{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler dæk NUUU!
  • #1   23. apr 2012 http://www.thansen.dk/product.asp?c=6857490780&n=1387906097&pn=1387907060 Lap det selv. Gjorde det på min tidl. med det sæt, og det holdt resten af sidste sæson og denne med.

• #3   23. apr 2012 Man lapper satme ikke et mc dæk.............

• #4   23. apr 2012 Ville jo gerne ind til Enghave på lørdag så håber på at få fat i et dæk

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #5   23. apr 2012 Vrøvl.... selvfølgelig kan man "lappe" et MC-dæk

*MEN*

...det afhænger bestemt af hvilken type punktering du udsat for! Hvis der er tale om små søm/skruer i "trædefladen" eller på en sådan måde, at dæk/flig/kanter ikke har taget skade (læs: synlige tegn på flænge-lignende tilstand), så kan du snildt bruge prop-snot eller for den sags skyld dækskum. Der findes utallige af positive beretninger herom... og personligt har jeg tidl. kørt et listesøm op i et sprit nyt PR2/bagdæk (trædeflade) og efterfølgende givet det en kærlig behandling med dækskum. Dækket kørte efterfølgende over 20.000km - og nej - der var ikke dæk-skum-snot over alt på fælg da dækket efterhånden var udskiftningsklar.

• #6   23. apr 2012 Et MC dæk kan godt lappes, hvis hullet er i den midterste 1/3. ikke har beskadiget karkassen og ikke er flosset.
    Men det skal gøres korrekt indefra.

• #7   23. apr 2012 Jeg har to gange haft god erfaring med Biltemas dækreparationssæt:
    (link fjernet)
    Begge gange var det relativt nye dæk, hvor der var kørt søm/skrue op i mønsteret. Efterfølgende kørte jeg 10.000+ km uden at skænke det en tanke.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #8   23. apr 2012 Jeg kan sagtens lappe det for dig iaften - jeg bor lige syd for roskilde...

Selvfølgelig kan man lappe et mc dæk, men det skal gøres indefra og med det rigtige grej. De der snotklatter man mokker i udefra, dur ik...

• #9   23. apr 2012 Hav altid en dækpilot med under sædet, for så kan du som regel liste hjem.
    Og smid så dækket væk, og sig øv smiley

• Sajmon ™

#10   23. apr 2012 Sludder. Man smider da ikke et fint dæk væk medmindre der er en flænge i det...

• Sajmon ™

#11   23. apr 2012 Søren - smid mig en besked med dit tlf nummer, så ringer jeg når jeg er på vej hjem fra arbejde om et par timer. Er du ikke tryg ved at få det lappet, så sælger du sgu dækket til mig for lidt basseører, og så skifter jeg også det nye for dig. Jeg kan sagtens bruge det...

• Sajmon ™

#14   23. apr 2012 Da jeg startede på banerace, var det på gadedæk.

2 af de bagdæk jeg brugte, var bagdæk som jeg havde fået og lappet - og de blev slidt ned uden nogensinde at tabe pusten. På gaden har jeg også slidt et lappet bagdæk ned ude problemer...

Der er intet argument imod at de skulle holde lige så godt som et nyt dæk, forudsat de er lappet med paddehat indefra. Det kan jeg...

Jeg forstår naturligvis godt at man kan have en "dårlig fornemmelse" omkring et lappet dæk, og i sådan en situation skal man da bare skifte dækket. Det er af samme årsag jeg ALTID dobbelttjekker hvis nogen har hjulpet mig med at skrue på min MC - og det vil jeg gøre til mine dages ende. Men jeg står gerne parat til at afhænde folks dæk i sådan en situation, for jeg har total tillid til mine egne lapninger.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#15   23. apr 2012 Sjovt som folk har holdninger om snot-propper, paddehatte eller for den sags skyld skum! Kunne være meget interessant om - nogen overhovedet - har erfaring med det modsatte? Hvis der er en venlig sjæl, som har monteret paddehat og den modifikation ikke lykkedes, så lad os da høre det. Ligeså med snot-prop og/eller skum. Lad os få de sandfærdige beretninger om hvorfor det gik galt- og hvorledes den enkelte reparation blev lavet - herunder "type" af punktering osv. osv.

Skrækscenariet kender vi jo alle - og sjovt nok komme de ofte fra "branchen" selv (læs: dækfolket)....og når noget bliver sagt ofte nok, så bliver det (næsten) altid sandfærdigt.... sådan da!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#16   23. apr 2012 @John P: Nu ved jeg ikke hvor ofte du kører Autobahn og hvorfor en given temperatur skulle give dig frygt for kørsel? Som det fremgår i ovenstående, så er der talrige beretninger om montering af både det ene og det andet - endda med holdbarhed efterfølgende i dækkets levetid. Når dette er sagt, så vil jeg da ikke underkende en given tvivl hos nogen. Erfaringen fortæller bare noget andet.

• #17   23. apr 2012 Hvorfor bor sajmon ikke på fyn:D

• #18   23. apr 2012 Jeg har et 190 Pilot power på hylden hvis DET kan gå . Ellers har jeg Road 2 og Road 3 i 180.
    Du kan sige til hvis det er . 40 96 34 59 .

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#20   23. apr 2012 @John P: Jeg forsøger bestemt ikke at overbevise dig - slet ikke - spørger interesseret ind til dine erfaringer, og kan forstå på dig, at du blot har en *holdning* lig mange andre- og dermed ingen erfaringer!

• #22   23. apr 2012 Elsker når der kommer folk her og skal ha` skiftet dæk efter de er punkteret og har brugt dækpilot. Jeg er ked af det men måtte bruge dækpilot så du skal nok skære dækket af med alt det skum der er i.

Yea right smiley .

• #24   23. apr 2012 John P: Måske fordi det ikke er så let at lappe et dæk der har fået dækpilot...

• #25   23. apr 2012 John P jeg vil ikke kalde mig fagmand. Det er lige stækt nok et ord. Det er jo ikke det jeg lever af.
    Men jo jeg ville da gerne lappe et dæk. Jeg diskutere aldrig med kunden . Nogle vil gerne ha` lappet det andre skrotter det og smider nyt på. Men jeg fortæller altid at en lapning ER muligt.

• #26   23. apr 2012 Jesper . Det kan du nu godt. Det betyder som regl ikke noget.

• #27   23. apr 2012 Jeg tror kun at det mentalt er et problem med en lap.. Jeg er absolut mest tryg ved at køre uden lapper og da er dæk ikke koster noget af betydning ville jeg kun køre med en lap indtil det var muligt at skifte dækket.

Har dug haft en kammerat der ikke havde et problem med at køre på mit aflagte punkterede dæk, uden problemer i dækkets levetid..

• #28   23. apr 2012 GTR1400 !

at lappet et dæk på en fzr 1000 med sån prop er da en mega lorte idé. normalt er det ALTID en lorte ide med mindre det er på en scooter. har set massere af tilfælde af at de er falde ud af scooter dæk. Hvis man er så nærrig at man ikke vil købe et nyt dæk kan man til nød bruge en af de lapper man trækker gennem fra bagsiden men kun hvis huldet er i den minderste 1/3 del. Men jeg skulle satme ikke nyde noget.. Jeg har prøvet et bagdæk der åbner sig på motorvejen.....

• #29   23. apr 2012 Jeg vil gerne lige hurtigt indskyde at jeg ikke selv bruger andre lappeløsninger end den man trækker igennem dækket.

• #30   23. apr 2012 Søren G

Bestilte dæk ved dækonline i mandags havde nyt bagdæk på mcen fredag klokken 13.00

• #31   23. apr 2012 @ Nikolaj S

Var det dæk der åbnede sig under dig på motorvejen lappet og åbnede det sig fra lappen af?

• #33   23. apr 2012 jeg skifter det nu også. men jeg har kørt fra bornholm med et lappet dæk, og det gik nu rask nok uden problemer. men jeg skal ikke kunne sige om det er godt el skidt, meen en nyt dæk hved man nu hvad er...

• #34   23. apr 2012 SirCajun: nej det var det ikke men når man har prøvet det tager man ingen chancer! dækket vil højest sansyneligt IKKE åbne sig som det gjorde på min men proppen vil blive presset/trukket ud og så lukker sån dæk luften ud hurtigere end du når at finde ud af den mangler. overvej hvor mange G sån lorte lap bliver udsat for ved bare 100 km i timen.... Den måde dækket er opbygget på gør at det "aldrig" vil kunne åbne sig andre steder end i side.

• #35   23. apr 2012 Et punkteret bagdæk er ikke den største bekymring. Jeg har kørt med fladt bagdæk på motorvejen og det var først da jeg drejede af jeg bemærkede noget var galt.

• #36   23. apr 2012 Lap lortet indtil du kan skaffe et nyt dæk.
    Jeg nåede at lappe min scooter 3 gange, indtil dækket var slidt for meget ned og måtte skiftes.

• #37   23. apr 2012 Hoold nu op med de lappesæt, og små brune bussemænd og jeg ved ikke hvad.

Man kan sagtens lappe et MC dæk hvis det ikke har taget skade, men det skal bare gøres ordentligt, præcis som Sajmon siger! Af med dækket, i med et spidst bor, rense indersiden af, en klat vulkaniseringslim og så i med i rigtig "paddehattelap" som trækkes på plads med en tang. SÅ skal det nok også holde smiley

• #38   23. apr 2012 Et mc dæk har da ikke større rotationshastighed end dæk på en bil som man lapper 1000 af hver dag og de holder, også på de tyske motorveje. Men som det er sagt tidligere.....hvis DU har det bedst med at vide dit dæk ikke er lappet, så er det rent psykisk det bedste. Så til alle jer der ikke stoler på de lappede dæk og køber nye, husk at få det punkterede med hjem, det aftager jeg og Sajmon så gerne smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#39   23. apr 2012 @Nikolaj S: Et kort øjeblik troede jeg faktisk at vi havde den første melding på en "lapning" der var gået galt, men så viser det sig igen, at det blot er din *HOLDNING* og intet med erfaring at gøre! Fair nok.... holdninger er der nok af - det kniber voldsomt med modargument/er ift. erfaringer.

Og med risiko for at jeg gentager andre- og mig selv, så skrives der (generelt) i ovenstående indlæg, at det ikke er *alle* typer af punkteringer som kan reddes vha. paddehat, snot-stænger eller skum!

Ammestuehistorier med kaliber af skræk-scenarier er der nok af... Er der nogen som har oplevet paddehat eller snot-stænger der bliver skudt ud? Er der nogen som har oplevet problemer ift. anvendelse af skum? Og hvis man har - er det så eksplosiv tab af luft man har oplevet? Eller er der - hvis overhovedet - blot tale om langsom sivning man mere eller mindre tilfældigt oplever?

• Sajmon ™

#40   23. apr 2012 Jeg tror jeg har lappet 20 dæk med paddehatte - og INGEN er endnu meldt utætte eller flækkede, eller nogle af alle de andre skrækscenarier.

2 gange har jeg lappet min egen skuuuTah med snot udefra - begge gange poppede klatten ud igen kort tid efter. Dækskum fiksede problemet, og den er stadig tæt her ~1½ år efter.

Det er forresten den her: http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=251954&ipc=768207

Den bruges KUN til wheelie træning...

• #41   23. apr 2012 @ GTR1400 !

Du har ret, jeg savner også fortælling fra nogen som personligt har oplevet at en lapning endte i katastrofe.

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

Følgere: 1 Svar: 122
    #42   23. apr 2012 Man skelner i branchen mellem blivende reparation og nødreparation. En blivende reparation skal opfylde Dansk Standard DS2044 / TI2044 og tilhørende vejledning fra producent af reparationsmateriale.
    En nødreparation med flydende lappemiddel eller udvendig prob betragtes ikke som blivende reparation og bør efterfølgende kasseres, da ingen reparatør efterfølgende kan garantere TI2044 standard.

Et slangeløst dæk er opbygget med en indbygget slange (innerliner) som sørger for at holde luft i dækket. Ved en tomkørsel for luft kan innerlineren blive beskadiget og et efterfølgende lufttab uungåeligt. Derfor skal man altid afmontere dækket og inspicere skaden før en blivende lapning kan foretages.

På et W-hastighedsmærket dæk må man lappe indenfor den midtereste 1/3 af dækket og kun med en 3 mm stamme. En flintestens-skade/ skæreskade kan ikke lappes og må kasseres.

Ved enhver reparation bortfalder produktansvaret og dermed reklamationsretten.

• #43   23. apr 2012 Som Sajmon siger, med korrekt lap er der ingen problem, det er eneste lovlige metode, og det giver ingen problemer, det er jo også sådan et bildæk lappes, få en fagmand til det, eller gør det ordenligt, så holder en korrekt lapning indefra dækkets levetid uden problemer.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#44   23. apr 2012 @Carsten M: Hvem siger at "en blivende reparation skal opfylde Dansk Standard xxxx" ?? Hvis det er "branchen" som siger sådan, så er det jo ikke en lov. Jeg er klar over at dette "emne" er vendt tidligere (og mange gange) og indtil videre har ingen fremvist lovkrav.Når dette er sagt, så er praksis jo ofte, at man opdager et søm/skrue i ens dæk, hvor dækket stadig har "nok luft" og dermed ikke taget skade (endnu) - hvorfor man ligeledes har en god fornemmelse af om innerlineren har taget skade. På mange nye touringmaskiner findes der ligeledes dæktryksmålere, hvorfor man på den front også advares i god tid. Afsluttende ref. du til W-mærket dæk og lapning inden for den midterste 1/3 af dækket. Og igen må jeg indtil videre "påstå" (indtil nogen stiller med en lovtekst), at dette blot er en anbefaling og intet andet. Jeg er bekendt med "paddehat-skemaet" hvor hul-størrelser ift. bil, mc mv. er angivet - men dette er og bliver retningslinier ift. den/de enkelte "paddehat" systemer.

Hvad angår produktansvar og reklamationsretten, så siger er vi helt enige herom. Dækproducenter kan - trods alt - ikke drages til ansvar for opkørte søm, skruer og andre snedige genstande- og da slet ikke hvis en kunde vælger at bruge hat, snot eller skum! smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#46   23. apr 2012 @John P:
    Standard personvogn:
    vægt 1200kg = 4 dæk => 300kg pr. fælg/dæk.
    Standard motorcykel:
    vægt 200kg = 2 dæk => 100kg pr. fælg/dæk
    (ovenstående uden væsker/personer mv.)

Hvor er det lige belastningen for MC er højere?

• #47   23. apr 2012 GTR1400: Et bildæk fordeler vægten over en noget større trædeflade.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#48   23. apr 2012 @Carsten M: Lige en opfølgning på forrige... Jeg antager at hvis der skulle være tale om lovkrav, så burde det fremgå af Detailforskrifter for køretøjer. Dette er så ikke tilfældet! Men - dækbranchen går sammen om øget sikkerhed og kvalitet, hvilket er der skrevet meget om - bl.a. er denne artikel "spændende" læsning:

http://www.dbfr.dk/wss/index.asp?page=7195

...som er fra Dækbranchens Fællesråd. Som det også fremgår af DF's informationsmateriale, så er der ingen lovkrav til dækcentre eller medarbejdere. Dette forsøger DF så at råde bod på - ved at oprette kurser og cerfikatordninger. Men lovkrav findes ikke.

• #49   23. apr 2012 GTR1400 !

hehe man skal vidst ikke begynde at diskutere dæk med carsten, han plejer at være ret sikker i sin sag inden han åbner munden, og nok den med mest viden inden for det felt her inde.....

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#50   23. apr 2012 @Jesper: Enig, men i nævnte eksempel er der +200kg pro MC'en. En større trædeflade "kan være" et bredt dæk (ja, bildæk har en større bredde), men MC-dæk har oftere en højere omløbsradius, dvs. større længde pr. rotation. Så mon ikke belastning er meget lig - eller trods alt - mindre på MC end bil?

• Sajmon ™

#51   23. apr 2012 Hvad så hvis man kører på baghjul...? smiley

• #52   23. apr 2012 Selvfølgelig bliver nogle typer mc dæk varme, det er jo her de opnår bedst grip. Biler kører ofte 30.000 - 50.000 på et sæt dæk, det ser du ikke på mc og hvis du gør så er det på dæk jeg helst ikke ville udfordre på en varm krævende sommersvingtur. Men igen, kom nu ud af busken alle jer med erfaringer hvor en lapning er gået galt.

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

#53   23. apr 2012 @ Hans M: Du har selvfølgelig ret når det angår den skrevne lovtekst. Det er ikke ulovligt at lappe med diverse materialer. Det handler om sikkerhed og deraf har branchen valgt TI2044 standard.

Jeg tænker umiddelbart om et forsikringsselskab kan nægte at udbetale erstatning, fordi dækket pludselig tabte luft grundet en defekt lapning og efterfølgende styrt ?

Eller andre hjemmeopgaver så som olieskift eller bremser ?

• #54   23. apr 2012 Jeg vil også mene at hvis der opstår tivil om skyld i en evt ulykke eller forsikrings sag, vil man kunne henvise til TI2044 og så vil reparationsstedet / reparatøren blive stillet til ansvar.... og hvis de har deres på det rene, går den vire til fabrikanten, som helt sikkert har sin røv ren. Så man ender med stor sikkerhed i noget rigtig lort fordi man var en nærrigrøv der har råd til en motorcykel men ikke til at vedligeholde den så den er sikkerhedsmessig forsvarlige at føre......

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#55   23. apr 2012 Det handler langt fra om at være en nærigrøv. Det handler om lovgivning der ikke findes på området- og at dækbranchen (og andre "jeg synes" holdninger) forsøger at fortælle, at man ikke må udføre rep. af dæk vha. paddehatte, snot-stænger og/eller dækskum. Og dertil tilsat en smule sund fornuft. Sidste del fordi, at man end ikke kunne drømme om montage af én af de tre nævnte metoder, hvis dækket har taget skade- eller punkteringen er af sådan en karakter, at det sikkerhedsmæssigt er uforsvarligt. At drøfte teoretiske scenarier tjener intet formål, idet ingen har bevis for eksplosionsagtige lufttømninger ved anvendelse af paddehatte, snot-stænger eller dækskum. Og da lovgivningen ikke angiver anvendelse af disse produkter er ulovlige, så kan en teoretisk "måske dækker forsikringen ikke" dialog være....tja, komplet tidsspilde! Uagtet hvordan man vender og drejer det hele, så handler det måske mere om sund fornuft - og for dem der ikke er trygge ved anvendelse af paddehat, snot-stænger eller skum, tja, de vælger bare at støtte skrækscenariet der primært tegnes af dækbranchen (uden teknisk argument og/eller begrundelse/erfaring) - nå ja - og bruge nogle penge der reelt kunne spares!

Det kunne forøvrigt være spændende at høre Carsten's holdning til reparation af opkørt listesøm i f.eks. et bagdæk? Lad os bare snuppe 1. stk. nyt BT23 med listesøm Ø2mm lige i trædefladen. Sømmet sidder rent placeret 90gr. og kan hives ud med spidstang, hvorefter man kan høre en langsom luftsivning. Ville du rådgive en kunde til paddehat, snot-stang og/eller dækskum? Montage af nyt dæk? Eller hvad er jeres holdning til den del?

• #56   24. apr 2012 GTR1400> Du kan ikke konkludere at bare fordi at der ikke står i loven, at man ikke må bruge dit eller dat, så kan erstatning eller mangel på samme ikke komme på tale. Der står heller ikke i loven at man ikke må sætte sine hjul fast med tyggegummi, men jeg er ret sikker på at hvis man gør det, og laver en ulykke, så kan man komme i problemer med forsikring mm.
    Man er altid forpligtet jf. loven, til at holde sit køretøj i forsvarlig og sikkerhedsmæssig korrekt stand.
    Hvis en fabrikant af fx snotstænger foreskriver at disse ikke må bruges på køretøjer der kan køre mere end 30 km/t, og man gør det alligevel, ja så handler man uagtsomt i lovens forstand - Forudsat at dette naturligvis er skyld i ulykken.

Lige netop Weidec´s snotstænger, som vel er de mest anerkendte af dem, er netop ikke godkendt til mere end 30 km/t så vidt jeg ved, så det var ikke umiddelbart den løsning jeg ville vælge hvis jeg ville have lidt sikkerhed for holdbarhed mm. (på MC eller bil, that is)

Ud over det er jeg absolut ikke forskrækket over at lappe et MC dæk.... Så længe det gøres korrekt med paddehat osv.

smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#57   24. apr 2012 @- Buggi -: Det var dog en usædvanlig dårlig kombination ift. montage af hjul, hvilket jo ikke indeholder ét gram sund fornuft, så hvorfor drage denne parallel? Hvis nogen vælger at bruge snotstænger ift. reparation, og derefter kan køre videre - måske med reduceret fart - indtil de kan få et nyt dæk, monteret paddehat eller andet, tja, så er det deres valg. Det kan lade sig gøre - og det er fuldt ud lovligt. Min pointe er ikke at man bare skal efterlade alt sund fornuft og "bare" bruge én af de nævnte reparationsmetoder - brug sund fornuft - altid!

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

#58   24. apr 2012 Jeg har selv kørt med et lappet bagdæk med en paddehat og ingen problemer der. Jeg vil ikke køre med et lappet fordæk. Bemærk ordbrugen "bør" i nedenstående, da der ikke er lovgivning på området - lidt ligesom man "bør" skifte tandrem ved 60.000 km

Som udgangspunkt bør en reparation være lavet således, at dækket kan benyttes som slangeløst. En reparation bør også omfatte dækkets indvendige side, således at seperation og haveri undgåes.

En reparation skal stoppe skaden fra at udvikle sig yderligere og dermed kan man ikke undgå at afmontere dækket.

Ved enhver reparation overgår ansvaret til det pågældende værksted. Ligesom ved anden reparation / service er værkstedet ansvarligt for korrekt udført arbejde. Hvis værkstedet har glemt at spænde bremsekaliperne og der sker en ulykke, vil værkstedet være erstatningsansvarlig. Man kan ikke ansvarsfraskrive sig og derfor vælger mange MC værksteder ikke at lappe dæk.

Bridgestone følger dækbranchens anbefalinger og i dit eksempel vil jeg vælge at få dækket lappet ved en dækspecialist jeg har tillid til. Hvis man har det dårligt med at vide, at ens dæk er lappet, vil jeg købe et nyt. Smag og behag.

• #59   24. apr 2012 GTR1400> Det er sat på spidsen, det er jeg med på, men det er heller ikke eksemplet der er pointen. - Pointen er at du udlægger det som at fordi der ikke direkte står at det er ulovligt, så er den hellige grav vel forvaret, og det er jeg uenig i. - Netop fordi at kommer det til en "sag", så vil domstolene læne sig op ad fagkundskaben, herunder brancheorganisationer og fabrikanter. Og fraråder/"forbyder" de brugen af deres produkt, til bestemte formål, så kan man få røven på komedie, hvis man har gjort det alligevel (i et skyldsspørgsmål, at forstå).

Men jeg er til gengæld fuldstændig enig med dig i at man skal bruge sin sunde fornuft, og at man kan gøre mange ting, i "nødreparationens navn".

• #60   24. apr 2012 Fik Søren G løst sit problem ?? under den endeløse diskussion om at lappe eller ej, eller står han stadig og venter.

men for bare lige at høre - hvor mange har oplevet et momentant lufttab, eller et sprunget / revnet dæk

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#61   24. apr 2012 @Buggi: Nuvel, jura delen er vi så ikke enige i.... og forøvrigt, så kommer der nok ikke en tid ift. en "sag", idet ingen tilfælde er kendt! Desuden har du tolket min pointe forkert. I samme "ånd" som dækbranchen m.fl. forsøger at bilde folk ind, at anvendelse af de nævnte produkter er ulovlige - der forsøger jeg blot at fortælle, at det ikke er korrekt. Men som tidligere nævnt, så betyder det ikke, at ens sunde fornuft blot skal smides væk.

Som Carsten ovenfor også angiver, så ville Bridgestone's anbefaling i lige det eksempel være reparation, hvilket forøvrigt også falder i samme retning som Michelin - som forøvrigt ikke havde nogen problemer med anvendelse af dækskum i deres dæk.

• #62   24. apr 2012 Grauballemanden

Han står der endnu.. Hans mobil gik død for strøm ^^ :-))

• #63   25. apr 2012 Har aldrig kørt på lappet dæk, hellere skiftet. Det er min holdning.
    At dækket så fint holder med en paddehat har Sajmon efterfølgende bevist da han har barberet mit punkteredes dæk ned på diverse bandage inden han gik over til slicks...

Smag og behag...

• #64   25. apr 2012 FUCK den diskussion har været oppe mange gange.
    OG som GTR1400! siger.
    der er fortsat ingen lovgivning på området!! (eller ingen har kunnet fremvise det)

Personligt har jeg lappet MINDST 20 dæk, og mener der et noget mere. pænt fordelt på MC og bildæk!!
    min CBR var ofte på maxfart til og fra møder i udlandet, i længere tid af gangen, med fuld opbakning!!
    med lappede dæk... og ALDRIG har jeg smidt en snot prop, ej heller har jeg set et eneste bevis, eller hørt om nogen der har smidt en korrekt montteret snotprop!!! (i udlandet, har jeg jævnligt set/købt dem uden 30kmt. begrændsning!
    Begge mine biler, har en p.t. min svigerfars mercer har en, mine forældres 4hjulstrækker har en, min kammersjuks MC har 2 !!!!!!
    skiftet korrekt, og med nødvendig tålmodighed, tror jeg ikke på at det ikke holder!! MEN ja, det kræver man kun bruger det i kørefladen, hvis det er runde huller m.m.

Er man i tvivl, om det kan holde, skifter man til nyt!

• #65   25. apr 2012 Jeg har lavet en nød rep med en snot stang, som faldt ud. Det var på en gammel Opel Kadett jeg havde for mange år siden.

• #66   25. apr 2012 Ok, og lavede du den som anvist? eller med flat hjul, som alle jeg har talt med, der mistede en gjorde?

håber det var flat, da du ellers ødelægger min statestik lol!!
    det SKAL laves med dæktryk i!! da du ellers ikke laver den rette størelse hul, men for stort et hul! desuden. skal man huske at dreje den i henhold til anvisningen! ??

• #67   25. apr 2012 OG vigtigst, lå den dobbelt? eller enkelt, som så mange gør?

• #68   25. apr 2012 Den blev lavet 100% efter anvisningen, med luft i dækket (det sad på bilen), og den var lagt dobbelt og det hele.
    Jeg kørte en rival igennem hullet inden, fuldstændig som man skal.

• #69   25. apr 2012 SÅ er du den første, jeg har hørt smed en.. ØVØV så er der ikke længere 100% statestik smiley

• #70   25. apr 2012 Dækket revnede dog ikke, eksploderede eller andet farligt. Den tabte bare pusten igen lidt hurtigere end før, da hullet jo nu var større....

• #71   25. apr 2012 det er alligevel overrskende, i forhold til min, og andres erfaring, jeg har kunnet få dokkumenteret!

• #72   25. apr 2012 Well, nu har jeg ingen vitterlighedsvidner, eller fotodokumentation, så du må tro mig på mit ord smiley

• #73   25. apr 2012 Jeg tror dig skuda!! smiley

• #74   25. apr 2012 smiley

Kommentér på:
Mangler dæk NUUU!

Annonce