{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse Skiver Skift
  • #2   7. apr 2012 hvis du varmer boltene så meget at du ødelækker deres struktur/holbarhed har du varmet dem ALT for meget ...stille og rolig varme lidt prøv at løsne ...varme lidt mere hvis den ikke går løs første gang ...og vupti bolt går løs uden at være beskadet (er værktøjsmager så ved da lidt om metal og dens struktur) og husk så at give dem bolt sikring igen når de skal monteres
    mvh
    Jan


  • #3   7. apr 2012 hvis der er brugt rød loctite på boltene så tag dig en storm lighter, og varm på dem i 5-7 minutter. Derefter en boremaskine med slagborefunktion eller en skraldenøgle med langt skaft. og så giv bolten et ordentligt tryk, så kommer den ud, uden skader! evt. brug blå loctite (holder ikke ligeså godt fast som rød, men kan fjernes igen med værktøj), og så kan du sagtens genbruge boltene. Der er i hvert fald ikke sket noget med mine endnu.

  • #4   7. apr 2012 Hej jeg har da aldrig hørt om at skifte boltene der holder bremseskivene ? Det er da bare at løsne dem og spænde dem med rette moment igen på de nye skiver. ???

    De skal da slet ikke volds spændes så meget ihvertfald ikke efter min haynes manual..

    //Kenneth


  • #5   7. apr 2012 jeg giver Kenneth ret, mine sad ikke specielt fast, og det er jo ikke strækbolte, så absolut ingen grund til at skifte dem.

  • #6   7. apr 2012 Har lige købt nye bolte til mine skiver ( ikke fordi der er noget galt med de nuværende, men de nye skinner smiley ) dog sksl det siges at de kommer med noget rød halløjsa på gevindet, måske en slags loctite, så hvis du giver dem en klat af det og spænder med moment går du nok ikke helt galt i byen.

Kommentér på:
Bremse Skiver Skift

Annonce