1.410 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Blev busted sidste søndag, men... Blev busted sidste søndag, men...

Blev stoppet sidste søndag af en MC betjent, pga. han sagde jeg havde kørt for stærkt.

Betjenten viste mig så på hans Police Pilot hvad han havde målt mit gennemsnit til, og desværre var det nok til en ny køreprøve samt 3 års betinget frakendelse.

MEN!

Har han beviser for at han har stoppet mig i søndags??

Jeg fik ingen gule sedler af ham, og skrev ikke under på noget... Havde desuden ikke mit kørekort med, så han fik kun mit navn, adresse samt cpr-nummer...

Folk siger jeg bare kan benægte det hele hvis der kommer en bøde??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blev busted sidste søndag, men...
  • #1   10. jun 2006 omg! Stå ved det du har gjort ag tag din straf!

Du kan intet benægte! Eller jo de tkan du, men så komemr det i retten. Og hvem tror du så dommeren tror på?

• #2   10. jun 2006 Hvor stærkt kørte du ?

• #3   10. jun 2006 teoretisk set er det et godt spørgsmål: Skal politiet give én en form for kvittering eller lign. for at de har stoppet én og skrevet en bøde?

• #4   10. jun 2006 Søren L -> For stærkt (ihvertfald hans mening)

Bruus -> Har hørt noget om at man skal skrive under på at man godtager sin straf, men da det er første gang jeg er blevet taget for fart, så ved jeg det ikke helt...

• #5   10. jun 2006 det er når bøden kommer. at man skal godtage sin straf.
    hvis man ikke gør det så kommer man i retten

• #6   10. jun 2006 Og betjenten har set dit fjæs.. og ham som vidende kommer du nok ikke langt med det!

• #7   10. jun 2006 Lars: Det er ligegyldig om du har skrevet under eller ej, benægter du det, ender du i retten. Han har dit navn, nummerplade og uden tvivl kan han udpege dig i retten. Den eneste måde du kan slippe på er ved en procedurefejl, men det kræver en jurist til at kikke på din sag, ummidelbart er der ikke noget der tyder på en fejl fra deres side, i det du skriver. Blev selv snuppet i mandags og står også til en betinget i 3 år. røv og nøgler.... hvis jeg kunne slippe for bøde havde jeg også gjort det, og alle i moralske vogter herinde i kan rende mig!!!

• #8   10. jun 2006 Stå ved din handling, som et mandfolk. At pive får folk til, at fremstå som tøser!!

Alex.

• #9   10. jun 2006 blev taget i lørdags i en fartfælde..
    så er i samme situation..
    der er ikk så meget man kan gøre nu, ikk bagefter..desværre..
    skrev heller ikk under på noget..

• #10   10. jun 2006 Lars. Glem det. Han har alt hvad han skal bruge. Den fart han har målt dig til er den fart du bliver sat til at betale. På Police Pilot er der (åbenbart) ikke nogen rabat der kommer dig til gode. Du kan vente dig en tyk og fed konvolut fra din lokale politimester snarligt.

Jeg kender det. Blev selv snuppet sidste dag jeg kørte på min MC som få timer senere blev erkæret totalskadet.
    Man må tage sin straf som en mand. Det er surt men ærlig talt så lærer man også af det...
    Det er bare at få fat i nogle teori CDer. Få kontaktet en kørelærer og igang med at få overstået teori og køreprøve. Du afl dit kørekort til prøverne og får det med dig hjem hvis du består. -Hvis du dumper har du ikke noget kort. Tal om pres....
    Fy for helvede mand.

• #11   10. jun 2006 selvfølgelig vil man gerne undgå bøde... Det vil alle, men jeg ér enig i at man må tage straffen, hvis man bliver taget. Man må køre med omtanke, for andres skyld også. Så jeg synes det er en anelse krakilsk at sige de kan rende en, hvis man er moralsk rigtig. Grunden til politiet udsteder bøder er for at beskytte os!

• #12   10. jun 2006 Lars
    Hvor hurtigt havde du kørt?

• #13   10. jun 2006 Nu er det jo ligemeget om man vil tage straffen eller ej,
    man har jo ikke noget valg.

• #14   10. jun 2006 Det er jo bare røvsygt. Jeg blev snuppet af MP'erne under en øvelse i Oksbøl den 22 Januar for at have kørt 52 i en 40 km zone. Jep min fejl. Men han siger han har skrevet mig og mener det nok koster 500 kr. og så kan jeg køre igen. Jeg fik først bøden og klippet i fredags - det er sgu da at pisse på folk når det tager så lang ´tid og han så ikke oplyser om forseelsens konsekvenser. Har de bare uendelig lang tid til at ordne deres papirnusseri?

• #15   10. jun 2006 Tag straffen - og kør alligevel...
    Bare fordi de laver love, og vi bryder dem, betyder det ikke lovene er rigtige.
    Alle der kører for stærkt ved godt politiet har en ide om det er forkert, men bare fordi man bliver stoppet betyder det ikke det er det!!

• #16   10. jun 2006 Adrian: der er faktisk en pointe i det du siger. Jeg blev stoppet med 161 på 130 motorvejen betinget kørekort og bla bla bla. For blot et år siden blev det ikke betragtet som en større forseelse, det er jo langt under 30%. Men der er nogen der har kvajet sig godt og gevaldigt på Chr.borg og nu skal jeg bløde for det, det er da for åndssvagt.

• #17   10. jun 2006 Dr er jo en grund til loven er som den er,
    en ting er at bryde loven, men der er lidt sørgeligt
    at der er nogle der begynder at pive over de blev taget.

• #18   10. jun 2006 nej man skal ikke pive over at blive taget, man skal tage sin straffe som en mand, man kan man finde huller/ fejl i proceduren kan man lige så godt udnytte det og slippe for straffen. Hvilket jo svarer helt og aldeles til alle dem som har været så heldig ikke at blive snuppet men bryder loven ved at køre for stærkt alligevel.

• #19   10. jun 2006 lige mine ord Anders B. Og ja, det er da lidt ærgeligt politiet er så lang tid om at gøre noget ved det, men måske er det fordi de skal bruge tid på folk de er nødt til at slæbe i retten, fordi de forsøger at løbe fra deres ansvar...
    Og det kan da godt være de laver love, men igen vil jeg sige at det er for at beskytte folk, og måske er man uenig i om lovene er gode, men det gør dem ikke "urigtige" eller ligegyldige.

• #20   10. jun 2006 Ja, hvad er det lige der er galt i at køre 161 i på 130 motorvej? Kan de ikke smutte ind i byerne og snuppe dem der kommer med 70-80 stykker i stedet?

• #22   11. jun 2006 Hehe! Ja det er så uendeligt let at sidde på MG og fortælle om hvordan man som en "ægte" mand ville tage straffen, også selv om man stod for en betinget og havde muligheden for at slippe for det.

Nooot!
    De fleste herinde ville da lige som alle andre og tænke: "Hvad gør den bøde godt for? - Intet!, jeg mister blot en masse penge og ikke en skid andet!" Er sikker på at langt de fleste herinde ville gøre hvad de kunne for at slippe for bøden, lige som alle andre, uanset hvad i så ellers påstår og siger!

Lars: I dette tilfælde tror jeg dog desværre lige så godt du kan opgive. De har dit navn og cpr, målt din fart og med en politimand som vidne...

• #23   11. jun 2006 Godt så - jeg selv sagde at Lars måtte tage straffen som en mand. Med det mener jeg ikke at han skal være martyr og bare lade politiet gøre hvad de vil med ham.
    MEN kort og godt så nytter det ikke en skid. Jeg kender selv det faktum at bruge alt for mange ressourcer på noget som er nytteløst. Reglerne er som de er, og det kan vi ikke gøre en skid ved. Vi ku måske håbe på en ny regering.
    Janus, 161 i en 130 km/t zone. Det er bittert. MEN grænsen skal ligge et sted. Jeg selv blev nappet hvor jeg har kørt igennem ti år. Pludselig var fartgrænsen sat ned fra normalt 80 til 70 km/t. Det kostede mig en betinget frakendelse. Ugen før ville jeg have fået en bøde. OG så er det jo meget utroligt at politiet som kørte langt bagved kunne se hvor jeg var dvs procedurefejl. Tror ikke en Peugeot 406 med tre mand acc lige så hurtigt som min SZR som faktisk gik godt. Det er fusk, det er fejt - men ærlig talt de har fat i den lange ende. Man kan lige så godt æde bøden i stedet for at bruge krudt på at prøve at finde smuthuller...
    Arne

• #24   11. jun 2006 Hello...

Samme skete for mig for 5 en halv uge siden...

Blev taget med police pilot. og efterfulgt over en strækning på 3,5 km uden at opdage det...

Så filmen...Pu - ha...

Men gad ikke komme med undskyldninger osv. og det gjorde indtryk på betjenten og vi snakkede privat i næsten 30 min om mc da han også kørte og fik en ordentlig skideballe og fik en bøde på kr. 2000 og 1 klip - via en studehandel om ikke at klynke og benægte når sedlen kom - for så havde han et bånd til retten.
    iog hvis ikke kunne vi "aftale" af filmen ikke duede og han målte mig med sin upræsise fartskriver ( da jeg er sælger og bruger mit kørekort hverdag på arbejde )

Men Alfa og Omega er at man lige så godt kan tage sin straf - nu gik det bedre end ventet for mig den dag - men det vidste jeg ikke da jeg blev stoppet og sagde at det måtte vi jo tage som det kom og jeg ikke gad at komme med dumme undskyldninger - jeg vidste jo godt jeg havde overtrådt loven...

Forresten rigtig meget overtrådt.!!

Lev livet - måske er imorgen den sidste dag :o)

Martin Pedersen

• #25   11. jun 2006 Til Lars...

Der er intet du kan gøre, betjentens ord vejer meget tungere end dit. Du vil uden tvivl tabe en retssag, og den vil være dyr for dig.

Desværre, ved det er surt...

• #26   11. jun 2006 Christian,
    Tjah hvis jeg husker ret så blev du også snappet for nylig og lå vist tæt på eller over en betinget frakendelse. Man kan jo så bare se at du er een af dem hvor det ikke har nogen effekt.
    Jeg har nu en gang mit kørekort, mit liv og tjah mine penge kært og ærlig talt så kan man sgu lige så godt følge færdselsloven. Det kommer vi alle meget længere med.
    Arne

• #27   11. jun 2006 Arne: Jo det var vist tæt på, har ikke hørt noget endnu.

Men du tager fejl, hvis du ikke tror det har effekt på mig, jeg har som dig, både mit og andres liv, og ikke mindst mit kørekort alt for kært til at miste nogen af delene.

Men at blive nuppet på en øde vej, uden sideveje eller lign. og med næsten ingen trafik, lige efter man trækker ind fra en overhaling... Hvad sker der for de fartkontroller/pengemaskiner? Hvem skulle jeg kunne møde? Lille Lise der står bag en hæk og gemmer sig kl. 22 om aftenen, blot for at springe ud foran mig? Næppe!

Skulle jeg have foretaget en lovlig overhaling, ville den have varet sådan ca. 3 km og så havde jeg jo nok mødt både sideveje, lyskryds og modkørende trafik smiley

Da jeg tog mit kørekort lærte jeg at man skulle køre efter forholdene, det har jeg tænkt mig at blive ved med, dog med et hvis kompromis i forhold til loven, så længe det ikke går ud over min eller andres sikkerhed.

• #28   12. jun 2006 ja jeg køber mig en puch maxi (uden tun) så kan jeg ikke få en bøde uden det går ned af bakken og i med vind.... godt man ikke bor i sverige der kan man få fart bøder i storbyerne ....PÅ CYKEL.... får man så også taget kortet der hvis man over skrider fart

• #29   12. jun 2006 Christian tog de dig med Police pilot og stoppede dig "manuelt" eller blev du blitzet? Hvis de stoppede dig kan du godt vente at høre fra dem. Tro mig jeg fik mig de længste to mdr i mit liv før der en dag lå en konvolut på tykkelse med en tlf bog. hrmpf.
    Korrekt man kan argumentere for dit indlæg mht at overskride farten kortvarigt pga en overhaling. MEN hvis du ikke kan så må man jo bare holde farten og blive bagved.... Det er åndssvagt men det er sgu meget nemmere at køre efter reglerne.
    -Også meget nemmere når man står med en ødelagt MC hrmpf og har en VW bobbel og en Audi Fabia. thihi. Så fristes man ikke så nemt til dans.

• #30   12. jun 2006 Arne:
    Nej "heldigvis" var det bare en af politiets varevogne der blinkede frækt til mig.

Tænkte nok at den med "bare at blive bag ved" ville komme, men det er nu ikke derfor jeg har købt en mc...

Synes nu ikke det er særligt nemt at køre efter reglerne, nærmere tværtimod. Men det skyldes jo nok at jeg har sådan en kløen i højre hånd... (Du skulle vel ikke kende en god læge vel?) smiley

Kommentér på:
Blev busted sidste søndag, men...

Annonce