2.085 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Priser på dæk og montering Priser på dæk og montering

Nu vil jeg lige slå et slag for de lokale forretninger, og så alligevel ikke.
Sagen er at jeg står og skal have nye dæk på Grislingen, og jeg har forhørt mig om priserne rundt omkring. Jeg forventede at det var noget dyrere at handle dæk herhjemme end syd for grænsen, hvilket jeg fik bekræftet på reifenversand.com. Så jeg havde næsten besluttet mig for at bestille et sær Michelin Pilot Road 2 der, og begyndte at forhøre mig om hvad det skulle koste at få dem monteret her i Odense.
Bruun-Larsen ville have 295,- pr. dæk. Jeg synes det var sindssygt, så jeg greb knoglen og ringede til MP motorcykler, og blev sku lidt overrasket over at de ville have 315 bobs for at montere et dæk!! Tak for kaffe.

Jeg fik så et tip om Blohms dæk i Ullerslev. Han skulle have fair priser og de dæk jeg gerne ville have. Har så fået et tilbud på ovennævnte dæk der lyder på 2000 kr for ét stk. 120/60-17 og ét stk. 160/60-17 inkl. montering og afvejning. Det er jo gode toner i en studerendes øre smiley
Nu er jeg bare glad for at det kan lade sig gøre at handle lokalt til en bedre pris end jeg ellers ville have endt ud med!

Derfor vil jeg gerne opfordre ALLE derude til at undersøge priserne i DK, inden i bestiller i Tyskland! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Priser på dæk og montering
  • #1   2. apr 2012 det var en rigtig fin pris smiley men det koster stadig ligeså meget/lidt som fra udlandet, jeg ville stadig bestille fra udlandet simpelthen fordi så kan jeg abre surfe og ikke ringe rundt og skulle få uforpligtende tilbud og takke nej til 5 inden jeg måske finder den rette pris..

• #2   2. apr 2012 Det er også bare super ubehageligt ikke at kunne gemme sig bag sin skærm og snakke med rigtige mennesker i stedet for smiley

• #3   2. apr 2012 Er nød til at være enig med # Mirza A

Syntes den pris nogen forhandlere tager er direkte uhørt.. Så hellere bestille via nettet og vente på postmanden banker på døren.

• #4   2. apr 2012 #Rasmus C.. Ja vi kører jo alle MC's for at gemme os bag en skærm så meget af tiden som muligt..

• #5   2. apr 2012 Tja jeg sparede 350kr ved skift af fordæk ved at købe i Tyskland og betale for montering, fremfor at købe dæk+montering hos DK forhandler.
    Så det kan godt være det er blevet billigere, men jeg køber stadig hvor det er billigst.

• #6   2. apr 2012 Rasmus hvilke dæk er det så du har valgt ?

• #7   2. apr 2012 Generelt er jeg sådan set enig. Har købt alt mit kluns i Tyskland fordi der var mere at spare, og rigtig fin behandling og service i HG Flensborg.. Men hvis jeg kan få det billigere OG NEMMERE i min baghave, gør jeg sku det smiley

• #8   2. apr 2012 @Jan M: Det er Michelin Pilot Road 2 i de nævnte størrelser..

• #9   2. apr 2012 Er lidt nysgerrig, er de nævnte priser hvor du selv afmonterer fælgene og afleverer dem, eller kører du bare hele cyklen til værkstedet og venter?

• #10   2. apr 2012 Det er også bare super ubehageligt ikke at kunne gemme sig bag sin skærm og snakke med rigtige mennesker i stedet for smiley

Det er det rent faktisk c") jeg har alt for mange hobbyer, og den eneste måde at få det til at køre rundt på er at købe billigst hver gang, og jeg gider ikke spilde forhandleres tid med at afvise dem..

og MC delen fylder måske kun 10-20% årligt af mine hobbyer

• #11   2. apr 2012 @ Andreas: Nej det er afmonteret i den forstand at jeg kommer med fælgene med de gamle dæk på.. Det gælder også de priser jeg fik ved MP og Bruun-Larsen.. Tør ikke tænke på priserne hos de to, hvis jeg stillede Grislingen derinde smiley

• #13   2. apr 2012 Hans Henrik, det er sgu en anelse svært at afmontere sine dæk når man bor i lejlighed inde midt i byen. Vi kan jo ikke alle bo i Hjørring, og tak for det....

• #14   2. apr 2012 1549.- for et BT023 hos brdr. sejer

Monteret/balanceret og hvad der dertil hører, simpelthen fordi jeg ikke gider gøre det selv, og så var prisen ikke så dum alligevel, kontra hvad dækket koster på nettet.

• #15   2. apr 2012 SydfynsMC service. Der er der både god service og fine priser nede ved Kurt. Og så er det en dejlig tur ned til Sy'Fyn.

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

Følgere: 1 Svar: 122
    #17   4. apr 2012 @ Rasmus: Du spurgte hvad de skulle have for monteringen af medbragte dæk. Havde du spurgt hvad michelindækket kostede incl Mont på løse hjul, ville du nok få et andet svar. MI PR2 koster Vejl 2650 incl moms så det er en god pris du har fået.

@ René J: Bridgestone koster vejl1650 incl moms i DK

Men prøv at høre og hav din argumentation klar og tænk over hvad du vil give for servicen

Kommentér på:
Priser på dæk og montering

Annonce