{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw k 1200 rs / k 1200 gt forskel
  • #2   18. maj 2012 GT'eren har desuden et andet styr (mere morfar egnet), indfarvede sidetasker og en smule større topkåbe

  • #3   18. maj 2012 Okay takker tror jeg er til morfar side komfort smiley
    er der ellers noget at man skal være ops på
    Kunne godt tænke mig at høre om køreegenskaber på sådan en da motoren jo ligger på en noget anderledes måde


  • #4   18. maj 2012 Der er kendte problemer med gearkassen

  • #5   18. maj 2012 Den er meget letkørt især set i lyset af en køreklar vægt på 300 kg. Den klarer fint de små biveje, men dens force er helt klart komforten ved høj hastighed. Motoren er smidig og relativ vibrationssvag (dog ikke på niveau med min Bandit 1250) og kræfter er der rigeligt af.
    Jeg har kørt en del kilometre på en K1200RS '99 og har egentlig ikke noget negativt at sige om den udover at jeg finder den dræbende kedelig. Den gør alt forudsigeligt og godt, men den får ikke pulsen op:-)


  • #6   18. maj 2012 Ole C
    Hvad er der med gear kassen
    er det noget som bliver lavet en gang og så er det problem løst


  • #7   18. maj 2012 -Ole C
    Mon ikke du forveksler K1200RS/GT og så den nyere K1200S med 16X hk, der netop havde gearkasseproblemer.


  • #10   18. maj 2012 Hmm det lyder som om det er en bessefar cykel man vist godt kunne bruge tid at kikke på når den tid kommer
    for jeg er sku ligeglad med om det er 2 eller 5 Sce fra 0-100 og om det kan køre 200 eller 300 det rager mig en disse
    Jeg skal gave noget som man kan køre langt på og så stadig have det godt



  • #11   18. maj 2012 Lige et spørgsmål mere nu når sådanne maskiner har tør kobling også ducati / Burgmann samt andre modeller

    Så behøver man vel faktisk ikke og bruge en mc olie eller hvad ??

    og nej det er ikke et spørgsmål om at spare penge på olie skift det var faktisk en anden der spurgte om det og jeg er ikke sikker så jeg må jo spørge


  • #12   19. maj 2012 -Charles
    Så var der en, der blev lidt pigefornærmet:-)
    Jeg skrev netop at K1200 kører godt - også i svingene. Den er endda noget hurtigere end min Bandit, når den får lidt omdrejninger. Det er måden, den gør det på, jeg ikke finder sjovt/spændende - det kan have noget at gøre med akselafstanden, der er temmelig stor. Der er mere Reisen end Sport i RS'eren.
    Men en Bandit er faktisk en ganske valid sammenligning (selvom BMW-ejere ikke er glad fordet) - De henvender sig begge til det modne publikum i sporttouringsegmentet. K1200RS er mere komfortorienteret, væsentligt mere luksuriøs og kardanen er et stort plus. Men nu skrev jeg egentlig kun at motoren på Banditten (1250) havde færre vibrationer, hvilket den også har.


  • #13   20. maj 2012 Jeppe nu er det jo sådan at nogle gange skal der nærmest intet til inden man træder nogle over fødderne ...... sådan vil det jo altid være

    Jer ved bare en boxer den køre på en lidt anderledes måde hvis den før lidt gas i en lidt skarp sving
    så er det jeg tænker på når en række 4 som ligger langs med Mc´en om det laver noget

    Og så lige det med olien for jeg bliver kimet ned om jeg har fået svar på om en Mc med tør kobling må køre på anminlig olie eller den stadig skal have en Mc olie


  • #15   21. maj 2012 jeg kender flere som for en del år siden kørte på aldi olie og dukhams hed det vist og der var aldrig problemer
    den ene køre stadig og da han købte en sprit ny suki gsxr 1100 så kørte han på mc olie da han mente at han ikke ville gå på kompromis med garanti og så videre

    men en mc olie er vel mest pga vådkobling gear kassen kan vel sagtens køre på en god ikke mc olie !!!!


Kommentér på:
Bmw k 1200 rs / k 1200 gt forskel

Annonce