{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

jeg er ny... {{forumTopicSubject}}

sorry for overskriften vidste ikk hva jeg skulle kalde den..

men jeg er næsten lige fyldt 18 (16 April)
så nu skal jeg til og igang med motorcykel kortet...

og skal bagefter ud og have fat i en motorcykel og har brug for noget hjælp fra nogen erfarne og nogen der ved noget om det...

hvor stor maskine er det jeg må køre på til jeg bliver 21 ?

altså det eneste krav til en motorcykel jeg har er hvis det kan lade sig gøre...
vil have en maskine der ligner en racer...
F.eks. noget i stil med sådan en her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2824
og F.eks. IKK sådan noget her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=930

og kan man neddrosle alle maskiner så jeg må køre på dem... f.eks. at jeg køber en 1000ccm og neddrossler den... må man det eller er den så stadig for stor ?

tror vist det var nok for nu,
håber i forstår og vil hjælpe mig lidt =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg er ny...
  • #1   7. jun 2006 Tjaa.. du må sgu ikke køre nogle af dem... Grænsen er 34 heste eller 26,7 kw...

Kick hellere på en gsx400 eller lign der er let at drosle ned... ellers er der altid 125 ccm maskinerne... Tænk ikke på at starte på det onde racer jern... lær hellere at styre dem først.. så undgår du rullestolen.

• #2   7. jun 2006 hmmm kan du komme med nogen mærker ?
    nogen modeller ?
    kender ikk rigitgt noget til modeller og det...
    men kan jeg slet ikk få nogen som bare ligner lidt en racer...
    motoren behøver jo ikk være det...
    vil bare ikk have noget der ligner er laver i 1800 tallet...

• #3   7. jun 2006 hehe

• #4   7. jun 2006 henrik...
    (hihi.. en droslet R1 som begyndermaskine..)
    Drømme er fede.. og ikke altid realistiske...

som sagt er jeg ny og ved ikk rigtigt noget om det endnu...!

• #5   7. jun 2006 En suzuki gsx 400 r er en racer.. men ellers.. aprilia rsv 125, muligvis en nedroslet kawa er6-f.. kommer an på dit budget... men et godt råd er at tage kortet først.. find ud af din kørestil m.m. lad være med at stirre dig blind på en Hayabusa eller lign..

Men men.. der findes masser af "små" gade racere og det er bare at begynde at kigge i den blå avis... man kan som regel drosle dem ned... men det er ikke lige fedt hvis cyklens køre egenskaber er bygget til høje krafter.. vælg hellere en maskine der i forvejen ikke har for mange krafter, da køre egenskaberne ikke vil være ændret særligt meget ved en evt ned drosling..

• #6   7. jun 2006 ja søg i forum. der er nogle 125 aprilla maskiner eller noget som mpske ville være sjove at starte på

• #7   7. jun 2006 ok... jeg kigger lidt rundt =)

mange tak for hjælpen...

• #8   7. jun 2006 Nichael

tag på biblioteket lån en stak mc-revyer find ud af hvilke du kan lide og ligger inden for dine rammer og tag ud og prøv dem!

Du finder nok hurtigt ud af hvilke maskiner der er noget for dig og hvilke der ikke er interessante

Bjarne

• #9   7. jun 2006 eller... kom lige til at tænke på det... www.pismis.dk/mcrevy

• #10   7. jun 2006 En mini-gixxer? En Suzuki GSX-R 250. Selv kører jeg GS500, en cykel de fleste begynder på og enten hader eller elsker for dens udseende

• #11   8. jun 2006 hej michael

jeg fik kørekort her den 15/5 og jeg er startet ud på en GS500FK5, som er droslet ned, en fed begynder MC. jeg ville også gerne have en YAMAHA R1, men er startet på noget lidt mindre, tror den er alt alt for stor som begynder MC, men bestem selv,,,

• #12   8. jun 2006 så er der også det, hvis man køber en R1 og får den droslet ned - vil man nok fremstå lidt dum.

dersuden, er det jo fedt nok at starte på en cykel som man kan smide uden det bliver for dyrt.

• #13   8. jun 2006 prøv at kigge lidt her, er overbevist om at du kan finde svarene på nogle af dine spørgsmål her.

• #14   8. jun 2006 en r1 der er droslet er vel ik for vild... Hvis du har pengene til det så gør det, hvis det er det du vil have... Men overvej lige om det er det værd! jeg tænker på forsikring primært... Generelt skal du hele tiden have forsikring i baghovedet, specielt hvis du selv skal forsikre den!

• #15   8. jun 2006 Problemet med de store racer cykler er at hele deres styretøj er lavet til power... og hvis den ikke har den power.. er det ikke en sjov cykel... hvorimod en der i forvejen er mindre og mere smidig kan være betydelig mere sjov.

• #16   8. jun 2006 glem ikke at en r1 eller bare en +1000 ccm er rimelig stor i det, hvilket jeg også vil mene spiller en rolle for en nybegynder, jeg har været ude i mc centeret her i slagelse og kigge lidt igår, og jeg skal satme love for at sådan nogen 1000ccm er nogen store brød, dog stadig flotte.. smiley

Og så er vi alle vel enige om at som 18-årig skal man jo nok liiiige gå efter til det mere billige, tror sku ikke man har råd til at repearerer en 1000ccm hvis man nu var tvunget til at smide den for ikke selv at miste livet..
    Desuden koster den jo så også det dobbelt af f.eks gsxr 400, selv om brugt..

Kommentér på:
jeg er ny...

Annonce