Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  XT 660 og sidevogn
  • #1   22. apr 2012 Sikkert ikke. Men hvorfor ikke bare sælge den og købe en MC med sidevogn, i stedet for absolut at ville bytte? Chancen for at der lige er en sidevognsejer der mangler en 660'er er måske ikke så stor.

Dog burde du nok justere din pris en anelse hvis den skal have en chance for at blive solgt smiley

Held og lykke med det.

Mvh Mathias

• #3   22. apr 2012 Har kigget på disse 2.Synes måske også det er mange penge.
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #4   22. apr 2012 Jeg forstår det ikke, det tager da alt glæden af mc kørsel, så kan man jo lige så godt tage bilen??? Har selv rigeligt med børn men fandme om jeg vil have sådan et kørertøj der.

• #5   22. apr 2012 sgu cute den dnepr, men måske ik til meget andet end hygge

• #6   22. apr 2012 Har selv købt en Dneipr, det er sgu sjovt - så kan man sige hvad man vil, det ændre på glæden ved at køre MC men det tager sgu ikke noget af den smiley

• #7   22. apr 2012 Nej må sige at den Dneipr ser skæg ud at kører hygge tur på, men jeg er ham tossen der leder efter den veje med flest sving, og hader lige veje og motorvej.

• #8   22. apr 2012 Så skulle man købe denne. 15 min af/på med sidevognen.
    http://m.dba.dk/sidevogn-cykel/id-82267850/

• #9   22. apr 2012 Sidevognskørsel er bare en anden måde at køre MC på, og super hvis man vil køre med børn. Mine børnebørn står i kø for at komme med. Det er en meget speciel ting, det er ikke en bil, og det er heller ikke en motorcykel. Det er hammerskægt, og de behøver ikke at være langsomme. Jeg var sandsæk i en sidevogn til RR for mange år siden, og det var bestemt ikke kedeligt.

Hvis man køber en 40 år gammel russer, Dnepr, IMZ, KMZ, Ural eller hvad det nu er, er det ikke til hverdagskørsel. De er enklelt lavet, der er ikke noget indviklet ved dem, man kan ret let få reservedele, og du skal skille det hele ad med håndværktøj. De er ekstremt solidt bygget. Men den er altså lige så gammel som en Morris 1000 eller Ford Anglia, og sådan en vil ingen jo købe til hverdagskørsel. Man kan få nye Ural, 750cc topventilet, skivebremser el-start o.s.v. og de er godkendt i Tyskland, og så er de også i Danmark.

Ellers prøv at få fat i dem her:
    http://www.sidevogn.dk

De ved hvad der skal til teknisk og juridisk for at ombygge en solo til sidevogn, og hvad der ikke kan lade sig gøre.

• #10   23. apr 2012 Peter K har ret idag er en sidevogens maskine sjov at hav , jeg vil selv have en igen , jeg havde en Jawa med Volorex 565 på for et pr år siden og vi hygge og med den om sommeren både med børn og når der kom familie på besøg som lige skulle prøve en tur , vi har også brugt den på sommer ferie en lille tur langs vestkysten og så har man plads , jo sidevognen kan give mange sjove oplevelser med mc og dine børn som mine siger , kan du huske da vi på motorcykel var ude og kører ? man får changsen for at dele mc oplevelsen med andrer på en sjov måde , så find en gamel maskine og fyld vognen op og spænd selen og af sted god sommer

• #11   24. apr 2012 Hvis man kører med en gammel sidevogn, som oftest uden bremse på sidevognshjulet, så kræver det altså en del tilvænning, og en øde parkeringsplads anbefales kraftigt. Når jeg kører inde i byen omkring 50-60 og lukker ned for gassen, foretager den helt automatisk et vognbaneskift til venstre, og når jeg giver gas foretage den et til højre. Ikke så voldsomt, for 26HK er nu engang kun 26 HK. Det kan man udnytte hvis man ved det, men første gang bliver man lidt overrasket. Det er fordi sidevognens masse helst vil fortsætte med den fart den nu har. Man vil også opdage at hvis man kører alene kan man ret let få sidevognshjulet til at løfte sig ved højresving, og det behøver slet ikke at være dramatisk. Til venstre kan man til gengæld give den fuldt skrue, men det er lidt en falsk tryghed for den KAN godt tippe over forhjul og sidevognshjul, og så går det meget stærkt, men der skal køres vildt før det sker. Er det hele sporet korrekt, kan man køre uden hænder på en lige landevej, den trækker ikke til nogen af siderne.

En moderne sidevognsmaskine gør ikke sådan. Den har bremser, oftest skiver, på alle hjul, ABS, koblede bremser og al den slags. Den har mindre hjul, 16" eller mindre, brede fælge og brede dæk, og der skal vilje til for at få sidevognshjulet op i luften. Forgaflen er speciel, i nogle tilfælde med hub-center styring. Der findes udførelser hvor sidevogn og MC ikke koblet sådan at den læner ind i svinget som på en Solo. Sådan en er meget behagelig at køre på, og med 1000cc eller mere og over 100HK er der rigeligt til at flytte de 350 kg.

I sidevognen er der samme komfort som i en bil, men køreoplevelsen er ikke bil, det skulle da lige være hidsig sportsvogn. Det er ikke billigt, men siden hvornår har unikke ting været billige? Jeg har for nogle år siden set en BMW med fabriksmonteret sidevogn, i øvrigt ført af en nydelig yngre dame med 2 børn i sidevognen, men jeg ved ikke om man kan få den mere - motorcyklen altså.

De fleste kan skilles ad ret hurtigt. På min skruer man 2 bolte ud og løsner 2 andre, adskiller et multistik, og trækker det fra hinanden. Jeg har endda kardan, og at skifte fra sidevogns- til sologearet bagtøj tager under 20 minutter. Har man foretaget en rigtigt ombygning med andre hjul o.s.v.kan man ikke, og du kan ikke få sådan en registreret til "flere anvendelser", den må kuin køre som sidevognsenhed.

• #12   24. apr 2012 Prøv at kigge hos KOK MC, noget af det ser rigtig lækkert ud.

Kommentér på:
XT 660 og sidevogn

Annonce