2.149 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Betinget frakendelse. ØV Betinget frakendelse. ØV

Så fik jeg endelig min regning ind af døren, efter 5 måneders ventetid. håbede sku de havde glemt mig. smiley

Nå, til spørgsmålet, nu skal jeg jo erkende, af jeg har kørt for hurtigt, 73 i en 40 zone. smiley
Hva sker der så efter jeg har erkendet den ? har læst lidt til af man bliver indkaldt til en kontrolerende køreprøve, men af man også selv kan finde en kørerlære, men der står intet om indkaldelse i mit første brev.

håber der er nogle der kan hjælpe på denne her smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betinget frakendelse. ØV
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #1   31. mar 2012 Erkender du den, skal du aflægge orienterende prøver inden 3 mdr.

Der er intet krav til køretimer, men du kan ofte ikke få lov at låne en skolevogn uden at tage et par timer.

Du har 3 forsøg til at bestå 2 prøver, så du må dumpe EN gang.

• #2   31. mar 2012 Skal man gøre det i bil ? kan det ikke lade sig gøre af tage køreprøven på mc ?

• Sajmon ™

#3   31. mar 2012 Har du bil kørekort, så skal du nok regne med at skulle tage prøverne i bil.

• #4   31. mar 2012 Damn, irreterende.

• #5   31. mar 2012 du må selv vælge hvad du tager det i bil eller mc, og ta lige 2 køre timer så flyver du lige igennem, så kørelæren kan rette lidt på ens dårlige vaner man ikke selv tænker over.....
    det er desværre en del af gamet med de røve syge hastighedsgrænser og ingen motormaner der må bruges

• #6   31. mar 2012 ok, gode nyheder smiley
    hvordan nu hvis jeg så skal tage den på mc, skal man så lige styre sig lidt med accelerationen, end normalt ? smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #7   31. mar 2012 Du giver den da bare gas, som du plejer
    Det dumper man ikke af, tvært imod kan motorsagkyndige godt lide at se man kan få måsen med sig.

/ironi off

• #8   31. mar 2012 Politiet vælger hvad kategori du skal op i.
    Sjældent på mc, med mindre overtrædelsen er sket på mc og ik kan være sket i bil.
    Eks. Baghjuls kørsel.
    Men håb du nu bare på det bliver i bilen.
    Tit er mc køreprøven mere bekostelig ene bil, da 2 køretøjer skal ud af garagen og du skal starte en mc prøve på bane, som jo også koster.

Og du har 2 forsøg til at bestå begge prøver, ellers mister du alle kategorier på dit kørekort.
    Dvs. Dumper du teori en gang og praktisk en gang, så skal du generhverve alle kategorier, dog stadig uden krav om timer.
    Så få nu øvet din teori og tag de 2 timer i bilen.

Hilsen kørelæren.

• #9   31. mar 2012 jeg har nu prøvet både betinget og ubetinget smiley
    Ubetinget frakendt gav ny prøve i bil og betinget frakendt det køretøj jeg blev taget på ,
    Jeg ringede til en kørelære og fortalte hvad der var sket og sagde jeg nok lige ville have 1 el 2 køretime og så klarede han nu resten.
    Men nu glemmer du lidt teoriprøven , der ringer du nu bare og melder dig til når nu har læst godt og grundigt.

Mikael

• #10   31. mar 2012 aka John$on © .

det passer altså ikke

hvis du har til BIL OG MC; så SKAL du op til prøve i BIL, MEDMINDRE du har været involveret i et uheld hvor det er dine færdigheder i det pågældende køretøj.

du skal bare betale bøden der kommer, så har du erkendt din skyld, så tager du kontakt til en kørelærer, og får et par køretimer ved ham, og sammen booker i teori og køreprøve

been there done that

• #11   31. mar 2012 men du har da været heldig 7km mere så fik du en ubetinget, og et kørselsforbud i 6 måneder

• #12   31. mar 2012 dækmanden har ret da jeg mindste mit kørekort på mc skulle jeg tag kortet i bil igen

• #13   31. mar 2012 da jeg mistede det til bil. tog jeg bare mc køre kort , de er begge kategori b så det galdt . så var pengene da ikke helt spildt ,men til prøverne tager de dit køre kort og dumper du, er det frataget indtil du består .

• #14   31. mar 2012 73 i 40 knold ubetinget straks

• #15   31. mar 2012 Hvor længe har du haft kørekortet? Hvis det er under 3 år, så er der krav om køretimer. Om det så er fra datoen for forseelsen eller erkendelsen, da mener jeg det er fra forseelsen.

• #16   31. mar 2012 har haft kørekortet i 4½ år smiley

Nu har jeg lige kigger lidt på www.Politi.dk/borger
    og der står også af de indkalder mig til oriterende køreprøve så man ikke selv betøver tage kontakt til en kørelære ?

• #17   31. mar 2012 Velkommen i klubben.. Er på mit 4. kørekort smiley

• #18   31. mar 2012 @ Jørn H

Det er dig der er knolden..

60 % = betinget... 60% af 40 + 40 = 64 km/t

100 % = ubetinget.. 100% af 40 + 40 = 80

så hvis han skulle have en ubetinget skulle han have været over 80...

• #19   31. mar 2012 undskyld mig køre man 73 i 40 zone er man en knold

• Sajmon ™

#20   31. mar 2012 Det kan man mene om hvad man vil - men det er ikke det tråden handler om.

• Sajmon ™

#21   31. mar 2012 Jeg kender ikke omstændighederne, så jeg vil blot håbe at Hells Rider er mere opmærksom på skiltningen fremover... smiley

• #22   31. mar 2012 Jens E> Ikke korrekt.
    Jeg har fået en betinget frakendelse for netop baghjulskørsel, og jeg skulle generhverve i bil.

Det var kun hvis jeg ikke havde haft bilkørekort at jeg ville kunne tage det på MC igen.

Hells> Du skal selv sørge for teoriprøve, og køreprøven kan kun bestilles af en kørelærer, så du skal have fat på en sådan (skal du alligevel, med mindre du har din egen skolevogn ;-). Du bliver IKKE automatisk indkaldt til teoriprøve.
    Der er ingen krav til undervisning, men det er en god idé lige at få det opsummeret. Specielt teorien.

Når du så er hos borgerservice for at bestille teoriprøven, så bed udtrykkeligt om at få lov at tage prøven i Hillerød. Der kører de et pilot projekt hvor man tager prøven på en computer i stedet for det der lysbilled helvede det plejer at være. Så har du 25 min. til at tage prøven, og du bestemmer selv hvornår du vil skifte til næste billede. Du kan gå tilbage og rette i dine svar, selv bestemme om du vil have lyd på osv. Det er 200 gange nemmere end den gammeldags metode. Jeg nåede at gå min igennem to gange på de 25 min. så man har god tid. smiley

• #23   31. mar 2012 -Buggi-
    Tak for infoen, tager kontakt til en kørelære i næste uge, og får ham til af gøre det beskidte arbejde smiley og ber ham om af finde en tid i hillerød.

også tager jeg lige nogle teori timer hos ham, og nogle kørsler.

• #25   31. mar 2012 Ja tak smiley

Kommentér på:
Betinget frakendelse. ØV

Annonce