{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

En bande svindlere? {{forumTopicSubject}}

Jeg undrer mig: Hvis man studerer mc-brugtmarkedet, så har (næsten) alle mc'er næsten ikke kørt! Hvorfor er der (næsten) aldrig cykler med høje kilometertal til salg? Smider man sin mc væk, når den har kørt 50-60.000 km ? smiley

Jeg kender da flere, der kører 15-20.000 km om året. Så efter 6-7 år runder maskinen 100.000 km. Hvornår har vi sidst set sådan en til salg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En bande svindlere?
  • #1   8. jun 2006 danskere har bare en eller anden forkvaklet indstilling til KM. ved 30k km så begynder man at tænker ahh det er meget, ved 40k km så huha nej nu skal jeg sq sælge, jeg fatter endnu ikke helt hvorfor, men sådan er det bare.. diskutionen omkring dette har faktisk været oppe herinde før også.... jeg vil vove den påstand at alle mc'er kommer til et punkt hvor man ikke længere mister penge på den set i forhold til biler lige meget hvor mange km den så har gået.

• #3   8. jun 2006 Min har kørt 100.000 km...
    Motoren har dog kun kørt 20.000 efter en lettere modificering smiley

Mvh. Rune

• #4   8. jun 2006 Jeg sådan set ikke i tvivl om, at der køres mange kilometer derude. Har f. eks. en kollega, hans BMW havde kørt 311.000 km sidst jeg så den.

Min tvivl opstår i forbindelse med, at der (næsten) aldrig sælges mc'ere med højt kilometertal. Fristes til at tro, at de bliver smidt væk! smiley

Lyver alle sælgere? Skrues kilometertællere konsekvent baglæns? Eller hvad sker der?

• #5   8. jun 2006 Tror at der er mange døgnfluer indenfor mc-kulturen, der lige prøver det også sælger igen, hvor imod dem der holder ved kører sin mc i sænk, før der købes noget nyt.

Jeg ved min Suzuki havde haft 4 ejere indenfor de første 37.000 km så der har den være tilsalg 4 gange med lavt km-tal. Så købt jeg den...

Mvh. Rune

• #6   8. jun 2006 Lod lige øjnene løbe ned over de Suzuki'er der er til salg hos Jensen A/S. Mange ældre maskiner har ikke engang kørt 2000 km om året! Og tendensen er klar: Jo ældre maskine, jo færre km pr år! Det ligner ikke en tilfældighed. Jeg vil/skal selvfølgelig ikke beskylde det nævnte firma for noget, det er jo nok de tidligere ejere der "fifler" (hvis det altså sker).

• #7   8. jun 2006 hmm ham som havde min inden kørte 300km om året, han havde 2 mc'er og kørte gennerelt ikke meget, jeg kender sq flere som ikke kører mere end 2000 km om året..

• #8   8. jun 2006 min har gået 36000 og er en 92'er dvs ca 2600km pr. år hvilket passer meget godt fra ham som har haft den (nogle år kørt lidt mere end andre pga de 2 cykler)
    men ok som det PT ser ud er det stort set kun stellet og selve motor blokken( det udvendiger) som har gået så langt alt andet har gået under 7k km eller er nyt ;o)

• #9   8. jun 2006 Ja sjovt nok tænkte jeg på det igår,da jeg stoppede på landevejen oppe ved Jerup (mod Skagen) hvor der stod en dynge Tysk MCere til salg, den ene mere grim og slidt end den anden, den der havde gået mest var en sidst i firserne tror det var en Suki Gsx der havde rundet 40.000km, den lignede en der havde rundet 140.000 km, mens de andre ikke meget nyere havde gået noget mindre, det er utroligt så lidt de Tyskere køre smiley

• #10   8. jun 2006 jeg er mc-entusiast med stort mc, men pga det dårlige vejr vi har set de sidste par år har jeg kun kørt ca 3500 km på 3 år på gamle zx10, har flere kammier i tyskland, mange køber mc bare for at ha den hvis nu lysten melder sig en dag, ka nævne 2 eks
    ved en af mine kammier i bremen er der på nabovillavejen en gut der har en suzu rf600, han har haft den fra ny og sidst jeg var dernede stod den stadig i hans carport og havde da kørt knap 2500 km og han har haft den i 8-9 år nu. på samme vej som min kammi bor på er der en gut der har/havde en spritny harley(han er flyttet) den blev startet hver sønadg morgen og så kørte han de 1½ km der var til bageren og det var stort set det den blev brugt til, tror tendensen er meget udbredt i det tyske

• #11   8. jun 2006 Min er til salg, og den har kørt over 71.000 dejlige km siden april 2001, og der er MEGET mere tilbage i den.
    Mvh.
    Jan L

• #12   8. jun 2006 Derfor er det en rigtig god ide at købe en mc med service bog som er udfyldt. Ikke en garanti men en god pejlepind af hvad cyklen har kørt.

• #13   8. jun 2006 Derfor er det vigtigt ikke at gå op i KM-standen, men om cyklen er holdt. En MC der kun har kørt 30K burde ikke have slidte bremseskiver, eller slidte støddæmpere eller hjullejer. Der er andre indikationer end KM-stand.

/
    Jesper

• #14   8. jun 2006 Man kan vel dårligt bruge KM-stand som rettesnor, det er da en virkelig usikker en, i hvert fald.

• #15   8. jun 2006 Det er sgu et gedemarked!

Min SZR var ik' pæn, selvom den kun havde kørt 10.000 da jeg købte den. Kender en der har kørt 50.000 og den er langt pænere end min. Kunne dog se på servicebogen, at de originale dæk stadig sad på, kæden og bremseskiverne at den var god nok.

Forrige ejer havde vist ladet den stå ude, uden mc garage og kørt på den i næsten al slags vejr...

Min far har en Chopper som jeg vil tro han kører under 1000 km om året på, hvis ikke mindre.

Kommentér på:
En bande svindlere?

Annonce