1.203 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Maling af motor. Maling af motor.

Hej mcg.
Jeg skrev tidligere at jeg havde købt en xt 660'er.
i denne omgang skal den så males. stellet skal pulverlakeres, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg gør med motoren.. Den skal selvfølgelig også have en tur da 7 års kørsel og 31.000 km har været lidt slem med den kosmetisk.

jeg havde ikke tænkt mig at skille den totalt af da dette ville være et enormt arbejde. men kan man ikke "bare" rense motoren rigtig godt, også dække ledninger osv af.. også affedte den med noget rensebenzin.. burde det så ikke holde med sådan en omgang her:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=6952555366&n=-2027215843&pn=-2027215733

http://www.thansen.dk/product.asp?c=6952555366&n=-2027215843&pn=-2027215735

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte vaskesøjle fra kælder og installere i badeværelse 800 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.400 kr.
  • Installation af 3 nye kontakter og opsæt af lamper. 3.000 kr.
  • Rengøring ved fraflytning 2.000 kr.
  • Installering af udendørslampe og påsættelse af dæksler på 5 stikkontakter og udskiftning af en ovenlys pærer 2.300 kr.
  • Klipping av hekk 2.138 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling af motor.
  • #2   13. maj 2012 jamen så fortæl mig hvad der virker, istedet for at skyde mine ideer ned smiley

• #4   13. maj 2012 du kan roligt rense motoren og gi den en gang (det jeg brugte) motip motormaling. har jeg gjort på en cykel for en kammerat for 4 år siden og den er så fin som da jeg llavede den ingen skaller eller opkogninger . et lille tip minimum 3 lag og maximum 5 lag hvis der kommer formange lag skaller det af efter noget tid .
    mvh
    Jan

• #5   13. maj 2012 PS. motoren skal ud af stellet ellers bliver det ikke godt du skal kunne komme ind over det hele ellers bliver det en gang bæ smiley og jeg for også pulver lakket mine stel har snakket med en prof autolakør som fortalte at de ikke kan komme lige så godt ind i krogende (med et godt jevnt lag) på de stæder hvor der er åben i bagsvinger og ind i rør osv. derfor ville han råde mig til pulver og det er 100% lige så blannkt, glat og flot som autolak
    mvh
    jan

• #7   13. maj 2012 det han linker til er varmefast
    1.motoren af dæk ledninger og huller godt til
    2.affedt med motor rens+skyl af med vand
    3.slib
    4. tør af med rensebenzin
    5.mal
    og der er ikke noget galt i at få stel pulverlakeret det jo ikke en showbike men en offroader og pulverlak er stærk.

• #8   13. maj 2012 4år er i min bog nok jeg tror ikke jeg har haft en cykel mere end 2 år før jeg igen skifter farve på hele L..... så 4år er mere end nok smiley
    mvh
    Jan

• #9   13. maj 2012 hele cyklen er skildt af, jeg mente blot at, hvis motoren skulle skilles af ville det blive for omfattende.

nu skriver i at der skal slibes.. med hvad? og hvornår i processen.. ligeledes vil det da blive svært at komme ind i alle kroge på sådan en motor.

• #10   13. maj 2012 jeg malede motoren med alm spray maling og det holder fint da motoren sjældent blir over 80grader alt det der fis med varme fast er spild af penge

• #11   13. maj 2012 brugte bare en roterende stål børste
    det virkede fint skildte ikke min ad
    det tager lidt tid men kan nemt lade sig gi sig

Kommentér på:
Maling af motor.

Annonce