Hvilken MC er sjovest på landevejen? Hvilken MC er sjovest på landevejen?
Er 18 år, og skal indenfor et par uger købe mig en MC.
Jeg går meget med tanken om at købe en SV 650S, da jeg synes de ser godt ud, og forsikringen er ikke dyr. Ellers overvejer jeg en R6 eller anden række 4.
Jeg er så bare bange for at en Sv650 bliver for kedelig efter kort tid, da jeg har fået det afvide.
Er det det værd at smide lige lidt flere penge og så købe en række 4?
Spørgsmålet er så om en Sv650 er sjov nok at køre på. Har ikke prøvet en R6, men derimod en Sv650, så kan ikke bedømme forskellen.
For mig er trækket det vigtigste, og trækker en SV650 ikke bedre end f.eks. en R6?
Ønsker ikke at købe en Sv og efter en uge eller to, fortryde mit køb. Skal have noget input fra jer der har prøvet dem, eller ved noget om inden jeg køber en MC.
-Rico
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
og en sv 650s er et rigtig godt bud da den ikke er så påvirket af drosselkittet da den har kræfterne i bunden...
og en sv 650 mod en r6èr... så vindet SVinet altså når de er droslet...
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
En r6'er virker noget hurtigere og kan godt nå op på 180-190. 0-100 vidstnok på 5,5 sek. <- det kan sv'eren nok ikke klare.
Er selv i helt samme situation. tror dog jeg vælger r6'eren, da den har noget vildere lyd, omdr. og ja farten.
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 39
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 39
Med et budget på 50.000 får man en
Sv650 der har gået 10-15.000
og en R6'er der har gået 30-50.000.
Og vil ikke have mc med så mange km. Vil derimod gerne give lidt mere, hvis en R6'er er det sjovere end en sv650.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
..Og r6'eren er jo også en rigtig racer og bygget til bane..
ret mig gerne hvis jeg tager fejl..
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
men en sv 650 har 72 hk standart og kommer liger over de 200 kmt
en r6èr har 120 hk og kan vel klare en 240-250 kmt
en bmw 1000rr har 200 hk og den smutter over de 300 kmt...
er det vigtigt for dig hvor hurtigt du kan køre..
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 96
selv skulle jeg give 42.000,- for en r6 med kasko.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
en sv 650 er også ganske underholdende... men er langt fra så skarpe i bremser og affjedering som en R model..
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 33
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.769
de vejer ca 170kg til ca 60HK og de er ret fede og meget billige i forsikring.
vil du have noget større ville jeg tjekke CBR F3 eller F4, GSXR 600, R6,
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 39
Det er overhovedet ikke vigtig hvor hurtigt den køre. 200 er fint, for kommer slet ikke op på de 250.
Jeg vil have bundtræk. Vil vide om en SV650 trækker lige så godt fra bunden som en R6 eller anden række 4.
En R model? Altså en R6?
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 39
Derfor falder valget på en Sv650, R6, Nyere GSXR 600, Honda CBR600RR, Z750 osv.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
en v2 motor svare lidt til en tdi motor i en bil og en række 4 motor svare til an alm benzinmotor i en bil..
men syntes du skal ud og prøve lidt forskelligt inden du køber.. måske er det hverken en sv 650 eller en r6 der lige tænder dig når det kommer til stykket..
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.769
Jeg har dog kørt både V2 og R4 og fortrækker R4 i det lange løb (med mindre det er 916 SPS fra Ducati)
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 39
Er ikke i tvivl om at jeg vil synes om en R6 hvis jeg prøvet den.
Har bare fået afvide at en Sv650 kan blive kedelig, og vil helst ikke købe hvis det passer. Til prisen køber jeg allerhelst en Sv650 pga. km-tal og forsikring.
Men har nogle kammerater der køre række 4, og vil gerne kunne følge bare lidt med fra bunden af.
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.769
Det er iøvrigt ikke meget du kommer til at ligge over 160km/h
- jeg har kørt R-modeller i 6år nu og køre generelt max 155-160 på motorvej og efter behov på de små snoede (der kunne min gsxr400 godt følge en 900ccm cbr på en god dag)
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.122
De kan findes til en fornuftig pris. Den bør også være billigere i forsikring (hvis man bekymrer sig om den slags).
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
Selv en MZ'er med 21hk kan være sjov hvis man forstår hvor og hvordan den skal køres, så ingen MC'er bliver nogensinde kedelige i min verden.
Folk der konstant snakker om topfart, har efter min mening ikke fattet et klap af hvad MC kørsel går ud på i det her lille land. Der er ikke plads til konstant at ligge på motorvejen med topfart - og hvem kender helt ærligt nogen der gør det hele tiden???
Ofte er det de samme ligeud-aber som siger at cykler bliver kedelige hurtigt...
Der er overhovedet ingen tvivl om at SV'eren tager mindst "skade" af droslingen, for R6'eren har ingen bundtræk, middel til svagt mellemområde og er stærk i toppen af omdrejningsregistret. Det er primært fra midten og opad at droslingen kommer i spil, så man vil få en række 4 cykel som på ingen måde holder det den lover. Den eneste grund til folk tror den er hurtigere på toppen (igen - det er komplet ligegyldigt), er at fejlvisningen er større end SV'erens, som i forvejen er til den høje side.
34hk cykler går bare ikke mere end 160-170 på toppen, og sådan er det.
Prøv at undersøge forsikringspriserne - så giver det lidt sig selv hvilken af de to du køber.
Der er ingen tvivl om at en R6 vil være overlegen på en bane med en racerkører ovenpå, men er du racerkører og skal du på bane hele tiden?
Nej netop....
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
spring du ROLIGT på sådan en
hvis du er fra århus egnen så kan jeg godt tage med ud og kigge på den, har skruet rigtig meget i sådan en
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
en anden ting som ALDRIG bliver nævnt herinde, er styrudslag
en sv650 har et rigtig godt styrudslag, hvor du kan styre rigtig meget ved lav fart, og R6 har ikke meget styrudslag, det gør altså at hvis man møder styrstoppet, fordi man er kommet LIIIIDT for langt frem i et venstresving i et T-kryds
så den eneste måde at komme rundt på, er at ligge den længere ned og hold noget gas på, og det kræver altså en god gang rutine at lave den manvøvre, det er HELT dimentralt af hvad du ellers ville gøre, ergo MEGET grænseoverskridende
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 20
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
feb 2010
Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 474
Iøvrigt er der en grund tilat du skal begynde på en droslet maskine...
Du er nybegynder, og det er farlige sager vi snakket om her....
Så læg du bare stille og roligt ud........
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.303
Da, som det første er du nystarter og har muligvis ingen erfaring.
erfaring siger meget om chaufføren og kørestilen.
Det mest fornuftige er at købe SV 650'er og drosle den, når du så efter ca. 2 år må køre stor mc, kan du købe en R6 eller lign. i det at du har mere erfaring vil det slet ikke være så tosset.
Jeg vil helt klart sige at optræk/bundtræk er sjovest ved lave omdrejninger, på trods at jeg nu ejer en Suzuki GSX 750 ES med række 4.
Så helt klart SV 650.
se min første mc som jeg startede på, da jeg var 18 lige som dig i min profil.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.303
I det du skal til starte, skal man også lige vænne sig til hvordan billister ude i trafikken kører, da ellers pænt mange har nemt ved at overse en.
Lad os nu sige at en grim situation opstår ude i trafikken, i det at du kommer ned at ligge, så det nok ikke så fedt at det er en R6, da sådan en er dyere at lave/reparere.
Forsikringsselskaber er heller ikke glad for unge mennesker med 0 erfaring og som nu skal til at bevæge sig ud på en R model.
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 501
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 39
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
tillykke med cyklen
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 39
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 39
Hvilken MC er sjovest på landevejen?