Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken dæktryksmåler? til racebrug
  • #2   5. apr 2012 Og det er heller ikke dæktrykket jeg leder efter, men DÆKTRYKSMAÅLEREN smiley det skal være en der er præcis hver gang

• #3   5. apr 2012 Puha den er svær og når du finder den siger du lige til, jeg har opgivet, efter de første 4-5 stykker

• #4   5. apr 2012 Per hvad skal du bruge en til road race?

Vega dæktryksmåler ER god og præcis, syntes bare 1200,- er meget for en dæktryksmåler.. men ender jo nok med at det bare skal være den..

http://www.racing-motor.dk/racing-team.asp?t=5&ID=721755

• #5   5. apr 2012 Nej det er til Drag og sikkert der problemet kommer vi er nede på 10 -12 psi og skal justere flere gange om dagen alt efter varme i banen, vi ligger jo hele tiden og sloges med 1000 dele af sek

• #6   5. apr 2012 De fleste virker bedst ved at tappe luft af og så kontrolere ved at fylde luft i, det er når man tapper luft af de måler forkert

Hmmmm kan det forståes ?

• #7   5. apr 2012 Vi køre 8-12 psi alt efter vejr , og der måler vega målerne præcist hver gang...

Yes gir fint mening.. syntes bare det er mange penge for en dæktryksmåler, men man får jo nok hvad man betaler for smiley

• #9   5. apr 2012 find en måler, og brug den samme HVER gang, så er du sikker på at trykket er den samme hele tiden

• #10   5. apr 2012 Dækmanden , det er netop det der er problemet , de måler sku ikke ens hvergang, de har deres eget liv
    De sorte digitale er hel gale , svinger tit 3-5 psi, så i stedet for at vinde med 1/10 del så taber du med 1/10 del
    Og sikkert også derfor trådstarter stiller spørgsmålet smiley

Øhhhh Dækmand det burde du sku vide ik ! kunne ikke dy mig

• #11   5. apr 2012 Hvis problemet er at man lige netop skal ha' det tryk som erfaringsmæssigt er korrekt ved en given temperatur. Så er "dækmanden" altså inde på noget at det rigtige.

Jeg formoder, at du f.eks. kører en super tid med 12 psi ved en temperatur på 20 grader. Denne super tid vil du gerne gentage en anden dag hvor temperaturen er den samme. Så er det altså mere vigtigt, at måleren måler det samme hver gang. Selve trykket aflæst på måleren, f.eks. om det viser 12 eller 14 psi, er ligegyldigt. Bare man ved, at når måleren viser et givet tryk, så er det optimalt for en god tid.

• #12   5. apr 2012 Ok jeg prøver at præcirere

Du sidder og tjekker tryk i dækket og måleren siger feks 10 psi så venter du 10 sek til at feks display slukker automatic så tjekker du igen nu siger den 13 psi

Og det er der problemet er

De andre med et normal manometer giver heller ikke det samme tryk når du kører op i scalaen og ned igen,

De bedste resutater har jeg fået ved kun at køre op, og stoppe ved den psi man ønsker

Nogen vil nok sige flueknæpperi, det er det så ikke når man køre drag og skal have 100 % det rigtige dæktryk til banen og igen når man stiller feks turbo tryk westgate/blowoff ventil osv
    feks åbner min WG ved 1 bar og forsætter i en fjeder som er justerbar til 0,3 bar som igen skal læses præsis af en motorstyring for at den får det rigtige benzin , a la jeres Powercommander, men vi har så lige en tænning der også skal skydes ind efter tryk

Håber det var forståelse nok ved de tryk måler/manometer

Kommentér på:
Hvilken dæktryksmåler? til racebrug

Annonce