækker helt fra bunden, en række 4 motor skal ha nogle flere omdrejninger før der begynder at ske noget..

    en v2 motor svare lidt til en tdi motor i en bil og en række 4 motor svare til an alm benzinmotor i en bil..

    men syntes du skal ud og prøve lidt forskelligt inden du køber.. måske er det hverken en sv 650 eller en r6 der lige tænder dig når det kommer til stykket.. smiley


  • #14   24. mar 2012 SV650 er bare lidt sløj og "hugger" lidt, men det kan løses med power-commandor....
    Jeg har dog kørt både V2 og R4 og fortrækker R4 i det lange løb (med mindre det er 916 SPS fra Ducati)


  • #15   24. mar 2012 Har prøvet en Sv650, og synes den trækker godt.
    Er ikke i tvivl om at jeg vil synes om en R6 hvis jeg prøvet den.

    Har bare fået afvide at en Sv650 kan blive kedelig, og vil helst ikke købe hvis det passer. Til prisen køber jeg allerhelst en Sv650 pga. km-tal og forsikring.

    Men har nogle kammerater der køre række 4, og vil gerne kunne følge bare lidt med fra bunden af. smiley


  • #16   24. mar 2012 køb en der ikke er for tung, så tager du dem i svingene i stedet for optrækket...
    Det er iøvrigt ikke meget du kommer til at ligge over 160km/h
    - jeg har kørt R-modeller i 6år nu og køre generelt max 155-160 på motorvej og efter behov på de små snoede (der kunne min gsxr400 godt følge en 900ccm cbr på en god dag)


  • #17   24. mar 2012 Jeg har netop købt en GSXR 400. Den har "kun" 62(?) heste, kan "kun" køre lige omkring 200. Men acceleration og udseende har den med sig smiley

    De kan findes til en fornuftig pris. Den bør også være billigere i forsikring (hvis man bekymrer sig om den slags).


  • #18   24. mar 2012 Hvilken en der er hurtigst eller sjovest kommer først og fremmest an på ham der kører. Og det kan du gøre noget ved med træning og kurser. Jeg synes SV lyder som et godt bud.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #19   24. mar 2012 Hvad er "kedelig"?

    Selv en MZ'er med 21hk kan være sjov hvis man forstår hvor og hvordan den skal køres, så ingen MC'er bliver nogensinde kedelige i min verden.

    Folk der konstant snakker om topfart, har efter min mening ikke fattet et klap af hvad MC kørsel går ud på i det her lille land. Der er ikke plads til konstant at ligge på motorvejen med topfart - og hvem kender helt ærligt nogen der gør det hele tiden???
    Ofte er det de samme ligeud-aber som siger at cykler bliver kedelige hurtigt...

    Der er overhovedet ingen tvivl om at SV'eren tager mindst "skade" af droslingen, for R6'eren har ingen bundtræk, middel til svagt mellemområde og er stærk i toppen af omdrejningsregistret. Det er primært fra midten og opad at droslingen kommer i spil, så man vil få en række 4 cykel som på ingen måde holder det den lover. Den eneste grund til folk tror den er hurtigere på toppen (igen - det er komplet ligegyldigt), er at fejlvisningen er større end SV'erens, som i forvejen er til den høje side.

    34hk cykler går bare ikke mere end 160-170 på toppen, og sådan er det.

    Prøv at undersøge forsikringspriserne - så giver det lidt sig selv hvilken af de to du køber. smiley

    Der er ingen tvivl om at en R6 vil være overlegen på en bane med en racerkører ovenpå, men er du racerkører og skal du på bane hele tiden?

    Nej netop....


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #20   24. mar 2012 Men for at besvare dit spørgsmål - SV'eren trækker MEGET bedre i bunden end enhver anden 600ccm række-4...

  • #21   24. mar 2012 en sv650 den er PISSE sjov, og at ofre lidt penge på at få en bedre affjedring, det er RIGTIG godt givet ud, og dem som synes den bliver kedelig, det er fordi de kun kan finde ud af at køre ligeud

    spring du ROLIGT på sådan en

    hvis du er fra århus egnen så kan jeg godt tage med ud og kigge på den, har skruet rigtig meget i sådan en


  • #22   24. mar 2012 en anden ting du som nystarter skal tænke på er forsikringen, sv650 er i touring klassen, hvor R6 er i sportklassen, det er en HEELT anden pris vi snakker når man er så ung som du er.

    en anden ting som ALDRIG bliver nævnt herinde, er styrudslag

    en sv650 har et rigtig godt styrudslag, hvor du kan styre rigtig meget ved lav fart, og R6 har ikke meget styrudslag, det gør altså at hvis man møder styrstoppet, fordi man er kommet LIIIIDT for langt frem i et venstresving i et T-kryds

    så den eneste måde at komme rundt på, er at ligge den længere ned og hold noget gas på, og det kræver altså en god gang rutine at lave den manvøvre, det er HELT dimentralt af hvad du ellers ville gøre, ergo MEGET grænseoverskridende


  • #23   24. mar 2012 find en større forhandler og så ud og prøve et par stykker i det gode vejr som er her nu,din følese med maskinen er det er det eneste der tæller i den sidste ende,og det ved en god forhandler også,så ud og prøv,og husk at prøve en honda også,så starter du måske`fra start der hvor de fleste ender. og tjek fdm`forsikring, jeg giver 15oo kr i ansvar for en cbr 900rr,hvor de andre ville have 16.000.måske du kunne spare lidt der .men uanset hvad så velkommen på vejene

  • #24   24. mar 2012 Hvis du er bange for at 650'eren ikke har kræfter nok - hvorfor tar du så ikke bare en SV1000 med nogle kilometer på klokken? Den er vel ikke så sindsygt meget dyrere?

  • arne r
    arne r Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
    #25   24. mar 2012 yamaha TRX 850

  • arne r
    arne r Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
    #26   24. mar 2012 Yamaha TRX 850

  • #27   24. mar 2012 #42 Sajmon ™... Holder med dig..........
    Iøvrigt er der en grund tilat du skal begynde på en droslet maskine...
    Du er nybegynder, og det er farlige sager vi snakket om her....
    Så læg du bare stille og roligt ud........


  • #28   24. mar 2012 det er vist kun en dårlig chauffør der påstår SV61/2 er kedelig

  • #29   24. mar 2012 Er enig i at du skal tage en SV 650'er

    Da, som det første er du nystarter og har muligvis ingen erfaring.

    erfaring siger meget om chaufføren og kørestilen.

    Det mest fornuftige er at købe SV 650'er og drosle den, når du så efter ca. 2 år må køre stor mc, kan du købe en R6 eller lign. i det at du har mere erfaring vil det slet ikke være så tosset.

    Jeg vil helt klart sige at optræk/bundtræk er sjovest ved lave omdrejninger, på trods at jeg nu ejer en Suzuki GSX 750 ES med række 4.

    Så helt klart SV 650.

    se min første mc som jeg startede på, da jeg var 18 lige som dig i min profil.


  • #30   24. mar 2012 Men mest også af forsikring, så det ikke kommer til at koste dig spidsen af en jetjager i pris at forsikre den maskine du nu skal vælge.

    I det du skal til starte, skal man også lige vænne sig til hvordan billister ude i trafikken kører, da ellers pænt mange har nemt ved at overse en.

    Lad os nu sige at en grim situation opstår ude i trafikken, i det at du kommer ned at ligge, så det nok ikke så fedt at det er en R6, da sådan en er dyere at lave/reparere.

    Forsikringsselskaber er heller ikke glad for unge mennesker med 0 erfaring og som nu skal til at bevæge sig ud på en R model.


  • #31   24. mar 2012 smag og behag

  • #32   24. mar 2012 MC er købt. Det blev en SV650S fra 05 med 11.000km på klokken.

  • #33   24. mar 2012 det lyder som at du tog det fornuftige valg

    tillykke med cyklen


  • #34   24. mar 2012 Ja, synes det var det mest fornuftige at gøre på alle måder, selvom jeg gerne ville have haft lyden fra en række 4.



  • #35   24. mar 2012 en micron high mount på den, så skal du bare hære sød brummen

  • #36   24. mar 2012 Der sidder en Mivv GP carbon på. Lyder okay, men skal lige have DB killeren ud smiley

Kommentér på:
Hvilken MC er sjovest på landevejen?

Annonce