4.455 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
40 Svar
Køler væske bliver for varm Køler væske bliver for varm
Hey.
Jeg har lige haft trillet en lille tur til MC'en blev varm, og så bliver vandet så varmt at kølervæsken løber ud af overløbsslangen. Blæseren går igang, men det er jo lidt for sent egentlig at den gør det, hvad kan være galt?
Vh Jonas
0 synes godt om
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
eller har du bare hældt for meget på...
ellers er termostaten måske gået ...
mvh
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
prøv med en ny termostat,og færdiblandet kølervæske... ikke longlife kølervæske....
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
Hvis termostaten er gået, burde blæseren så IKKE slå igang?
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
prøv med kølervæske først...
lad låget stå åben på påfyldningen intil den er varm.så luften er kommet ud
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 237
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
har jeg hørt....
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
http://www.sydfynsmcservice.dk/
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
termostat sidder befinder sig for enden af den ene af køleslangerne, der er 2, så du må føle dig frem, den slange som bliver først varm er med termostat.. hvor du køber, tjah hos en reservedelspusher
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
enig.....
ødelagt top pakning kan godt presse vandet over i beholderen.. men får det næppe til at koge.
mvh
og
Mirza A
du skriver også
jo samme væsken.. det kunne godt lyde som en topakning ;-( den spytter væsken ud pga den ikke kan holde kompressionen
hvad mener du med det...
den spytter væsken ud pga den ikke kan holde kompressionen ?
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
læste det igen.. forstå hvad du mener...
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Før du ryger på en eller anden helt syg galej, så giv mig lige et ring.
PB med nyt nummer
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
manden kører med et olietermometer der efter værste behandling har vist 85 grader - så mon ikke vi bare skal slappe af. Problemet kommer aldrig, når han kører og kun når cyklen har gået i tomgang/holdt stille en vis tid.
DEN CYKEL FEJLER NÆPPE NOGET SOM HELST:-)
aug 2006
Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 235
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 237
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 237
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
DEN CYKEL FEJLER NÆPPE NOGET SOM HELST:-)
Har selv lige skiftet min køler da den led af samme problem.
Den havde et lille hul i køleren ved underkanten af blæseren, dvs under kørsel var der fin køling, men så snart man holdt stille i tomgang begyndte den at blive varm og vandet til sidst koge. Pga utætheden var der ingen vand i de køleribbe foran blæseren, så selv om termostat og blæser virkede fejlfrit, var virkning ubrugelig.
Købte en brugt køler på Ebay, den køler nu som den skal i tomgang uden problemer
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
En meget klog amerikaner (kan sgu ikke huske hvem): If it ain't broken, don't fix it!!!
Cyklen blæser ikke varmt vand ud bare fordi den holder for rødt lys en gang eller to. Blæseren slår kun til når cyklen holder stille. Til sommer, når det bliver varmt vil den nok også slå til og fra ved bykørsel.
...slap nu af.....det er ikke en fabriksny ged, hvor man skal lede efter den mindste underlige detalje:-)
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
http://www.youtube.com/watch?v=Kr0tTbTbmVA
Fedt at du gider at hjælpe Mads, i øvrigt!
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 404
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
ALLE japanske kølersystemer er af den gamle type, hvor vandet løber over i ekspanstionstanken, når motoren bliver ordenlig varm.. så starter blæseren gerne, og temperaturen falder, og samme gør trykket... og så løber vandet tilbage i systemet...
som Kurt siger, så lyder det meget normalt, hvis olien ikke kommer over 85 grader..
En driftsvarm motor kan godt være 105 grader uden den er for varm.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
Jeg tager det med ro, prøver at fylde noget kølervæske på.. Og ser om det bliver i dunken.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Helt korrekt - og er vandet varm nok løber det ud af ekspansionsbeholderens overløb inden det render tilbage.
Der åbnes først til overløbet ved knap 2 atm tryk, og så er vandet en hel del over 100 grader - typisk mellem 106 og 112 på MC-er. Derfor skal man heller ikke uden videre lukke køleren op på en varm MC, der sprøjtes kogende vand ud!!!!
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 336
Men når maskinen varmes op vil vandet udvide sig og noget kan løbe ud af overløbet, hvis maskinen står i tomgang kan køleren mangle fartvinden som varmeveksler og her kan blæser og vand ud af overløbet være tilfældet.
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 237
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Du har helt ret
Uffe M:
Mange - sær indpakkede cykler - kan kun helt undgå vandspild ved gang i holdende tilstand, hvis de er forsynet med en speciel kontakt, der starter blæseren ved lavere temperatur. Derefter går disse cykler så ofte koldere ved drift, til tider for koldt.
Køler væske bliver for varm