{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Motorstop på Motorvejen {{forumTopicSubject}}

Så fik man lige motorstop på motorvejen idag, var bildt ind min knallert ( Gs500E Suzuki 1998 - 24xxx km ) kunne tåle V-Power fra Hell...., det døde baby af, men efter 45 minutter kunne den starte igen ?!? og lød og kørte som altid, men tog den klart med ro hjem.
Er bildt ind V-Power er skyld i moteren på knallerten bliver for varmt, har tjekket olien den er over det markeret område på oliepinden, så manglede den heldigvis ikke, så havde den nok heller ikke lige startet igen.

Mit spørgsmål er : er der noget idiot/Nybegynder sikring i moteren der gør hvis den bliver varm, den på en eller anden sjov måde slår fra eller hva fanden kan der være sket ? da det ikke ønskes ske igen , og nej køre bare med 95 oktan frem over stjerne logisk.

Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorstop på Motorvejen
  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
    #1   27. mar 2012 Vpower er Ikke skyld i dit motorstop, så grunden skal findes et andet sted...

  • #2   27. mar 2012 Tvivler altså også meget på det kan være v-power, men næste gang spar pengene og fyld 92 på, du kan sgu ikke mærke forskel andet måske på økonomien:D

    Pillede du ved noget for at få den igang igen? og hvordan døde den? i hakker baaaaaaah bah bah baaaaahh hhhhhh bah bah eller baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.?


  • #3   27. mar 2012 Ah la det første der, og nej pillede ikke ved noget !

    og Moteren havde den der lyd af meget varmt metal, i kender den drenge smiley og jeg holder mig til 92 så smiley


  • #4   27. mar 2012 Lyder som en benzin pumpe! Efter som du kan starte den igen efter et stykke tid.
    Og nej det har ikke noget med valget af v-power at gøre.!


  • #5   27. mar 2012 Måske skidt i karbonaden? eller måske en løs forbindelse? har du tjekket batteriet, polerne?

    Har du tjekket noget som helst?:D

    Det kan være mange ting jo..


  • #6   27. mar 2012 Okay ! Benzin pumpe , hmm den er måske ved at stå af ? man får da bare købt en ny hjem og banket på, der er ikke andet og gøre ved det


  • #7   27. mar 2012 Næ, men det har min makker, han køre dog Harley men han siger han kan skille og samme den med bind for øjnene, så der er ikke andet for den må ud til ham, så han kan bevise det er rigtigt smiley


  • #8   27. mar 2012 Michael er der benzinpumpe på en gs500 fra 98? er det ikke vacuum?

  • #9   27. mar 2012 haha, kan hører jeg ikke er den eneste som det lykkes shell at få lokket v-power på! smiley

  • #10   27. mar 2012 Jo kan du godt ha ret i jonas w.. Så ikke lige den var så gammel.. Min fejl.. Men så kan det udelukkes..
    Lyder bare meget som om den ikke fik benzin da den går ud.


  • #11   27. mar 2012 Bare mærkeligt den kører uden problemer bagefter.?

    Det er nok bare en løs forbindelse et sted. Eller snask i karben, bare mærkeligt at den spiller igen efter den er gået ud???


  • #12   27. mar 2012 V- power benzin er kun til Very nice machines;-). Slet ikke noget for sånne nogle japserjern som vores;-)

  • #13   27. mar 2012 Aaarrrh John...? Japaneeesee machines er very nice!

  • #14   27. mar 2012 V-power er for folk der ikke ved hvad de skal bruge pengene på:D Sorry Alf.

  • #15   27. mar 2012 Den var tæske varm siger jeg jer, og den havde den der meget varm metal lyd og da jeg skrued proppen af med oliepind på kunne jeg næsten ikke holde den i hånden, den var meget varm og normalt er det logisk nok kun moteren der er varm, så det var over det normale så varmt den var, så meget kan jeg sige. smiley

    Men efter jeg har fået 95 skal jeg nok sige til hvis det "sker" igen, for jeg håber da ikke det er cyklen den er gal med, men som i siger kan det ikke være V-power :S


  • #16   27. mar 2012 Hov og olie lampen den lyste, men den har altså rigeligt med olie !

  • #17   27. mar 2012 eller lyste den blinkede nogle gange , men kunne det ikke være for hver gang moteren satte ud ?? for når moteren er slukket og der er tænding lyser dem samt Fri-gear lampen lyser som normalt

  • #18   27. mar 2012 helt seriøst prøv lige gå ud og løft sadlen og tjek om polerne til batteriet sidder ordenligt på..

  • #19   27. mar 2012 Efter normal kørsel kan jeg næsten heller ikke røre ved min olieprop, det er altså ikke unormalt.

  • #20   27. mar 2012 har du ligget i røven af en lastbil eller en bil i længere tid?? Så bliver den jo ikke kølet ordenligt!!

  • #21   27. mar 2012 Det lyder mere og mere som en løs forbindelse eller undertryk i tanken.

  • #22   27. mar 2012 Undertryk mellem ørene:)

  • #23   27. mar 2012 kan meget vel være undertryk i tanken.
    det passer jo også meget fint med at den kan starte efter et lille hvil.
    om det kan have den side gevinst at den mager blanding gør motoren varm HMM kan jeg ikke svar på


  • #24   27. mar 2012 Hvordan målte du oliestanden?
    Hvis du har målt den med den varme motor, har du ikke gjort det korrekt.
    Start den, og lad den stå i tomgang et par min. Lad den derefter stå i 2-5 min, og mål så oliestanden.


  • #25   27. mar 2012 Jeg går ud og tjekker polerne Jonas W

    Håber det er undertryk imellem ørene smiley eller nok nærmere i tanken, for det er da noget man kan få lavet nemt.


  • #26   27. mar 2012 Hmm kan aldrig være benzin pumpen på den model da den ikke har en . Men moske skidt i karb smiley

  • #27   27. mar 2012 oplevede det på min kærestes hyosung... mit i et kryds stoppede den bare, sådan lige pludselig, fik den tændt men blinkeren blinkede som en GAL.. så tog den ind til siden, ringede til en ven. Vi prøvede at skubbe den igang uden held, tænkte så det måske var løs forbindelse, og tog sadlen af. bang. minus polen var røget af. på med den igen, og wrum wrum derud af.

  • #28   27. mar 2012 er det en du lige har købt? har du før kørt langt på den, så den blev varm?

  • #29   27. mar 2012 Der er et kendt problem med ventilen i tankdækslet kan stoppe til så der skabes undertryk i tanken, og ja så kommer der ikke meget benzin.
    Standart systemet med vacum hanen er også kendt for at give problemer ved motorvejskørsel hvor der er sug på. Prøv at sætte den på PRI hvis det skulle ske igen, og se om den starter igen med det samme.


  • #30   27. mar 2012 I mine ører lyder det som karburatoris.
    De temperaturer vi har for tiden passer perfekt til det problem. Du kan jo ikke rigtigt gøre noget ved det (måske karburatursprit), men det sker så sjældent, så det ikke er umagen værd at forebygge problemet.

    Jeg tror du har bildt dig noget ind mht. lugt/lyd af varm metal. Man kan hurtigt se spøgelser alle steder, når sådan noget sker.

    Det er stort set kun sket for mig på motorvej. Ved langsom kørsel vil motorens varme holde karburatoren optøet.

    Skriv hvis det sker igen,


  • #31   28. mar 2012 Imod alle ods har "jeg" totalt usagkyndig i motor teknik fundet fejlen, da jeg skulle hejm fra arbejde for 30 minutter siden startede jeg den og så gik den ud, det knitrede under sædet..., jeg tænkte "batteriet" der er en løs forbindelse, med så simpelt som en pegefinger skub til batteriet ( typisk handling for en der ikke fatter hat ) kom strømmen tilbage igen, og det er derfor den har været gået ud og kunne starte igen,
    det har IKKE været varme eller V-Power det var en løs forbindelse, så det skal jeg klart ha tjekket op på i løbet af ugen, men tak for alle jeres bud og svar osv.

    mvh Jan


  • #32   28. mar 2012 Pyyhhha forresten smiley

  • #33   28. mar 2012 hehe godt, så fik jeg ret:D YES haha

  • #34   28. mar 2012 Men dårligt batteri forklarer ikke den metaliske lyd...

  • #35   28. mar 2012 Jesper: Som der bliver beskrevet overfor: hvis man tror på spøgelser, ser man spøgelser (og den sammenhæng en idiot) ;D

  • #36   28. mar 2012 Det er faktisk ikke utænkeligt, at sådan en ældre knallert er holdt tæt og tolerancefri af kulaflejringer - og jo, så kan V-Power og lignende brændstoffer med renseadditiver gøre meget mere skade end gavn - er det så svært at forstå????

    Dermed ikke sagt at dette tilfælde skyldes V-Power, men det kan i hvert fald ikke udelukkes på det foreliggende grundlag.

    Jeg ville aldrig drømme om at hælde det på sådan en gammel japaner, der kører fint endda på lavoktanbenzin


  • #37   28. mar 2012 Knud :

    Jeg lover selv om det var batteriet ( løs forbindelse ved batteriet ) der var problemet, holder jeg mig bare til 95, the end..., forskellen er ikke noget man kan tage og føle på efter hvad ens holdning er, min er klart at det ikke er nødvendigt, knallerten køre som sagt stadigvæk rigtig godt på oktan 95.


  • #38   28. mar 2012 Jesper :

    Den metalliske lyd var vel bare en varm motor, det er jo en lille knallert (alt for lille til mig har jeg fundet ud af smiley ) og den får gerne tæsk på motorvejen, frem for normale veje hvor jeg faktisk holder mig til fornuftig kørsel, bor på bunde-landet og pt køre der sygt mange traktore og spræder lort og sår osv, og jeg arbejder på et sygehus ved hvad det kan ende med når man køre ind i en traktor.


  • #39   28. mar 2012 Jan hvorfor er den for lille?

  • #40   28. mar 2012 Tja den mangler accelration, top farten er fin nok det er ikke det jeg tænder så meget på, efter en 45 minutter rammer den da de 160.

    Vil bare gerne havde noget med noget mere riv i , plus jeg køre rigtigt meget og langt, nogle gange 280 kilometer på en dag og det er bare for sjov.

    Fik den her for 3 uger siden, der stod den på km 23500 og nu står den på 24800.



  • #41   28. mar 2012 ja jeg har også kørt omkring 1500km på 1 uges tid:D Men ja kan godt forstå du vil have lidt mere power/karakter.

  • #42   29. mar 2012 laver geering og så bare ud på de små veje :o)
    der er ikke meget sjovt ved motorvejs kørsel med hanen helt åben hele tiden ;o)


  • #43   1. apr 2012 Hvor gammelt er dit tændrør..?

  • #44   1. apr 2012 Kenni , det aner jeg ikke , men den er købt hos en forhandler og service skulle være gjort inden jeg fik den, så går ud fra det ER nyt smiley

    Men altså jeg har fundet fejlen, det er batteriet på en eller anden måde der driller med en løs forbindelse..., måske DET er for gammelt


Kommentér på:
Motorstop på Motorvejen

Annonce