{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.037 visninger | Oprettet:

Honda Ntv 650 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er ved at finde en afløser til min kawasaki gpz 500 som desværre blev stjålet. Da jeg godt kunne tænke mig en mere touring venlig model, overvejer jeg en honda ntv 650.
Jeg har dog et par spørgsmål, da jeg har et par betænkeligheder. Først, bliver en ntv 650 for kedelig på de små veje når jeg vand til en gpz 500.
Den honda ntv jeg har kig på, er fra 1988, har den model nogle svagheder og særlige ting man skal være opmærksom på?
Hilsen Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Ntv 650
  • #1   11. maj 2012 Jeg har lige et lille ekstra spørgsmål, hvordan er siddestilligen på sådan, især er jeg interessert i at vide hvor meget benplads der er på sådan en.

  • #2   11. maj 2012 Tjaeee, jeg talt emed en for en del år siden, som havde skiftet sin NTV ud med en BMW K1200RS. Han solgte dog BMW'en igen, da han ikke havde brug for den ekstra motorkraft, og fordi især bagsædekomforten var bedre på Honda'en.

    Motoren har ikke voldsomt meget effekt, men dens momentkurve er flad, og trækker lige fra tomgang. Så den er bestemt ikke kedelig at køre på sammenlignet med din GPZ.
    Der er ingen typiske svagheder på den. Motoren er god for mere end 200.000km hvis den bliver korrekt serviceret.


  • #3   11. maj 2012 Hej Simon
    Jeg kører selv på en Honda NTV og jeg ELSKER den maskine.. Den er utrolig slidstærk samt utrolig pålidelig.. Den vandkølede V2er har moment fra starten og trækker rigtig godt.

    Det er ikke en racermaskine, men derimod en mc der kører rigtig godt mellem 80-130 km/t. (teoretisk topfart er hvis 160-170 km/t)

    - Den har et godt benzinforbrug (min kører 21,5 km/l)

    - Der er kardantræk og jeg mener man bør skifte kardanolie for hver 30.000 km (Aldrig mere kedelig smøring af kæden).

    Et godt råd er at købe en billig lille frontkåbe, hvis du planlægger at køre en længere tur (jeg købte hvis en PUIG frontkåbe ved Louis for 150 kr)

    Og slutteligt vil jeg sige, at det er en lav motorcykel hvor der IKKE er langt mellem sæde/forhviler og asfalt..

    Og slutteligt, så må jeg vel lige nævne, at jeg har en masse reservedele til salg smiley

    /Alex


  • Jørn L
    Jørn L Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 74
    #4   11. maj 2012 Ntvèn kom på markedet i 88.Denne model fik kritik på forskellige punkter.Det skulle være rettet på 89 model og frem.Prøv at google og find Touring Nyt`s test. 5/89.
    Siddestilling er oprejst.








  • #5   11. maj 2012 Prøv at se på Nt650 bros/Hawk også. De har alu-stel, vejer lidt mindre og har lidt andet sæde mm. smiley
    Motoren er da sjov nok (sad også på min Africa twin), dog synes jeg den krævede lidt omdrejninger for at flytte sig. Men så igen, hvad gør ikke dét smiley


  • #6   11. maj 2012 Niels: Hawk/Bros er så ikke så touringegnet som NTV, og det er det trådstarter søger.

  • #7   11. maj 2012 Hawk er mere interessant som streetfighter ombygning smiley

    Har selv en NTV, og benplads er lige sparsom for mig (1.90), men jeg har da kørt 2-300 km ture, og overlevede. Man sidder meget oprejst, og hvis man ikke finder modellen som allerede har halvkåbe foran, skal man købe en! Købte selv en billig en til et par euro til st sætte på lygtehuset.

    Min har kørt 130.000, og motoren blev skildt af ved 100.000 for 2-3 år tilbage, og den var som ny. Skifter olie i ny og næ, men tror faktisk ikke man bør gøre det smiley Det er jo en Honda.

    Mhp. kørsels egenskaber, ja så kunne den gøre 210 engang, nu rammer den kun 190-200. Kardan skal man vende sig lidt, den er heller ikke særlig hurtig. Man sidder godt på den (har selv skiftet til et bedre styr) og forbruget er en 4-5 liter pr 100 km, alt efter kørsel.

    Den gode nyhed er også at den faktisk kan gøre på baghjul, fra stilstand kan man fint tage den op med kobling og køre lidt med den. Med en givibox bagpå får du mere opmærksomhed når du kører lydløst på et hjul forbi menneskerne i midtbyen end gutten på hans larmende gsxr smiley

    En anden fin cykel kunne evt. være en transalp, har en fra 88, ca samme motor, men MEGET sjovere, bedre offroad egenskaber, og en fed fed cykel der igen er utrolig holdbar. Dog ikke helt så hurtig på toppen.


  • #8   11. maj 2012 Bombe: Den e da slet ikke lavet med kåbe. Det er da alt sammen eftermonteret.

  • #9   11. maj 2012 En NTV 650 er skam en skøn maskine, Ikke de store svagheder ( undtaget lidt for lille motorkræft). Men er det touring du er efter er det måske lige en du vil blive glad for. Dog som du siger kan den måske godt blive lidt mere kedelig efter din kawa. Da en ntv har en helt anden siddestilling og køre-egenskaber.

  • #10   12. maj 2012 Peter
    Når du siger at den nok er lidt kedligere end min kawasaki, betyder det så at den er så kedelig at man ikke vil finde fornøjelse ved en tur på de små snoede veje eller er det ikke så galt?


  • #11   12. maj 2012 Ahhhhhh. Nu har jeg også haft en GPZ500s, og den er da fin nok på de snoede veje, men der er mange der overgår den. NTV'en er ikke mere kedelig i den diciplin

  • #12   12. maj 2012 Du vil sagtens finde glæde på en ntv, også på snoede veje.
    Man skal bare ikke forvente det er en racer.
    Selv på motorvej vil du finde at den sagtens kan flytte sig.


Kommentér på:
Honda Ntv 650

Annonce