1.391 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
34 Svar
kan ikke vælge?... kan ikke vælge?...
hey McGalleri!
jeg ville gerne høre nogle for og imod de 2 cykler jeg står med splittet følelser i mellem.
Den ene er en kawasaki Z750 abs og den anden er en yamaha FZ6N.
Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan vælge.... kawa'en har nogle fede linjer og er gennemført men yamaha'en ser mere rå ud dog med en grimmere bagende....
håber der er nogle af jer der kan komme med nogle for og imod.
BTW. jeg er 19 og skal have cyklen begrænset så hk er en af de mindre ting jeg kigger efter.
0 synes godt om
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 15
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 30 Svar: 135
ville jeg også gerne hvis jeg havde pladsen
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
Begge cykler skal prygles for at flytte sig, og begge cykler er forholdsvis billige at forsikre.
I fornuftens soleklare lys, ville jeg nok sige at ABS er en overvejende faktor, men skal jeg vælge med hjertet / mavefornemmelsen, ville jeg slet ikke vælge nogen af de to, men i stedet en SV 650N / 1000N eller måske en Aprilia Shiver / Dorsoduro / RSV Tuono.
Du er typisk oppe i 60-70.000 kroner, og det kan du få meget andet og mere spændende end de to cykler for...
okt 2009
mange tak for de andre cykler jeg kan kigge efter.
jeg søger nemlig en naked mc med lidt "råt look"
men de er sv'er er ikke min smag
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
havde dog også ovevejet en sv hvis jeg var dig... mest da den v2 motor ikke er så påvirket af et drossle kit og lyden er jo vantastisk på en v2..
men prøv dem begge (3) og så kommer det helt af sig selv..
sep 2008
Følger: 33 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 252
tror også den er til at forsikre for en ung mand.
vagn jensen har en stående fra 09 til 115k
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
okt 2009
SJYP: hmm det kan godt være men ja jeg vil nok tage ud og prøve de forskellige maskiner. men bryder mig bare ikke helt om den dybe brummen en V2'er kommer med.
Indrømmet - den kører også fornuftigt hvis man ikke presser den for meget, har en god lineær effektudvikling, har meget få fejl, og tager masser af vibrationsfrie omdrejninger (hvis den er efter 07).
Men den er RØVkedelig efter min mening, og den er tung at danse rundt på en p-plads med, ligesom der mangler opbevaringsplads under sædet på grund af ABS boksen. Der er ingen indstillingsmuligheder på affjedringen, som fra standard er til den bløde (læs: komfortable) side.
Den har ingen karisma, passion, personlighed, karakter eller en masse af de andre ord, italienere gerne bruger om MC'er.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
har prøvet begge og syntes yamahaens s(k)iddestilling minder mere om scooter end mc ! for kort og for blødt opsat til 2 voksne
Z750eren er ligeud af vejen , lidt grov i detaljen (mange ståldele) der på Z1000 er i aluminium , nu skriver du ikke noget om årgange ? men er vel sidste aftapning af 750eren du kigger på ? med usd.gaffel
fin cykel til ballade i hverdagen
Vælg med mavefornemmelsen, er mit råd til dig.
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 113
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
aug 2004
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
hvad med sådan en... nu du alligevel er i tvivl..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Det er da en udemærket mc, og har designet med sig, men de andre i klassen er bedre, inkl ER6
GSR600 er et rigtig godt bud på en naked R4 til en god pris.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
For hvis din drøm er en af de to og du vil drosle, så skal du følge en helt anden strategi, for ingen af de to er ggode at drosle, idet de begge skal have omdrejninger for at yde. Ved drosling fjerner man den øverste del af omdrejningsområdet, og så mister du moment - meget. De ender begge som tunge borede knallerter - ikke som regulære MC-er.
Du er bedst tjent med at køre udroslet på de to, og så hedder det vent to år eller kør ulovligt.
Er rigtig godt alternativ, hvis du vil drosle og køre nu er en ældre billig V2, P2 eller en enbenet på 5-600 CC. De kan drossles uden at miste meget moment - dvs at du har noget trækkraft og dynamik, til de støder mod loftet. Sådan noget kan du købe billigt, og så kan du efter et par år oille droslingen ud eller skifte til en af dine drømmecykler.
Det du er i gang med nu tror jeg vil ende med en mægtig skuffelse.
jan 2012
prøv en tur på en droslet Z750 efterfulgt af en tur på en udroslet baby ninja. og du er ikke længere i tvivl
Du skal nok senere i livet få noget tungt og trægt at flytte rundt på ( kone kaldes det :-)) men livet behøver ikke at starte sådan..
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
"Du er 19 og siger at drosling er en af de ting, der har mindre betydning for dig. Lad mig lige spørge dig - vil du drosle cyklen?????"
Nej, han skriver at den skal drosles, så derfor er HK af mindre betydning (formentlig fordi den ender med at have 34 HK, uanset hvad han vælger)
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
jan 2012
Det er MEGET sjovere at køre på en let mc som er bygget til 34hk end på en løve med afsavede ben......
aug 2005
Du har ret - Sorry, jeg læste lige lidt for hurtigt.
Double EH: du er tydeligvis ny i denne verden, og det er i sig selv OK, så du skal samle noget viden. Før du vælger hvilke cykler du overhovedet skal kigge på, så er her et rigtigt godt råd:
Få fat i moment- og ydelseskurver for de forskellige cykler. På ydelseskurven kan du se, hvor mange omdrejninger der svarer til 34 HK/25kW og på momentkirven vil du se, hvor mange Nm der svarer til dette omdrejningsantal. Nu kommer så det vigtigste tallet for Nm er et absolut tal målt på krumtappen. Du skal altså ikke bare kigge efter størrelsen på dette, idet en cykel med stort volumen ofte vil have en pæn værdi, men også tilsvarende vægt. Det er langt klogere at kigge på momentkurvens forløb. Der hvor den begynder at fæade ud afleverer cyklen sin trækkraft, og normalt har designerne sørget for, at det stemmer godt med cyklen somm helhed.
Nu er det sådan, at momentforløb bla. er afhængigt af slaglængde, og her har næsten alle en og tobenede motorer en "fordel" fremfor en firebenet.
Med andre ord: en SV 650/600 kan du drosle og stadigvæk have en MC med maksimumfart ved 13+-140 km/t. Den kan komme af med sin kraft og har noget køredynamik.
En Bandit (R4) du drosler vil miste en masse af sit vægtede moment. Den vil køre det samme på toppen, men har ikke tilnærmelsesvis samme dynamik og følelig trækkraft.
Det er klart, at det hele er helt anderledes, når droslingen fjernes. Så kan førstnævnte bare køre noget stærkere, men ellers mærker du ikke meget forskel.
Sidstnævnte kan ikke bare køre stærkere, men får også meget mere dynamik end den havde.
Ingen af de to cykler du nævner har noget motorcykel efter drosling - de bliver store tunge tunede knallerter. Vi du have MC som droslet, skal du have noget mere trækvilligt og faktisk gerne lidt mindre.
Har du f.eks overvejet en Yamaha Belgarda? Det er megasvært at finde noget mere velkørende end den. Den er lige så sporty som de nævnte og den er helt fin at drosle:-) Og så er den til at komme til for penge, så du kan evt. skifte til noget større om et par år.
P.S. Jeg forsøger blot at skåne dig for en skuffelse - en temmelig dyr en.
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Brian - det tror jeg på.
Jeg skrev bare det indlæg, fordi det så ud til at der var misforståelse undervejs, og så ville Knuds kompetente råd måske ikke ramme meningen.
okt 2009
men søger bare også noget som jeg gerne selv vil syntes ser pænt ud når jeg kigger på den...... hvis i forstår?.
men sådan som jeg har forstået det så vil i hellere råde mig til at købe en kawasaki ninja 250r? eller andre cykler som er født med 34hk?
aug 2004
jan 2012
Køber du også overals str xxxxl så du kan passe dem hvis du bliver tromle fed ??? Nej vel.
Og lige sådan med mc'er man skal have noget som passer i den situation man er i lige nu.
Man starter på en lille mc.
Hvis man derefter vil køre race så skal man have en R.
Vil man køre en masse km i hele Europa så køber man en lækker touring cykel. Og vil man krydse ørkenen så kigger man efter en langbenet BMW.
Og ved at have samme cykel i 25 år så går man jo glip af alle de fantastiske oplevelser som er forskellige fra mc til mc.
Mit råd er 100% køb en cykel som køre rigtig fedt med 34 hk. Lær den rigtig godt at kende de næste 2 år. Og skift den så ud med en større.
Det er ikke nær så dyrt at skifte en brugt mc ud med en anden brugt. Som det er med biler.
Og så er det så fantastisk dejligt at få ny cykel, så derfor skal man ikke snyde sig selv for denne udsøgte fornøjelse ved at låse sig fast på en bestemt cykel ;-))
Keep on riding !!
aug 2004
En Kawasaki ER-6 er meget let kørt og driftsikker. Den mister ikke særlig meget trækkraft ved at blive droslet. Det er en mc han vil være glad for i mange år.
aug 2005
Jeg har bare lige nævnt nogle af dem der falder først for. Jeg går ud fra at du ønsker dig en MC for at køre på den - ikke for at den skal se smart ud ved grillen. Hvis du vil det sidste, så gå bare videre med dine oprindelige planer - de kommer ikke til at fungere som droslede cykler.
jan 2012
Ja selvfølgelig skal den lille mc da udskiftes i det øjeblik at man står med det store mc kort.
Er det et problem ? Der findes bunker af mennesker som skifter mc mindst en gang om året.
kan ikke vælge?...