1.391 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

kan ikke vælge?... kan ikke vælge?...

hey McGalleri! smiley

jeg ville gerne høre nogle for og imod de 2 cykler jeg står med splittet følelser i mellem.

Den ene er en kawasaki Z750 abs og den anden er en yamaha FZ6N.

Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan vælge.... kawa'en har nogle fede linjer og er gennemført men yamaha'en ser mere rå ud dog med en grimmere bagende....

håber der er nogle af jer der kan komme med nogle for og imod.

BTW. jeg er 19 og skal have cyklen begrænset så hk er en af de mindre ting jeg kigger efter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan ikke vælge?...
  • #1   8. apr 2012 Har du prøvet nogen af dem?

• #2   8. apr 2012 Køb dem begge .

• #3   8. apr 2012 Gitte B.

ville jeg også gerne hvis jeg havde pladsen

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #4   8. apr 2012 Prøveturen vil gøre det klart for dig at det ER svært at vælge. smiley

Begge cykler skal prygles for at flytte sig, og begge cykler er forholdsvis billige at forsikre.

I fornuftens soleklare lys, ville jeg nok sige at ABS er en overvejende faktor, men skal jeg vælge med hjertet / mavefornemmelsen, ville jeg slet ikke vælge nogen af de to, men i stedet en SV 650N / 1000N eller måske en Aprilia Shiver / Dorsoduro / RSV Tuono.

Du er typisk oppe i 60-70.000 kroner, og det kan du få meget andet og mere spændende end de to cykler for...

• #5   8. apr 2012 okay Sajmon.
    mange tak for de andre cykler jeg kan kigge efter.
    jeg søger nemlig en naked mc med lidt "råt look"

men de er sv'er er ikke min smag

• #6   8. apr 2012 er helt enig med sajmon... ville også holde på at ABS er en klar fordel...

havde dog også ovevejet en sv hvis jeg var dig... mest da den v2 motor ikke er så påvirket af et drossle kit og lyden er jo vantastisk på en v2.. smiley

men prøv dem begge (3) og så kommer det helt af sig selv.. smiley

• #7   8. apr 2012 triumph street triple er at foretrække istedet for de andre bambusraketter
    tror også den er til at forsikre for en ung mand.
    vagn jensen har en stående fra 09 til 115k

• #8   8. apr 2012 Mærkeligt med den z750; den får sjældent ros, men den har i flere år været Europas mest solgte motorcykel. Jeg har kun selv prøvet FZ6'eren, som jeg synes var sjov og letkørt, men den skal have mange omdrejninger, så jeg tænker at du stækker den til døde med drosling.

• #9   8. apr 2012 Hans(odense) K: mit budget rækker ikke til mere end ca 70000. så tror ikk jeg kan finde den cykel til den pris den er ellers helt vildt fed.

SJYP: hmm det kan godt være men ja jeg vil nok tage ud og prøve de forskellige maskiner. men bryder mig bare ikke helt om den dybe brummen en V2'er kommer med.

• Sajmon ™

#10   8. apr 2012 Z750 er letkørt, man sidder godt, den er skarp på prisen og forsikring, den ser fræk ud, og den har ABS - det er hvad der vækker nysgerrigheden omkring MC kørsel til flertallet (læs: mainstream), og med al sandsynlighed årsagen til den sælger så godt.
    Indrømmet - den kører også fornuftigt hvis man ikke presser den for meget, har en god lineær effektudvikling, har meget få fejl, og tager masser af vibrationsfrie omdrejninger (hvis den er efter 07).

Men den er RØVkedelig efter min mening, og den er tung at danse rundt på en p-plads med, ligesom der mangler opbevaringsplads under sædet på grund af ABS boksen. Der er ingen indstillingsmuligheder på affjedringen, som fra standard er til den bløde (læs: komfortable) side.

Den har ingen karisma, passion, personlighed, karakter eller en masse af de andre ord, italienere gerne bruger om MC'er. smiley

• #11   8. apr 2012 ville tage Z750 , men uden ABS den virker mest voksen og robust af de 2
    har prøvet begge og syntes yamahaens s(k)iddestilling minder mere om scooter end mc ! for kort og for blødt opsat til 2 voksne

Z750eren er ligeud af vejen , lidt grov i detaljen (mange ståldele) der på Z1000 er i aluminium , nu skriver du ikke noget om årgange ? men er vel sidste aftapning af 750eren du kigger på ? med usd.gaffel
    fin cykel til ballade i hverdagen

• Sajmon ™

#12   8. apr 2012 Idag er folk skidebange for at skille sig ud fra mængden, og de bruger alt for meget tid på at bekymre sig om hvad andre tænker om dem eller hvordan deres MC får dem til at se ud.

Vælg med mavefornemmelsen, er mit råd til dig. smiley

• #13   8. apr 2012 Køb en CB600 Hornet

• Sajmon ™

#14   8. apr 2012 En Hornet er helt sikkert også et godt bud! Fanme en fin cykel...

• #15   9. apr 2012 Mange mange gode bud, men en mc skal vælges udfra hvordan man synes den er at kører på, så ud og få nogle ture på de modeller der kan komme på tale.

• #16   9. apr 2012 gsr750 l1 på tilbud uden abs

• #17   9. apr 2012 Z 750 ! Den er da langt fedest !

• #18   9. apr 2012 Men jeg ville hellere have den nye ER-6n, den er meget lettere at smide rundt med !

• #19   9. apr 2012 http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=109130

hvad med sådan en... nu du alligevel er i tvivl.. smiley

• #20   9. apr 2012 Z750 har solgt godt, fordi den har en større motor end alternativerne (Hornet, GSR, FZ6). Og størrelsen betyder noget når mænd skal sammenligne. Den falder nok i salgstallene nu hvor GSR750 og FZ8 er kommet til.
    Det er da en udemærket mc, og har designet med sig, men de andre i klassen er bedre, inkl ER6
    GSR600 er et rigtig godt bud på en naked R4 til en god pris.

• Sajmon ™

• #22   9. apr 2012 Du er 19 og siger at drosling er en af de ting, der har mindre betydning for dig. Lad mig lige spørge dig - vil du drosle cyklen?????

For hvis din drøm er en af de to og du vil drosle, så skal du følge en helt anden strategi, for ingen af de to er ggode at drosle, idet de begge skal have omdrejninger for at yde. Ved drosling fjerner man den øverste del af omdrejningsområdet, og så mister du moment - meget. De ender begge som tunge borede knallerter - ikke som regulære MC-er.

Du er bedst tjent med at køre udroslet på de to, og så hedder det vent to år eller kør ulovligt.

Er rigtig godt alternativ, hvis du vil drosle og køre nu er en ældre billig V2, P2 eller en enbenet på 5-600 CC. De kan drossles uden at miste meget moment - dvs at du har noget trækkraft og dynamik, til de støder mod loftet. Sådan noget kan du købe billigt, og så kan du efter et par år oille droslingen ud eller skifte til en af dine drømmecykler.

Det du er i gang med nu tror jeg vil ende med en mægtig skuffelse.

• #23   9. apr 2012 Knud har sagt det... drosling er fandens værk.

prøv en tur på en droslet Z750 efterfulgt af en tur på en udroslet baby ninja. og du er ikke længere i tvivl smiley

Du skal nok senere i livet få noget tungt og trægt at flytte rundt på ( kone kaldes det :-)) men livet behøver ikke at starte sådan..

• #24   9. apr 2012 Knud:
    "Du er 19 og siger at drosling er en af de ting, der har mindre betydning for dig. Lad mig lige spørge dig - vil du drosle cyklen?????"

Nej, han skriver at den skal drosles, så derfor er HK af mindre betydning (formentlig fordi den ender med at have 34 HK, uanset hvad han vælger)

• #25   9. apr 2012 Åbenbart bevarer en tocylindret motor mere af sit drejningsmoment ved drosling end en fire-cylindret.

• #26   9. apr 2012 @ steffen.

Det er MEGET sjovere at køre på en let mc som er bygget til 34hk end på en løve med afsavede ben...... smiley

• #27   9. apr 2012 Steffen ( Århus ) Miss Z M:

Du har ret - Sorry, jeg læste lige lidt for hurtigt.

Double EH: du er tydeligvis ny i denne verden, og det er i sig selv OK, så du skal samle noget viden. Før du vælger hvilke cykler du overhovedet skal kigge på, så er her et rigtigt godt råd:

Få fat i moment- og ydelseskurver for de forskellige cykler. På ydelseskurven kan du se, hvor mange omdrejninger der svarer til 34 HK/25kW og på momentkirven vil du se, hvor mange Nm der svarer til dette omdrejningsantal. Nu kommer så det vigtigste tallet for Nm er et absolut tal målt på krumtappen. Du skal altså ikke bare kigge efter størrelsen på dette, idet en cykel med stort volumen ofte vil have en pæn værdi, men også tilsvarende vægt. Det er langt klogere at kigge på momentkurvens forløb. Der hvor den begynder at fæade ud afleverer cyklen sin trækkraft, og normalt har designerne sørget for, at det stemmer godt med cyklen somm helhed.

Nu er det sådan, at momentforløb bla. er afhængigt af slaglængde, og her har næsten alle en og tobenede motorer en "fordel" fremfor en firebenet.

Med andre ord: en SV 650/600 kan du drosle og stadigvæk have en MC med maksimumfart ved 13+-140 km/t. Den kan komme af med sin kraft og har noget køredynamik.

En Bandit (R4) du drosler vil miste en masse af sit vægtede moment. Den vil køre det samme på toppen, men har ikke tilnærmelsesvis samme dynamik og følelig trækkraft.

Det er klart, at det hele er helt anderledes, når droslingen fjernes. Så kan førstnævnte bare køre noget stærkere, men ellers mærker du ikke meget forskel.

Sidstnævnte kan ikke bare køre stærkere, men får også meget mere dynamik end den havde.

Ingen af de to cykler du nævner har noget motorcykel efter drosling - de bliver store tunge tunede knallerter. Vi du have MC som droslet, skal du have noget mere trækvilligt og faktisk gerne lidt mindre.

Har du f.eks overvejet en Yamaha Belgarda? Det er megasvært at finde noget mere velkørende end den. Den er lige så sporty som de nævnte og den er helt fin at drosle:-) Og så er den til at komme til for penge, så du kan evt. skifte til noget større om et par år.

P.S. Jeg forsøger blot at skåne dig for en skuffelse - en temmelig dyr en.

• #28   9. apr 2012
    Brian - det tror jeg på.
    Jeg skrev bare det indlæg, fordi det så ud til at der var misforståelse undervejs, og så ville Knuds kompetente råd måske ikke ramme meningen.

• #29   9. apr 2012 jeg forstår hvad i skriver folkens og kan tydeligt læse at jeg er ny i dette "fag"

men søger bare også noget som jeg gerne selv vil syntes ser pænt ud når jeg kigger på den...... hvis i forstår?.

men sådan som jeg har forstået det så vil i hellere råde mig til at købe en kawasaki ninja 250r? eller andre cykler som er født med 34hk?

• #30   9. apr 2012 hellere en større for så kan du have den i længere tid...

• #31   9. apr 2012 @niels.
    Køber du også overals str xxxxl så du kan passe dem hvis du bliver tromle fed ??? Nej vel.

Og lige sådan med mc'er man skal have noget som passer i den situation man er i lige nu.

Man starter på en lille mc.

Hvis man derefter vil køre race så skal man have en R.
    Vil man køre en masse km i hele Europa så køber man en lækker touring cykel. Og vil man krydse ørkenen så kigger man efter en langbenet BMW.

Og ved at have samme cykel i 25 år så går man jo glip af alle de fantastiske oplevelser som er forskellige fra mc til mc.

Mit råd er 100% køb en cykel som køre rigtig fedt med 34 hk. Lær den rigtig godt at kende de næste 2 år. Og skift den så ud med en større.

Det er ikke nær så dyrt at skifte en brugt mc ud med en anden brugt. Som det er med biler.

Og så er det så fantastisk dejligt at få ny cykel, så derfor skal man ikke snyde sig selv for denne udsøgte fornøjelse ved at låse sig fast på en bestemt cykel ;-))

Keep on riding !!

• #32   9. apr 2012 Ja men tror bare at han vil af med en 250´er meget hurtigt når han har fået det store kort.

En Kawasaki ER-6 er meget let kørt og driftsikker. Den mister ikke særlig meget trækkraft ved at blive droslet. Det er en mc han vil være glad for i mange år.

• #33   9. apr 2012 En ER-6, En Bros/Hawk, En NTV, en vx800, en CB 500 en GS500/500E en Yamaha SZR660 - det behøver overhovedet ikke være en Ninja 250, der er bunker og buler af muligheder her:-)

Jeg har bare lige nævnt nogle af dem der falder først for. Jeg går ud fra at du ønsker dig en MC for at køre på den - ikke for at den skal se smart ud ved grillen. Hvis du vil det sidste, så gå bare videre med dine oprindelige planer - de kommer ikke til at fungere som droslede cykler.

• #34   9. apr 2012 @niels.

Ja selvfølgelig skal den lille mc da udskiftes i det øjeblik at man står med det store mc kort.

Er det et problem ? Der findes bunker af mennesker som skifter mc mindst en gang om året.

Kommentér på:
kan ikke vælge?...

Annonce