7.685 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

køb af militær motorcykel køb af militær motorcykel

Jeg går med tanker om at køben en militærmotorcykel - hvad skal man være opmærksom på ? sælger siger at han har en "militær-regattest" er sådan en nok hvis jeg senere skal have pladder på?

Noget andet at være opmærksom på? Der er tale om en gs 650 f.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af militær motorcykel
  • #1   4. apr 2012 der skal måske betales en form for afgift... kunne jeg forstille mig...

mvh

• #2   4. apr 2012 Jeg er med på at der skal betales afgift....

• #3   4. apr 2012 Ja det er nok. Du må ikke give for meget for den mere. Men har den gået under 7000km skal du betale afgift som en ny maskine.

BTW så hedder den en F650GS Og nej ikke speciielt. Den er klippe stabil og pålidelig.

Mvh en tidligere ejer af én... smiley
    Det eneste som måsske er sliddelene, kæde, bremser og dæk.

• #4   4. apr 2012 Vær opmærksom på om den er droslet.

• #5   4. apr 2012 rigtigt det er en F650GS smiley hva må sådan en koste da? har fundet en til ca. 20.000 u/a er det helt skævt?

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #6   4. apr 2012 Den er speciel . . . . ;-.)

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #7   4. apr 2012 Han har sikkert tolddokumentet - det er lige hvad SKAT skal bruge til at give dig en reg attest

• #8   4. apr 2012 14.02.1 Synsgrundlaget
    Sb. § 32. Ved fremstilling til syn af et køretøj, der ikke tidligere har været registreret her i
    landet, eller som senest har været registreret efter de særlige regler om forsvarets
    eller redningsberedskabets køretøjer, skal fremstilleren aflevere:
    For forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer skal afleveres dokumentation
    for tidligere registrering (kan evt. være et brev, hvori forsvaret/redningsberedskabet
    bekræfter, at køretøjet tidligere har været registreret hos dem).

• #9   4. apr 2012 Køretøjer, der tidligere har været registreret i Danmark under andre regler, eller
    seriefremstillede, brugte køretøjer, der er indført som nye til Danmark, men som
    aldrig har været registreret, kan også godkendes efter den forenklede praksis
    for brugt importerede køretøjer. Der kan f.eks. være tale om forsvarets køretøjer,
    lufthavnskøretøjer, biler fra køretekniske anlæg, andre biler, der har kørt på
    baner, kravlegårde eller lignende, biler fra tekniske skoler samt aldrig tidligere
    registrerede, brugte campingvogne. Sådanne køretøjer skal ikke opfylde nedenstående
    pkt. b) om at have været registreret i mindst tre måneder.

• bo n
    bo n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #10   4. apr 2012 Du kan bare købe min

Tidligere militær motorcykel

Bmw R65 G/S uden afgift

mvh

• #11   4. apr 2012 bo - den er vist lidt til den dyre side.

• #12   4. apr 2012 "tja det virker da som en god ide at købe sådan en gennem- kn***t bmw der er blevet kørt af 19-årige drenge med fri mekaniker."
    det var i hvertfald det min kammerat sagde efter han havde været motor ordinans. så kan du jo selv tænke om han synes det var en god eller dårlig ide..

• #13   5. apr 2012 F650 GS er en rigtig fin mc. Kiggede selv efter en ex-milli model for et par år siden. Valgte dog at importere en civil fra Tyskland. Dem jeg så og prøvede var simpelthen ødelagt og slidt op.
    Bemærk lige at forsvarets tidligere motorcykler vurderes lavere i beskatning end tilsvarende civile.
    Find dig en mc, med opdateret servicebog.

• #14   5. apr 2012 Btw droslingen kan du selv ændre, da det bare er et kabelstyr til 70kr som gør forskellen. Det eneste som det kræver er en torx20 med hul i midten.

jeg vil sige 20.000 er max idag. men undersøg med SKAT først. Min blev handlet til omkring 50.000 med afgift.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #15   5. apr 2012 Jeg kørte på sådan én inde ved millitæret i 1996, som ordonans
    Dengang var alle cyklerne droslet til omkring 34 hk, undtagen millitærpolitiets som havde omkring 64 hk.(så vidt jeg husker)

Cyklerne blev på ingen måde skånet, hverken på vej eller i terræn. Som cyklerne blev behandlet er det lidt imponerende at de stadigvæk kører, men der kan jo være skiftet rigtig meget........

• #16   5. apr 2012 Plejer der ikke at være 100% opdateret kørebog på sådan en, hvor alle sliddele og reparationer er ført ind?

• #17   5. apr 2012 jo på papiret.... men de udleveres ikke til civile, når de sælges på auktion. Men jeg fik min med alligevel grundet mine overtalelsesevner.... smiley Du skal forresten være sikker på at værktøjet er med, er det ikke dét kan du få problemer med at skifte tændrør osv.

Kommentér på:
køb af militær motorcykel

Annonce