{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.719 visninger | Oprettet:

Vintercykel {{forumTopicSubject}}

Jeg oprettede for nylig en tråd vedrørende to specifikke cykler. Nu har jeg læst mere herinde, og som sædvanligt, er det blevet endnu sværer... For at gøre det enklere, ønsker jeg derfor kun at høre om disse fire.
Mit behov er pt. hele året rundt inkl. sne og is, men altså også sommerbrug. primært transport, funfactor er ikke i højsædet. Om et år eller to vil den blive brugt primært som vinter og dårlig vejs cykel. Kører ikke meget motorvej, men synes muligheden for det er rar.

Jeg er nu på fire mulige:

Honda CBF 125
Pos:
- Langt på literen
- Rimelig ny
- Let
- Tromlebremse bagpå men ej foran.
- De ejere jeg har talt med, har ingen problemerm ed at starte om vinteren
- 4 takter

Neg:
- Høj indkøbspris
- Svag motor
- Den skulle irre da den ej er japansk produceret. Hvor stort er dette problem?

DT 175:
Pos:
- Billig i indkøb
- To tromlebremser
- Kickstart
- Let maskine

Negativt:
- 2 takter
- Grundet motorstørrelse dyrer end en 125'er ved GF

MZ:
Positivt:
- Nok kræfter til at motorcejskørsel ikke er helt utænkeligt
- En tromlebremser
- Kickstart
- Kæde i lukket kasse

Neg:
- Vejer 150
- Skivebremse foran
- 2 taskter
- Rimelig grim...

Honda Cb400F
Pos:
- Lav pris
- Har kræfter
- Både kick og el start
- 4 takter
- veteran forsikring
- Visuelt flotte modeller til salg.

Neg:
- Vejer 170 kg
- Skivebremse foran
- Fra 1977 og altså 11 år ældre end jeg selv.

Som jeg forstår det hele, så er kick start en god ting om vinteren, 4 takter er godt ift. vedligehold, tromlebremser er gode ift. rust om vinteren, lav vægt er det ift. is og snekørsel. hvad der specielt vægter fremfor andet er jeg dog ikke klar over.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vintercykel
Kommentér på:
Vintercykel

Annonce