{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.457 visninger | Oprettet:

Første gang med mc på værksted = dårlig oplevelse {{forumTopicSubject}}

Vil lige dele min dårlige oplevelse med jer. Der er noget med man ikke må nævne værkstedets navn så det vil jeg lade være med, men kan sige at det ligger i det sydfynske.

Første gang jeg handlede der skulle jeg bruge et nyt bagdæk og et kædekit. Bagdækket fejlede ikke noget, men det kædekit han havde solgt mig svarede ikke overens med det han gav mig (hvilket jeg først fandt ud af da det skulle monteres). Jeg blev så nødt til at bruge penge på at købe et nyt samleled og skille kæde fra hinanden og tage nogle led af.

For 6 ugers tid siden valgte jeg så at aflevere min mc for at få lavet service på den (jeg tænkte at den første fejl han lavede med kæden kunne ske for enhver, og han havde god orden i værkstedet, så jeg ville prøve igen). Da jeg afleverede den sagde han at der nok ville gå 2 uger før han kunne begynde på den - fint nok sagde jeg. 5 uger efter havde jeg ikke hørt fra ham og valgte så at ringe og høre om den var ved at være klar - men nej, han var slet ikke begyndt på den, men skulle lige til det. en uge efter ringede jeg ham igen op for at høre hvor langt han var kommet, men fik samme svar igen. Har så valgt at hente den derudefra idag og istedet køre den til svendborg mc. Overholde en aftale kan han ikke, og jeg skal ikke derud igen! smiley Kan desværre ikke udtale mig om hans evner som mekaniker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gang med mc på værksted = dårlig oplevelse
  • #1   18. apr 2012 Den har han da vist !


  • #2   18. apr 2012 aaa hva?


  • #3   18. apr 2012 Han har vist at han er en dårlig mekaniker

    En god mekaniker overholder sine aftaler først og fremsest og hvis han ikke kan overskue den del af en rep , så er alt andet lige meget !


  • #4   18. apr 2012 Ah okay så er jeg med smiley

  • #5   18. apr 2012 Lær at lave tingene selv - Så blir du ikke skuffet... ;-D

  • #6   18. apr 2012 Det med kæden er for lang er meget normal, da forhandleren ikke altid kan have alle længder hjemme til alle mc´er.
    Det er lidt din egen skyld at du må ud efter en ny samleled, da kædelængden står på pakken.
    Men selvfølgelig er forhandleren noget af en sjuskerøv, da han lige burdre ha fortalt dig at kæden var for lang. Og ligeledes at han ikke nossede sig op til at få lavet din mc. Det er under al kritik.


  • #7   18. apr 2012 Det er da også fandens at man ikke må nævne navne. Dog er det mig lidt lige meget da jeg ikke bor i den del af landet. Det er godt nok under al kritik det har har lavet (eller mangel på samme) der.

    Bedre held må du have hos Svendborg mc.


  • #8   18. apr 2012 Bare det at han siger der er 2 uger ventetid ville få mig til at finde en anden. Jeg bor i Århus og har haft min til et stort service og et mini. Jeg fik en tid 2-3 dage efter begge gange. På mit miniservice skulle jeg ingengang betale for tiden han brugte (1,5 time), kun filter og olie, og havde aldrig været på stedet før. Det er da service:)

  • #9   18. apr 2012 er det ikke trådstarter der har anmeldt firmaet på trustpilot ?

  • #10   18. apr 2012 Det med kæden kan jo smutte. Men værkstedstiden er ikke noget han kan prale med. Men han var jo ærlig at sige at der gik 2 ugers tid før han kunne gå igang. At han så ikke er gået igang efter 5 uger er for dårligt.
    God vind fremover


  • #11   18. apr 2012 øhh den med det kæde kit ! det kan du altså ikke klage din nød over, kæde kit er som regel ilagt en kæde der er lidt for lang, så skal man selv tage de led af, der er for mange. ( det er samme kæde der ligger i, selv om det er forskellige gearinger.
    Så er der det med den lange vente tid, på at han går igang.... ja enten er han lige glad med sit firma, eller også er der mange der bruger ham..... så det vil jeg ikke gætte på, da jeg aldrig har været der, men hvis der er så lang vente tid, kunne det tyde på at han har travlt, og så må han jo åbenbart gøre noget rigtigt.... eller er jeg for åben for den muglighed.......


  • #12   18. apr 2012 enig med Carsten! Hvis service bare er olie skift, olie filter, bremsevæske, tjek af diverse dele som bremseskiver, opstræming af kæde osv. så kan man lige så godt ordne det selv, er det derimod ventil justeringen, kan det godt være klogt at søge mekaniker.

  • #14   18. apr 2012 Normalt gør jeg også tingene selv, men nu har jeg ikke tid til det og orkede ikke at kaste mig ud i at prøve og stille ventiler selv smiley

    Det med kæden, ja det kunne jo være en smutter som jeg også skrev...men på fakturaen stod der altså en kæde med 110 led og det var ikke jeg fik - det var nu heller ikke så slemt, men at skulle venter 4 uger ud over 2 uger jeg i forvejen valgte at vente uden at han overhovedet var begyndt endnu....det er skidt


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #15   18. apr 2012 @Nocolaj M: Uagtet hvad der står på faktura eller ej, så har du købt en kæde og må/kan bestemt ikke regne med at længden passer. Hvordan skulle en forhandler kende din behov/ønske/krav til længde? Og hvad angår hans evner som mekaniker, så kan jeg betro dig, at kvaliteten er i top og alle aftaler i forhold til *hvad* der skal laves bliver overholdt - endda også "eventuelle" ting der måtte dukke frem - det som du ikke selv var/er klar over. Hvad der er gået galt i jeres "kommunikation" i forhold til tid/aftaler vides ikke - men åbenlyst er der gået noget galt. Sagen har altid to sider og jeg har læst "din side". Kender ikke udsagn fra den omtalte mekaniker - og har som sådan heller ingen holdning til den del. Kan blot berette at jeg altid har fået perfekt og god service - og alle aftaler (også mht. tiden) er blevet overholdt. Alle værksteder har jo mega travlt for tiden og har haft det siden starten af året - delvis fordi vinteropbevaringer skal gøres klar - og delvis fordi mange "spontant" finder ud af at der skal udføres service på deres MC - sådan 2-3 dage inden de skal ud og køre igen - på trods af... at de har haft kendskab til servicebehovet i mange måneder og kunne have det planlagt ind ift. aflevering og servicetid. Man kan jo også fremføre argumentet, at såfremt et værksted har "tid nok" til at tage din MC ind til stort service, så har de nok ikke "nok" kunder? smiley

    Anyways, træls for dig med din oplevelse - og kan kun sige, at jeg ikke genkender det billede du tegner. Kurt & Co. er meget dygtig og står altid klar til at hjælpe.


  • #16   18. apr 2012 Han har virket ret ligeglad når jeg har ringet og det samme da jeg kom for at hente den. Det med kæden den holder ikke. Han fik oplyst hvilken maskine det var og der er faktureret en kæde med 110 led som er den længde jeg skulle bruge, men han har haft givet mig en med 112....jeg kunne selvfølgelig have taget ud til ham med den, men problemet var at jeg var kommet til århus da jeg fandt ud af det!

    Han sagde han ville lave den om 2 uger - 6 uger senere var han stadig ikke igang. Jeg tror bare han har haft taget en masse andre maskiner ind før min.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #17   18. apr 2012 @Nocolaj M: Altså.....for liiiiige at runde "det med kæden" af, så findes der altså ikke "pr. standard" noget som passer til noget som helst - det afhænger jo af maskine til maskine - om du skal bruge 110 eller 112 i længde er og bliver jo urelevant, ikke? Hvis du nu har fået 110 og skulle bruge 112 - hvad så? Er det ikke bedre at du har fået "for meget" og selv kan splitte led ud end det omvendte? Synes det er lidt tyndt øl..... Uagtet om du købte din kæde med 110 eller 112 led hos ham eller andet sted, så ville udfaldet uden tvivl være det samme. Havde du været opmærksom og bemærket at du havde fået en 112 med ønske om afkortning, så tror jeg faktisk, at man alle steder ville fikse det for dig. Stod der ikke 112 led på kassen? Nå... nok om det! Jeg kender som sagt ikke jeres aftale og kan forøvrigt ikke genkende billedet af en "ligeglad" holdning!

  • #18   18. apr 2012 nu var det sådan at det var et standard kædekit til min maskine jeg købte og jo det stod på kassen, men det havde han jo åbenbart ikke set!

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #19   18. apr 2012 @Nicolai M: Det er da noget flueknep!! Har du ikke - bare lidt - ansvar for at få korrekt længde på din kæde? Og som sagt, hvis du havde købt kæde andetsted, ville resultatet så ikke være det samme? Pris dig da lykkelig over at din kæde var for lang- og ikke omvendt, så har/havde du da mulighed for at korte den op! Jeg kan godt forstå din "gale holdning" i forhold til bristet forventning ift. service og aftalt tid - men jeg synes altså at du også selv skal have "hovedet monteret korrekt" og ikke blot stikke det i jorden og skubbe ansvar over på en given forhandler ift. *din forventning* til en given længde på en kæde mv. Uagtet om jeg køber kæde, olie, tandrør eller andre "spareparts", så checker jeg *altid* om det er det helt rigtige jeg får med ud af døren... alternativt skal jeg jo retur igen og igen og igen...

  • #20   18. apr 2012 ...

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #22   18. apr 2012 @Nicolaj M: Jeg tolker dine .... som enighed! smiley

    @Hans Henrik: Præcis!

    @Niklas D: Enig, men fritager det dig som kunde/køber at tilse, at du reelt får den korrekte vare med ud fra butikken?


  • #23   18. apr 2012 Okay lad mig lige citere det jeg skrev indledningsvis: "For 6 ugers tid siden valgte jeg så at aflevere min mc for at få lavet service på den (jeg tænkte at den første fejl han lavede med kæden kunne ske for enhver, og han havde god orden i værkstedet, så jeg ville prøve igen)."

    og længere nede i tråden skrev jeg så: "Det med kæden, ja det kunne jo være en smutter som jeg også skrev...men på fakturaen stod der altså en kæde med 110 led og det var ikke jeg fik - det var nu heller ikke så slemt, men at skulle venter 4 uger ud over 2 uger jeg i forvejen valgte at vente uden at han overhovedet var begyndt endnu....det er skidt"

    Når det så er sagt så vil jeg stadig holde på at han laver en fejl med kæden. Når man beder om et kædekit med standard dimensioner af tandhjul og en kæde med 110 led og han så giver en kæde der er 112 og altså er for lang iforhold til de tandhjul han har givet så er det ham der har lavet en fejl. Han havde jo også faktureret en kæde på 110 led, og mon ikke en med 112 led ville koste lidt mere (jo!)? Han har vel baret ikke lagt mærke til det selv...og det er jo heller ikke verdens undergang, jeg vælger jo også at tage min mc ud til ham for at få den lavet efterfølgende hvor han så desværre aldrig kommer igang med den, og du kan nok regne ud at det er det jeg sur over smiley


  • #24   18. apr 2012 Hvis jeg bestilte et standart kædekit til model XX så forventer jeg sku at få et standart kit til model XX , og hvis der så kom et andet end det bestilte , vil jeg forvente at sælger fortalte at det ikke var på lager men du får et i over str , og du evtl selv lige skal pille xx led af

    Hvis jeg bestiller et service til min MC og aftaler en tid , så forventer jeg at den er færdig til tiden, selfølgelig hvis ikke der ikke kommert andet uventet op , som skal diskuteres med ejer

    Sådan må det alså være, og det er også den måde jeg har kørt min egen forretning nu i 30 år også indenfor servicefaget, ja nogengange har jeg da også måtte arbejde aften/nat for at overholde aftaler 3-4 uger over tiden er helt uakseltabel

    Ovennævent er kun ud fra de ting der er oplyst i denne tråd


  • #26   18. apr 2012 Helt enig med Per, har selv haft flere virksomheder, og det andet det dur altså bare ikke.

  • #27   18. apr 2012 Emnet drejer sig jo ikke om at spare penge , men om prioritering af ens tid, og der skal andre da ikke klantre en om hvad man skal gøre

    Jeg roder selv med motorer sådan ca altid når jeg har tid , men mine biler intresere mig ikke en ski , så det overlader jeg til værkstedet, og hvis en af mine firmabiler stod ved mekanikeren i 4 uger ,,,,,,,,, Ahhhh det sker så ikke !


  • #29   19. apr 2012 Hej alle..!

    I er sjove her inde den ene øffer mere end andre men sådan skal det jo nok også være.. smiley
    Det er første gang jeg er her så det er lidt nyt dette her.. Men jeg er da blevet logget ind
    I dag var der en god ven som gjorde mig opmærksom på denne her tråd.. Eller er det bare en bekendt..? :-))
    Selv om det efter min mening burde være Nicolaj.. Nåå men sådan er det jo
    Kære Nicolaj Ang. Din oplevelse her på værkstedet
    Der blev sikker sagt der ville gå 2 uger.. (plejer ellers at sige så hurtigt som muligt) Men de er da også gået.. Du fik da heller ikke fakturaen med på opbevaring..
    Efter snart mange år i denne branche har jeg valgt at satse på kvalitet frem for stor omsætning.. Omsætning er der jo nok som jagter i disse tider..
    Da her er meget travlt på denne her årstid aftaler jeg aldrig tider (kan ikke overholdes da ting tager tid, flere ting tager mere tid)
    Du har en GSX R 600.. Jeg skrev på arbejdskort.. Service 24000 KM , Olie hvis nødv. + alle væsker, generator dæksel følger mc, ledninger til blink bag og nr. plade lys, V/ Ø. Kåbeclips, nitteled, FI Lampe lyser nogen gange, kan ikke køre over 6000 omd… Hvor mange timer tager dette så..? Jo det ved jeg da sådan ca. Men når man så først går i gang hvad støder der så til..? Og ved aftalte tider så holder den næste rep. og venter.. Hvad bliver så skubbet..? Det er her jeg mener omsætning kommer ind i billedet.. (og jeg siger ikke der er nogen som snyder). Ja det var så det.. Forstår godt den negative holdning som i nogen gange har til MC Værksteder/Forhandler.. Negativ det var en grimt ord..
    Men der er blevet og bliver stadig lavet mange sjove ting i denne her branche.. Nå men det skal vi nok ikke grave mere i her..
    Men det kan godt være du mener det ikke dur men sådan har jeg altså valgt at drive biksen..

    Næste afsnit..
    Kædekit og hjemme mekaniker.:
    Kædekit kan tit være leveret med for lange kæder.. (Mindre lager for importør og forhandler).. Så korter man bare op
    Og det er sikkert rigtigt at der stod 110L på faktura.. Men det er ikke en fejl det er den længde den skal være på din MC
    Men Nicolaj.. Jeg forstår ikke du ikke har opdaget du ikke kunne spænde kæden op før du kom til Århus..? Og forstår slet ikke hvorfor du ikke har søgt i din værksteds manual for inf. ang. montering..?
    Nu skal det jo ikke forstås på sådan en måde at jeg har noget imod kunder som selv skruer.. Tvært i mod det er jo tit det er den halve fornøjelse ved at dyrke MC livet..
    Sælger også en del reservedele til hjemme mekaniker.. (kan jo være fordi de ikke gider vente på værkstedet.. smiley
    Men husk der er service og vejledning bag hver eneste stump der kommer ud her fra.. garanti og servicerapport på hver rep.
    Og der er altså ikke en lille mekaniker i pakken når i får reservedele.. Så derfor gør altid brug af værksteds manual, døgn tlf. eller mail..
    Det kan få fatale konsekvenser at skrue den forkerte vej..

    Nåå Nicolaj.. Håber det har givet dig lidt forståelse for sagen.. Eller ønsker du stadig at opfatte det nega.. (nej kan altså ikke skrive dette ord)

    Husk at gøre brug af jeres MC i år.. Eller i har tastaturet monteret på styret.. smiley

    Håber ikke dette indlæg på nogen måder virker stødene på nogen

    Jeg har læst og accepterer Brugerbetingelserne. smiley

    Godmorgen og god dag til alle.!

    M.V.H.
    Kurt Jensen
    Sydfyns MC Service
    www.sydfynmc.dk
    sydfynmc@mail.dk
    Tlf. 62241635 / Døgn tlf. 40377224
    CVR-nr. 11524494


  • #30   19. apr 2012 Godmorgen Kurt, og velkommen her til motorcykelgalleri smiley

    Hvis jeg havde fået regning for opbevaring så havde det sku været mere end negativt!

    Grunden til jeg valgte dig, var som jeg har skrevet længere oppe at jeg synes du havde pæn orden i dit værksted og jeg har kun læst godt om dig og din forretning. Om det så er kvalitet det du laver det har jeg så ikke haft mulighed for at bedømme.

    Mit "problem" var den lange ventetid uden at der er sket noget.


  • #31   19. apr 2012 Jeg har kun haft min mc ude hos Kurt en enkelt gang, men det var på alle måder en god oplevelse og jeg er fuldt ud tilfreds med det arbejde han lavede.


  • #32   19. apr 2012 Fedt at høre fra Kurt!
    God pointe med en gammel skruzuki kan tage længere tid etc etc. Men man kunne lige løfte knoglen og informere kunden, når tiden løber så langt over aftalt tid! Evt følge op med den forklaring her, så kunden kan vurdere situationen.



  • #34   20. apr 2012 Ja, så kom der 2 sider på en sag, og som oftest, ligner historierne aldrig hinanden helt!

    ENHVER der skruer på MC (og det er vi nogle stykker der gør) VED at det man starter med at tro, man skal lave, sjællent er det eneste man skal lave!!!

    Enhver der har afleveret en mc på et værksted, VED hvor vigtigt det er, at blive holdt orienteret om forløb/tid!

    tydeligvis har 2 fejlet i denne sag, i mine øjne, mest værkstedet, det er KLART for lang tid, kunden har ventet! MEN jeg undrer mig over en person kan afleverer sin MC til arbejde, få en tid på 2 uger, og først reagerer efter 5 uger? personligt (bruger kun værksteder, ved forsikrings skader) havde man da hørt fra mig, efter 1 uges arbejdstid = 3 uger!

    Det var da noget af en liste den cyukel kom ind med. måske den derfor blev skubbet lidt? det kunne jeg skuda selv have fundet på!

    MEN Velkommen Kurt, rart at se dig her inde, MEN en næse, for ikke at have ringet til brugeren, skal du nu lige have smiley

    Til Nicolaj. den med kæden, er hips om hap, i hvertfald ikke noget der er værd at tale om!
    den lange ventetid er klart for lang, men som ejer, kan det undre mig du ikke kontakter kurt tidligere, for at få løst dit problem!? måske der så ikke havde været mere i sagen?


    men bundlinien må være, klart for lang ventetid, HVIS andet er lovet! (altså på opgaven startes, ikke på opgaveløsningen, da den ikke er iværksat!)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.551
    #35   20. apr 2012 ...tja, det er jo gratis at puste sig op og skælde en given forhandler ud - alene på baggrund af ens egen forventning! Det ser vi ofte - faktisk lidt for meget og jeg fristes til at tilføje; det er så skide typisk MCG (og dansk). Som det også fremgår af ovenstående dialog, så er både Nicolaj's "adresse" nu også kommet online... og det er da dejligt, men hvorfor løfter Nicolaj ikke hans issue overfor Kurt? Man har da både ben, telefon, e-mail, og hans MC er jo også retur og kan bruges... tale...tale... dialog? Næh, det er vist da nemmere at starte dialog med "alle andre" end Kurt Jensen - og så lige få en hygge-tråd på MCG! Det er gratis... omkostningsfrit - for Nicolaj.

  • #36   20. apr 2012 Super at kurt logger sig ind på mcg, for at forsvare sig. Det ser man ikke mange forhandlere gide gøre. All respekt til han. Dog ikke lige den med vente tiden.

  • #37   20. apr 2012 hvis i vil have et klokke klart eksempel på dårlig service og dårlige mekanikere så kig forbi køge mc center. de er super ringe. hver gang jeg har brugt dem har jeg fortrudt det. og teger gerne en tur i fryseren for at guide folk uden om dem. go vind og go weekend

  • #38   21. apr 2012 GTR1400 !: hvad er det du vil have jeg skal snakke med Kurt om? Det eneste jeg har ville er at fortælle andre om min oplevelse så de måske kan undgå en lignende. Du skriver at jeg puster mig op og skælder ud alene på baggrund af min egen forventning! ??? Det er jo ikke på baggrund af min forventning, men på baggrund af at der blev sagt 2 uger og der gik langt længere.

  • #39   21. apr 2012 Hvis det var min cykel der blev forsinket så meget ville jeg blive pisse irreteret, det mindste Kurt kunne gøre som God service var at ringe til kunden og informerer om at han altså ikke når den.

    Og kunne Kurt ikke give en tidshorisont havde jeg fundet et andet værksted.

    Min har lige været på værksted, der var 6 ting der skulle kigges på, alt er blevet lavet inden for den uge der var aftalt.


  • #40   21. apr 2012 og sæsonstart er også der alle andre kommer i tanke om alle de "småting" fra sidste sæson skal laves !

    Hvis folk lærte at sætte cyklen når sæsonen sluttede fremfor til foråret ville der måske opstå færre situationer som denne ?!


  • #41   21. apr 2012 Jeg ser egentlig kun en enkelt fejl fra værkstedets side: Kurt kunne jo lige have ringet til Nicolaj og fortalt ham, at det ikke var muligt at overholde aftalen om de 2 uger pga arbejdspres.

    Jeg kan godt forstå Nicolaj's irritation over at skulle vente en hel måned mere end aftalt, når han nu havde fået at vide, at der kun ville gå to uger oprindeligt. 6 uger er for lang tid.

    Omvendt.... sådan en reperation/service burde have været planlagt længere tid forinden, når vi nu lige har haft en hel vinter til at få det fikset i.

    Som hedengange Hr. Møller sagde: "Intet tab skal os ramme, som ved rettidig omhu kunne afværges".


  • #42   22. apr 2012 Hold da op...Er da godt nok glad for at i lige kan lære mig at man altså skal få lavet sådan noget om vinteren... Tak for det

    Det har intet med sagen at gøre! Det er da totalt ligegyldig, men der er vel nogle der får et eller andet ud af at lege bedrevidende? smiley

    Gider sgu ikke til at forklare hvorfor jeg ikke "fik den lavet før sæsonstart" og det kunne heller ikke være mere ligegyldigt. Ligemeget hvornår at jeg vælger at få min mc til service så kan forventer jeg sgu at få det lavet der skal laves, eller i det mindste få et klart svar om at det ikke kan lade sig gøre.


  • #43   22. apr 2012 Der er jeg så også enig med TS

  • #44   22. apr 2012 **Det er da totalt ligegyldig, men der er vel nogle der får et eller andet ud af at lege bedrevidende?**

    - Jeg gjorde rede for min opfattelse ud fra både din og Kurts version. Ked af at det fornærmede dig så meget. Det var ikke for at være bedrevidende på noget, som burde være en selvfølge.

    Men uagtet det, så håber jeg du får din MC ud og køre i snarlig fremtid. Det burde pille brodden af pirreligheden.

    Hav en god sæson :-))


  • #45   22. apr 2012 Enig Nicolaj. Du har fået en tidshorisont, den har forhandleren ikke kunne holde, han desuden ikke gidet at bruge fem minutter på at kontakte dig. Det er fandeme for dårligt, jeg ville også blive pænt irriteret over sådan noget.

    Hvad værre er, så lyder det slet ikke som om han overhovedet var gået efter 5 uger??? Og Kurt er da ikke kommet med nogen som helst god grund til det i hans indlæg, det er bare en lang hælden vand ud af ørene.

    Hvornår Nicolaj burde ha lavet sit service er i denne sammenhæng egentlig fuldstændigt ligegyldigt.
    Tråden handler om en forhandler der ikke kunne finde ud af at overholde en indgået aftale, eller i det mindste ringe og sige han ikke magter opgaven til tiden. Hvis han har så helvedes travlt, så må han jo sige fra, Bare min mening!


  • #46   22. apr 2012 Peter V

    Jeg er delvist enig med dig.

    Når man vælger at sætte sin MC til reparation med en længere liste, lige ved sæsonstart, så må man nødvendigvis påregne noget længere ekspeditionstid end normalt.

    Og det er her Kurt falder igennem. Han skulle have ringet til Nicolaj (TS) da han erfarede at han ikke kunne overholde aftalen. Så havde Nicolaj haft muligheden for at vælge fra eller til.

    Omvendt stadig.... Vi besidder alle evner for at opsøge oplysninger. Som jeg læser Nicolaj's startindlæg, så gik der langt ud over de 2 uger, inden han selv løftede knoglen og ringede til Kurt, for at få den nedslående nyhed. Der gik faktisk 3 uger.

    Selvfølgelig er det alt for ringe af Kurt, at han ikke lige yder den service at ringe til Nicolaj. Det burde være en selvfølge.

    Men man skal godt nok være mere end almindeligt tålmodig, hvis man venter med selv at ringe i 3 uger.

    Formentligtt er begge parter blevet en erfaring rigere smiley



Kommentér på:
Første gang med mc på værksted = dårlig oplevelse

Annonce