1.410 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
29 Svar
Blev busted sidste søndag, men... Blev busted sidste søndag, men...
Blev stoppet sidste søndag af en MC betjent, pga. han sagde jeg havde kørt for stærkt.
Betjenten viste mig så på hans Police Pilot hvad han havde målt mit gennemsnit til, og desværre var det nok til en ny køreprøve samt 3 års betinget frakendelse.
MEN!
Har han beviser for at han har stoppet mig i søndags??
Jeg fik ingen gule sedler af ham, og skrev ikke under på noget... Havde desuden ikke mit kørekort med, så han fik kun mit navn, adresse samt cpr-nummer...
Folk siger jeg bare kan benægte det hele hvis der kommer en bøde??
0 synes godt om
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Du kan intet benægte! Eller jo de tkan du, men så komemr det i retten. Og hvem tror du så dommeren tror på?
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 91 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
nov 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 147 Svar: 475
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 91
Bruus -> Har hørt noget om at man skal skrive under på at man godtager sin straf, men da det er første gang jeg er blevet taget for fart, så ved jeg det ikke helt...
nov 2004
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 48
hvis man ikke gør det så kommer man i retten
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.111
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Alex.
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 42 Emner: 77 Svar: 357
så er i samme situation..
der er ikk så meget man kan gøre nu, ikk bagefter..desværre..
skrev heller ikk under på noget..
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Jeg kender det. Blev selv snuppet sidste dag jeg kørte på min MC som få timer senere blev erkæret totalskadet.
Man må tage sin straf som en mand. Det er surt men ærlig talt så lærer man også af det...
Det er bare at få fat i nogle teori CDer. Få kontaktet en kørelærer og igang med at få overstået teori og køreprøve. Du afl dit kørekort til prøverne og får det med dig hjem hvis du består. -Hvis du dumper har du ikke noget kort. Tal om pres....
Fy for helvede mand.
feb 2004
Følger: 42 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 175 Svar: 546
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 239
Hvor hurtigt havde du kørt?
feb 2005
man har jo ikke noget valg.
nov 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 147 Svar: 475
aug 2005
Følger: 27 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 569
Bare fordi de laver love, og vi bryder dem, betyder det ikke lovene er rigtige.
Alle der kører for stærkt ved godt politiet har en ide om det er forkert, men bare fordi man bliver stoppet betyder det ikke det er det!!
okt 2005
feb 2005
en ting er at bryde loven, men der er lidt sørgeligt
at der er nogle der begynder at pive over de blev taget.
okt 2005
feb 2004
Følger: 42 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 175 Svar: 546
Og det kan da godt være de laver love, men igen vil jeg sige at det er for at beskytte folk, og måske er man uenig i om lovene er gode, men det gør dem ikke "urigtige" eller ligegyldige.
jul 2005
Følger: 37 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 49 Svar: 388
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Nooot!
De fleste herinde ville da lige som alle andre og tænke: "Hvad gør den bøde godt for? - Intet!, jeg mister blot en masse penge og ikke en skid andet!" Er sikker på at langt de fleste herinde ville gøre hvad de kunne for at slippe for bøden, lige som alle andre, uanset hvad i så ellers påstår og siger!
Lars: I dette tilfælde tror jeg dog desværre lige så godt du kan opgive. De har dit navn og cpr, målt din fart og med en politimand som vidne...
okt 2005
MEN kort og godt så nytter det ikke en skid. Jeg kender selv det faktum at bruge alt for mange ressourcer på noget som er nytteløst. Reglerne er som de er, og det kan vi ikke gøre en skid ved. Vi ku måske håbe på en ny regering.
Janus, 161 i en 130 km/t zone. Det er bittert. MEN grænsen skal ligge et sted. Jeg selv blev nappet hvor jeg har kørt igennem ti år. Pludselig var fartgrænsen sat ned fra normalt 80 til 70 km/t. Det kostede mig en betinget frakendelse. Ugen før ville jeg have fået en bøde. OG så er det jo meget utroligt at politiet som kørte langt bagved kunne se hvor jeg var dvs procedurefejl. Tror ikke en Peugeot 406 med tre mand acc lige så hurtigt som min SZR som faktisk gik godt. Det er fusk, det er fejt - men ærlig talt de har fat i den lange ende. Man kan lige så godt æde bøden i stedet for at bruge krudt på at prøve at finde smuthuller...
Arne
nov 2005
Følger: 28 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 233
Samme skete for mig for 5 en halv uge siden...
Blev taget med police pilot. og efterfulgt over en strækning på 3,5 km uden at opdage det...
Så filmen...Pu - ha...
Men gad ikke komme med undskyldninger osv. og det gjorde indtryk på betjenten og vi snakkede privat i næsten 30 min om mc da han også kørte og fik en ordentlig skideballe og fik en bøde på kr. 2000 og 1 klip - via en studehandel om ikke at klynke og benægte når sedlen kom - for så havde han et bånd til retten.
iog hvis ikke kunne vi "aftale" af filmen ikke duede og han målte mig med sin upræsise fartskriver ( da jeg er sælger og bruger mit kørekort hverdag på arbejde )
Men Alfa og Omega er at man lige så godt kan tage sin straf - nu gik det bedre end ventet for mig den dag - men det vidste jeg ikke da jeg blev stoppet og sagde at det måtte vi jo tage som det kom og jeg ikke gad at komme med dumme undskyldninger - jeg vidste jo godt jeg havde overtrådt loven...
Forresten rigtig meget overtrådt.!!
Lev livet - måske er imorgen den sidste dag :o)
Martin Pedersen
aug 2004
Følgere: 28 MC-er: 5 Annoncer: 5 Emner: 130 Svar: 582
Der er intet du kan gøre, betjentens ord vejer meget tungere end dit. Du vil uden tvivl tabe en retssag, og den vil være dyr for dig.
Desværre, ved det er surt...
okt 2005
Tjah hvis jeg husker ret så blev du også snappet for nylig og lå vist tæt på eller over en betinget frakendelse. Man kan jo så bare se at du er een af dem hvor det ikke har nogen effekt.
Jeg har nu en gang mit kørekort, mit liv og tjah mine penge kært og ærlig talt så kan man sgu lige så godt følge færdselsloven. Det kommer vi alle meget længere med.
Arne
aug 2005
Men du tager fejl, hvis du ikke tror det har effekt på mig, jeg har som dig, både mit og andres liv, og ikke mindst mit kørekort alt for kært til at miste nogen af delene.
Men at blive nuppet på en øde vej, uden sideveje eller lign. og med næsten ingen trafik, lige efter man trækker ind fra en overhaling... Hvad sker der for de fartkontroller/pengemaskiner? Hvem skulle jeg kunne møde? Lille Lise der står bag en hæk og gemmer sig kl. 22 om aftenen, blot for at springe ud foran mig? Næppe!
Skulle jeg have foretaget en lovlig overhaling, ville den have varet sådan ca. 3 km og så havde jeg jo nok mødt både sideveje, lyskryds og modkørende trafik
Da jeg tog mit kørekort lærte jeg at man skulle køre efter forholdene, det har jeg tænkt mig at blive ved med, dog med et hvis kompromis i forhold til loven, så længe det ikke går ud over min eller andres sikkerhed.
feb 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 91
okt 2005
Korrekt man kan argumentere for dit indlæg mht at overskride farten kortvarigt pga en overhaling. MEN hvis du ikke kan så må man jo bare holde farten og blive bagved.... Det er åndssvagt men det er sgu meget nemmere at køre efter reglerne.
-Også meget nemmere når man står med en ødelagt MC hrmpf og har en VW bobbel og en Audi Fabia. thihi. Så fristes man ikke så nemt til dans.
aug 2005
Nej "heldigvis" var det bare en af politiets varevogne der blinkede frækt til mig.
Tænkte nok at den med "bare at blive bag ved" ville komme, men det er nu ikke derfor jeg har købt en mc...
Synes nu ikke det er særligt nemt at køre efter reglerne, nærmere tværtimod. Men det skyldes jo nok at jeg har sådan en kløen i højre hånd... (Du skulle vel ikke kende en god læge vel?)
Blev busted sidste søndag, men...