{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til eksport af MC
  • #1   23. apr 2012 Hvor meget får du tilbage i afgift på sådan en fætter?

  • #2   23. apr 2012 Den skal toldsynes hvor dens stand bliver vurderet. Så kigger skat på deres værdiliste, og så får du afgiften minus 15% tilbage. Desuden skal du også dokumentere at den er eksporteret.

  • #3   23. apr 2012 Okay - jeg blev noget i tvivl om hvorvidt den skal toldsynes, det fremgår ikke så præcist på skats hjemmeside men det lyder som om man godt kan slippe afsted uden toldsyn..

    Jeg ved ikke præcist hvad jeg får tilbage, men det lader til at det under alle omstændigheder er det samme alt i alt som at sælge den herhjemme.. så med sådan som markedet er..


  • #4   23. apr 2012 Ahhh, når den er under 10 år gammel er skal den ikke nødvendigvis synes, men Skat kan kræve det.
    Afgiften er ca. 85-90.000kr hvilket vil sige du kan få omkring 75.000,- retur. I Tyskland kan man finde tilsvarende MC for ca. 50.000,- men din skal nok være billigere for en køber i udlandet vin det besvær igennem.
    Så har svært ved at se du skulle kunne få mere end 120.000kr for manøvren i bedste fald.


  • #5   23. apr 2012 Var det så ikke bedre at f.eks skyde den afsted for måske 100.000.- eller 110.000.-
    Du slipper for alt besværet og usikkerheden med at sælge den i udlandet (du skal jo dokumentere at den er ført ud af landet) og der er en eller ander mc kører der bliver glad og føler han har gjort en god handel.

    Total Win Win


  • #6   23. apr 2012 Men selvom han sætter den ned til 120k er det jo ikke sikkert den bliver solgt ?

  • #7   23. apr 2012 Jeg undersøgte det i hovede og røv i 2010 da jeg ville sælge min tidligere R6 2008. det kan IKKE svare sig kontra at sælge den billigt her i landet.

  • #9   23. apr 2012 Hans Henrik : du har nogle rigtige trælse kommentarer, indimellem !
    men det var måske en måde at få en baneracer på som man kender ophavet på .


  • #10   23. apr 2012 Du skal vise en købskontrakt at den er solgt til udlandet. (du kan lave den selv, de tjekker det aldrig).

    Find ud af om den skal synes. Hvis du vil have maks udbytte må du regne på om du vil have synet den overmiddel (så er det mere i afgift), men toldsyn koster ca 6-700 kr. Så ikke sikkert det kan svare sig.

    Derefter får du så afgiften fratrukket 15 % tilbage.

    Om den stadigvæk befinder sig i DK eller ej, er SKAT sådan set rimelig ligeglad med. Typisk godt hvis man vil bruge den til baneracer eller den er skadet.

    Men som Chris ellers påpeger, du kan næsten aldrig betale sig...

    Det er problemet ved afgiftssystemet, først røvpuller de dig når du skal betale afgiften, men hvis du så vælger at sælge den til udlandet eller også flytte til udlandet, så bliver du virkelig fattig... :-S


  • #11   24. apr 2012 Hej Bjarke

    Går og overvejer det samme med min Fireblade.

    Hvis du ender med at gøre det, kan du ikke smide mig en PM med hvad resultatet blev?


  • #12   23. aug 2012 Genopliver lige denne tråd.

    Hvad sker der med regattesten?
    dvs skal køber i fx tyskland have den danske regattest med? Og hvad med nye papirer? Sørger køber selv for at få lavet papirer i udlandet?



Kommentér på:
Gode råd til eksport af MC

Annonce