2.043 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
XT 660 og sidevogn XT 660 og sidevogn
Hej.
Da jeg har fået for mange unger, har heg prøvet at bytte min XT660X fra 2010 til en mc med sidevogn, men det har ikke været muligt endnu.
Har undersøgt lidt ang. sidevogn til min, men det er vist heller ikke muligt.... Eller er det..????
0 synes godt om
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Svar: 2.833
Dog burde du nok justere din pris en anelse hvis den skal have en chance for at blive solgt
Held og lykke med det.
Mvh Mathias
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 122 MC-er: 4 Emner: 230 Svar: 2.712
http://www.123mc.dk/dnepr-k-750/mcid-23767s1
http://www.123mc.dk/honda-gl-1100-gold-wing-interstathe/mcid-48685s15
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 35
(link fjernet)
(link fjernet)
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.278
maj 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 405
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.278
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 35
http://m.dba.dk/sidevogn-cykel/id-82267850/
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 849
Hvis man køber en 40 år gammel russer, Dnepr, IMZ, KMZ, Ural eller hvad det nu er, er det ikke til hverdagskørsel. De er enklelt lavet, der er ikke noget indviklet ved dem, man kan ret let få reservedele, og du skal skille det hele ad med håndværktøj. De er ekstremt solidt bygget. Men den er altså lige så gammel som en Morris 1000 eller Ford Anglia, og sådan en vil ingen jo købe til hverdagskørsel. Man kan få nye Ural, 750cc topventilet, skivebremser el-start o.s.v. og de er godkendt i Tyskland, og så er de også i Danmark.
Ellers prøv at få fat i dem her:
http://www.sidevogn.dk
De ved hvad der skal til teknisk og juridisk for at ombygge en solo til sidevogn, og hvad der ikke kan lade sig gøre.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 298
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 849
En moderne sidevognsmaskine gør ikke sådan. Den har bremser, oftest skiver, på alle hjul, ABS, koblede bremser og al den slags. Den har mindre hjul, 16" eller mindre, brede fælge og brede dæk, og der skal vilje til for at få sidevognshjulet op i luften. Forgaflen er speciel, i nogle tilfælde med hub-center styring. Der findes udførelser hvor sidevogn og MC ikke koblet sådan at den læner ind i svinget som på en Solo. Sådan en er meget behagelig at køre på, og med 1000cc eller mere og over 100HK er der rigeligt til at flytte de 350 kg.
I sidevognen er der samme komfort som i en bil, men køreoplevelsen er ikke bil, det skulle da lige være hidsig sportsvogn. Det er ikke billigt, men siden hvornår har unikke ting været billige? Jeg har for nogle år siden set en BMW med fabriksmonteret sidevogn, i øvrigt ført af en nydelig yngre dame med 2 børn i sidevognen, men jeg ved ikke om man kan få den mere - motorcyklen altså.
De fleste kan skilles ad ret hurtigt. På min skruer man 2 bolte ud og løsner 2 andre, adskiller et multistik, og trækker det fra hinanden. Jeg har endda kardan, og at skifte fra sidevogns- til sologearet bagtøj tager under 20 minutter. Har man foretaget en rigtigt ombygning med andre hjul o.s.v.kan man ikke, og du kan ikke få sådan en registreret til "flere anvendelser", den må kuin køre som sidevognsenhed.
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 849
XT 660 og sidevogn