{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Råd til køb af motorcykel? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge

Jeg skal have købt mig en motorcykel, men er lidt i tvivl om hvilken, da jeg er helt grøn indenfor dette område.

Jeg ønsker en motorcykel i stil med Yamaha R1, Honda CBR, Kawasaki ZX ninja osv.

Det vil være en motorcykel som jeg hovedsagligt vil komme til at køre på hver dag til og fra skole, da jeg pt. bor i Florida.


Hvad vil i anbefale? Ellers noget jeg skal være opmærksom på som førstegangskøber?

På forhånd tak

Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd til køb af motorcykel?
  • #2   23. apr 2012 måske han skal starte på vuc? smiley

  • #3   23. apr 2012 En r1'er er fed. smiley Derfor.

  • #4   23. apr 2012 En gang Honda altid Honda smiley

  • #5   23. apr 2012 Som første gangs køber skal du lige passe på gashåndtaget på sådan en 1000ccm racer ellers er du sku hurtigt kørt ind i noget som gør av:)

  • #6   23. apr 2012 Hej Anders.

    Mit umiddelbare bud er en BMW S 1000 RR (nu hvor danske afgifter ikke er en hindring).

    Den har alle de kræfter, du kunne ønske dig, men samtidig masser af elektronisk udstyr, som hjælper dig med at holde den på jorden.

    Prøv at skriv til Rene J, han har næsten haft alle 1000 ccm maskinerne.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=80902

    "I dont drive fast... I fly low"


  • #7   23. apr 2012 nu har jeg selv boet i Florida(Miami), og vil råde dig til slet ikke at købe en MC.

    1. ALLE kører af lort = du dør
    2. Det er alt for varmt til at ha læder på = du kører i shorts = du dør


  • #8   23. apr 2012 Lige meget om der er andre anbefalinger ang maskiner, du køber en 1000 ccm alligevel.

  • #9   23. apr 2012 Hold os lige opdateret! - Vil gerne vide om du køber en S 1000 RR som din første maskine som "$ W" foreslår...! - Så skal du nok blive "sendt afsted", - i mere end én forstand.



  • #10   23. apr 2012 Alexander P: Tak fordi du berigede debatten med din store viden og erfaring om motorcykler.

    En 1000cc racer er sgu et voldsomt sted at starte, men den kører selvfølgelig ikke hurtigere end du drejer håndtaget. Hvis du vil have en racer, så køb sådan en, men overvej om ikke det ville være bedre at starte på en 600'er.

    Om det skal være en Kawa, Suzuki, Honda, Yamaha eller helt 5. er mest en spørgsmål og religion. Tag ud og prøv dem, og vælg den du synes er fedest og sidder bedst på.


  • #11   23. apr 2012 Nå ja, men hvorfor sætter Rasmus spørgsmålstegn v. ligepræcis r1'eren? ..CBR og ninja er nok af samme kaliber og ikke 250'ere. smiley

  • #12   24. apr 2012 Tror du bliver rigtig glad for en Yamaha R1!!

    Da jeg kørte på min CBR 600 kørte jeg generelt hurtigere end jeg gør på min FZR1000, og den har altså 45hk mere og trækker som en lokomotiv!

    Kører du på en 1000'er har man ikke behov for at ligge på 9000 omdr. før der sker lidt, og er man oppe i det lag er der altså smæk på, og du kører min 100km/t.. På min nuværende kan jeg sagtens mærke trækket osv. uden at køre 100..
    Og når det skal være rigtig vildt giver man den bare nogle snoninger- og så får man lange arme!

    Køb en 1000 og væn dig til den, og lad være at tro du kører som Rossi de første mange 1000km, evt. tag nogle kørekurser hvis de overhovedet bruger det i US & A..

    Ren nysgerrighed, hvad koster sådan et svin derovre? 3 dr.pepper og en pakke beef jerkey:;D`??


  • #13   24. apr 2012 I øvrigt:

    Mads K: Aldrig har jeg kørt et sted hvor folk kører så pænt? Jeg vil medgive dig at i Miami er der måske lidt hold i det.

    Synes godt nok man skal lede længe efter nogle der kører så pænt, jeg fk et chok da jeg skulle til DK og køre igen.. ØV- danskere kører som en sæk kartoffler og stresser rundt..


  • #14   24. apr 2012 ^^ tullede selv MEGET rundt i Orlando, Atlanta osv.

    sorry for spam:)


  • #15   24. apr 2012 Okay nu har jeg boet der i en længere periode og alle kører af lort tro mig. Det er heller ikke så underligt når kørekortet koster $20 og køreprøven foregår inde på en parkeringsplads.

Kommentér på:
Råd til køb af motorcykel?

Annonce