{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.861 visninger | Oprettet:

Blanding af benzin og to takt olie ? {{forumTopicSubject}}

Hej Mcg..

Hvordan skal blandingen være på en totakter ? Jeg har overvejet at tage stikket fra oliepumpen på min R5ér og udelukkende køre med olie blandet i benzinen for at være sikker på at den får det den skal ha.. R5éren er jo ikke helt ny og man kan jo ikke være sikker på at den smørre som den skal.. Det olie man bruger til at blande i benzinen til motorsaven, er det det samme som jeg kan bruge til at blande i benzinen til r5éren ?? Skal det blandes på samme måde.. altså 10 cl olie til 5 l benzin ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blanding af benzin og to takt olie ?
  • #1   5. apr 2012 Super.. Mange tak for hjælpen !

  • #2   5. apr 2012 Nu ved jeg ikke hvordan en R5'er fungerer med oliepumpen, men umiddelbart er det en meget dårlig ide at lade være med at bruge den!

    Hvis det fungerer på samme måde som på min T350, så bliver olien ikke bare dumpet i indsugningen som på mange scootere, men det blive sprøjtet direkte i lejerne og under stemplet. Så din motor bliver ikke smurt som den er designet til, hvis du gør det!

    Det er selvfølgelig under antagelsen af, at oliesystemet er sammenligneligt med dét jeg kører med smiley


  • #3   5. apr 2012 Hmm.. det havde jeg ikke lige tænkt på.. Den har vist ikke været på plader siden 1988, derfor var jeg i tvivl på om at det var klogt at stole på at pumpen fungere optimalt.. Men jeg må da vist hellere lige prøve at undersøge det du skriver..

  • #4   5. apr 2012 Jeg tro du render ind i problemer hvis du springer olie pumpen over , de fleste smører lidt anderledes en en gamel Maxi puch , om olien til motorsav og motorcykler er den samme ???? jeg tror det ikke , det har noget med temperatuer og omdrejninger og smøreævne

  • #5   5. apr 2012 På en R5 bliver olien sprøjtet ind lige mellem karburator i cylinder (i studsen i cylinder hvor karburatorene sidder).
    Så der er ingen problem med lejer m.m. ved hælde olie i benzinen.
    (men mon ikke pumpen virker?)


  • #6   8. apr 2012 Så er Suzuki systemet mere gennemtænkt. Jeg ville på din R5 køre med både ligrem og seler i starten - og så holde øje med om der forsvinder olie i olietanken ved kørsel.

    Altså - hælde olie i blandertanken OG hælde 2% i benzinen. Det kan den sagtens æde - og du finder ud af om den tager olie fra blandetanken..

    Claes


  • #7   8. apr 2012 Livrem- ikke LIGrem - ret makabert, alligevel....

  • #8   9. apr 2012 Ja, jeg testede det på min RD'er ved at tilslutte en gennemsigtig slange til oliepumpen (med en tragt i enden) og så fylde noget olie i slangen. Så efter tragten var fjernet kunne jeg jo så se om olien sank i slangen. (og jeg havde også olie i benzin for at være sikker).
    Og pumpen virkede fint (og den havde ikke kørt i adskillige år).


  • Jørgen Fabricius L
    Jørgen Fabricius L Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   22. sep 2013 Jeg har en gammel Yamaha AS1 fra 1968, som jeg fik på plader sidste år, Jeg har udelukkende kørt kun kørt med olie i olie tanken, og det fungerer fint.

    profilbillede
Kommentér på:
Blanding af benzin og to takt olie ?

Annonce