3.332 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Ducati 916.. råd?? skal jeg eller ikke?? :-) Ducati 916.. råd?? skal jeg eller ikke?? :-)

Står og tripper lidt rundt om mig selv, hvilken cykel jeg vil ha.
Har i flere år drømt om en Duc 916 smiley

Det skal være en 916 af de første modeller for at jeg kan få den til de penge jeg vil bruge smiley

Er der noget jeg skal være obs på med de ældre årgange?? er der nogen år jeg skal holde mig fra??

Kan i ellers sige noget omkring denne cykel??

Jeg vil ha noget der er lidt anderledes... noget der skal trække godt fra bunden.. men samtidigt også ligne en sports-racer smiley Det skal enten være en Ducati 916, TL1000R eller en Fireblade SC 50.
Jeg gider ikke rykke rundt i gearene konstant eller køre med 10000 omdr for at der sker noget.... kan også godt li den 2 cyl lyd. Men vil stadig gerne kunne køre fra de små 600 maskiner smiley

Jeg kører ikke meget hvert år... kun for sjov og uden passagere. Så den behøver ikke kunne holde til flere tusinde km hvert år ( har hørt at Ducén kører let istykker )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ducati 916.. råd?? skal jeg eller ikke?? :-)
  • #1   24. maj 2012 der er en flot en til salg til 74.000 kr. med 15.000 km.på klokken på dba.dk

Mig bekendt er den dog lidt besværlig at servicere.
    og service intervallerne ligger for hver 10.000 km

Du kunne også tage en aprilia rsv mille med i dine overvejelser.
    Den har en meget holdbar mkotor fra Østriske Rotax.

• Troels H
    Troels H Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Svar: 3
    #2   24. maj 2012 Hejsa.

Jeg har den samme drøm om en 916. Det er ved at være en klassiker og udseendet holder 100% endnu efter min mening.

Jeg tror ikke det er specielt nemme til at gå i stykker, men vær opmærksom på om den er pænt passet. Det er som regel en god indikation på hvordan den er kørt.

Den er lidt svær at arbjede på selv og derfor er det godt med en god mekker der kender ducati. Tjek alt el ved køb.

Min far har en ST4 med samme motor og den går fantastisk.

Kan ellers kun anbefale http://www.ducati.dk/ det lader til at være en god klub med masser af hjælp at hente.

• #3   24. maj 2012 Nu behøver man jou ikke en liter maskine for at køre fra en 600. Det handler ikke om hvad man kører men hvordan man kører smiley

• #4   24. maj 2012 Troels H

"Jeg tror ikke det er specielt nemme til at gå i stykker"

Ja det har du helt sikker ret i, bare vi undgår at snakken om:
    - Knaster
    - Vippearme
    - Plejlstangslejer
    - Krumptapslejer
    - Krumtaphus
    - Tandremme
    - Elnettet
    - Stator (Specel de 2 faset)
    - Ensretter
    Og de små ting, så er det helt sikker en ret holdbar cykle.

Men når det er sagt, så er det en køre oplevelse uden lige....

• #5   24. maj 2012 Hvis du vil have noget der skal trække godt fra bunden, så skal du holde dig fra de store sports-V2'ere. De hakker og sprutter i lave omdrejninger og især 916'eren med den ualmindelige høje gearing kører slet ikke rent før 3-3500 o/min.
    Men jeg forstår godt, du overvejer den:-)

• #6   24. maj 2012 De tidligste årgange af 916 er i mine øjne de smukkeste. Det eneste, der har afholdt mig fra at anskaffe en sådan kan læses i ovenstående post..:-)

• #8   24. maj 2012 Sagt med afsæt i og respekt for det personlige valg; skal du over i en TL 1000, så bør du vælge S-modellen, som er noget sjovere...

• #9   24. maj 2012 Som de skriver I Performance Bike. Du må ikke have en Ducati (916) som eneste køretøj. Er den kun til hyggekørsel og du ikke er ked af at aflyse en gang imellem, så er den god nok.

• #11   24. maj 2012 Det koster at fyre med mahony....

Meen... Jeg vil nu opgradere lidt, til feks. en 996'er..
    Af de Duqa'tister (De kloge af dem) jeg har hængt ud med, er det den "bedste" mht. motoren..

Jeg har sikkert ikke ret.. Men det er "min" vurdering/erfaring..

Og jo, en "2'er" kan saktens køre "bykørsel"..

Det er så fe' et design.. Og lækkerhedslyd... c",)

Pøj Pøj med dit valg..

Mvh. Rass

• #12   24. maj 2012 lige lidt svar:
    -det skal ikke være en TL1000S.. kan ik li udseendet!!!
    -og tak for link til R modellerne.. kan sagtens selv finde dem smiley
    -skal kun bruges til hyggekørsel... om søndagen. så hvis den ikke vil... er det ok smiley

-.... villa self helst have en 996... men synes de er noget dyrere. Jeg vil i år have en uden afgift.... og betale afgift næste år. ( det har jeg lovet konen...)..
    er der nogen herinde der har betalt afgift fornyligt på hendholdsvis 916/996

• #13   24. maj 2012 Køb en 916!
    Det er sjovt nok kun "ikke duc kører" som mener at de ikke kan holde osv.
    Westsign.dk har en billig 916 til salg i øjeblikket. Tror ikke at du får bedre "papirer" på en cykel end når den kommer derfra.

• #14   24. maj 2012 Jan W... ja og renaultkørere og peugeotkørere, mener også de biler kørere for evigt !!! Jeg har kørt renault, forklædt som Opel een gang og aldrig mere...

• #15   24. maj 2012 Jan W

Jeg er selv Ducati ejer og har tidliger være Ducati forhandeler og aut værksted.. Så jeg tror nok jeg ved hvad jeg snakker om.

Ikke at jeg prøver at skræmme evn kommenden Duc ejere. Men man skal bare være forberet på de ældre modeller koster at holde kørende.

• #16   24. maj 2012 køb den duc det er den du vil have og syntes der er fed. som du selv siger du køre ikke mange km så er det ligemeget. hva det koster og holde kørendnem sørg for at få en hvor der er lavet service med remme og sån el få det lavet som noget af det første vis du er i tvivl det er ikke en så dyr rep men kan blive dyr vis lortet sprænger.

købkøbkøb smiley

• #17   24. maj 2012 Spænde post. Går selv med nøjagtig de samme tanker og har også hørt der tit er småprobler med de italienske maskine og de er dyre at servicere. Men min onkel har haft op til flrere duc og været glad for de fleste

• #18   24. maj 2012 Har haft nogle Duc og det er og forbliver min absolutte favoritcykel i racercykel med V2. Jeg har haft en 916 SPS som vel nok godt kan sammenlignes lidt med ovenstående. Den kostede ca 8-10000 om året i diverse service. Pga den sindssyge kompression og sindssygt høje gearing, tærede det gevaldigt på starteren, koblingen og kæden. Tandrem osv er jo et årligt must hvis man vil være på den sikre side.

Det løber hurtigt op men intet kan måle sig med den cykel. Det design, den lyd, den opmærksomhed, det bundtræk og den acceleration (på papiret er det ikke vildt, men det føles vildt). Jeg har haft flere forskellige cykler og også en psykopat hurtig af slagsen (ZX12R), men jeg glemmer aldrig den 916 SPS. Selvom designet nærmest hviler på forhjulet skulle man, ved fuld gas, altid huske at mærke efter om forhjulet nu også rørte vejen. Det gjaldt op til 4. gear.

• #19   24. maj 2012 Køb med hjertet og ikke med hjernen !
    Hvis du er forelsket i en Ducati og du kun skal bruge den om søndagen en gang imellem, så er det sku da bare at få købt. Så er du heller ikke så RØV syg at se på dig komme kørende på en ligegyldig Suzuki shit...

;o)

• #20   24. maj 2012 har haft 3 ducati'er. Kører på en 916 fra 98 nu. Den har kørt 60000km nu. Sidste år fik den 3 nye vippearme. Det er det der er sket, sådan dyber i motoren / topstykkerne. Jeg har selv kørt de 35000km af dem. En 916-996 trækker først rent ved 3000-3500o-min. En 916'er skal have tjekket ventiler for hver 10.000km. og skiftet remme for hver 20.000km. eller en gang om året. Så vil jeg anbefale, at man skifter olie for hver 5.000km. KOblingerne kan godt blive banket i stykker. En surflex kobling holder 30-35.000km. og ellers skal du bare kigge på den generelle stand. Så har du en cykel, der nok skal holde. Med hensyn til ensretter så mener jeg da også at en Suzuki eller en Honda æder en ensretter ind i mellem- Hvis du kan leve med det, så bliver du ikke skuffet.

• #21   24. maj 2012 Har haft lidt 916 - og tror helt ærligt ikke der er flere problemer med dem end med andre mc fra de årgange. JEg har i hvert fald ikke oplevet noget alvorligt. Til gengæld får man en motorcykel som er en fornøjelse at kigge på på vej hen mod den - at køre på - og at lytte til.

Kig dem godt igennem! Eneste gennemgående fejl jeg har mødt er koblingsslaven der kan blive utæt. Og ellers bare se den godt efter for småfejl...

'God jagt! :o)

• #22   25. maj 2012 køb-kør-betal.

• #23   25. maj 2012 Her er der en 996 til salg, tjek den,
    (link fjernet)

• #24   25. maj 2012 Kim S...

75klik uden afgift er dælme også en sjat for en 98'er... c",)

• patrick j
    patrick j Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #25   10. jun 2012
    Overvejer stærkt at købe en Ducati 916 eller en 996 til jeg bliver 18. men ved i om det er muligt at drosle den ned til de 34 heste. ved godt at mange af jer synes det er latterligt MEN det er jo altså en af drømmecyklerne !! og synes derfor det kunne være fedt at have den fra start af. men er det muligt at drosle den ned til 34 også få det godkendt?

• #26   10. jun 2012 ja det er muligt.. synes ikke det er latterligt, do it..

• #27   10. jun 2012 Hehehe.. @ JEppe: Der er så mange der har holdninger til V2'ere - deres styrke er netop træk fra bunden.
    Dobbelt højren for enden af langsiden på Padborg trækker jeg ud af fra små 3000 omdrejninger, mens bagenden "vugger" under en - det kan du ikke hvis den ikke trækker rent.!!!

Hvis du vil ha noget der kører fra en moderne 600, er tiden altså nok ved at være løbet fra en 916'er.

MEn cyklen er et ikon, og vel blive en klassiker af de store.!

• #28   10. jun 2012 -Allan
    Netop fra omkring 3000 o/min som jeg også skriver. De fleste 4 cyl., jeg har prøvet trækker rent fra 1500-2000 o/min i højt gear. Det er slet ikke negativt ment, for jeg kan dælme godt li' V2'ere.

• #29   10. jun 2012 916, 1998, km 18.000, kr 95.000 kender jeg en der lige har givet for godt 1 måned siden.

• #30   10. jun 2012 "Dobbelt højren for enden af langsiden på Padborg"

Hvor er det henne på banen c") ??

• #31   11. jun 2012 Mirza..

Den stussede jeg også lidt over.. På vej ind i pitten kanske.. LoL c",)

• #32   11. jun 2012 haha ja smiley

• #33   11. jun 2012 Hahaha.. Højre - venstre... Det er sq svært. smiley

@ Jeppe. Jeg kører altid min tomgang op på 2000 når jeg kører bane, for at mindske motorbremsen lidt, men derfra og opefter kan jeg ikke genkende det du siger.. Men du har ret i at de 4 cylindrede trækker rent derfra, men det er kønsløst det de trækker, syntes jeg.

• jrgen k
    jrgen k Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #34   27. jun 2012 Hej
    Jeg har haft en TL1000s i 4år og været glad for den..har nu en ducati 916 fra 95 og der er en verden til forskel, det er to meget forskellige maskiner, ducatien er meget bedre til sporty kørsel, super bremser ,affjedring, og gearkasse..service er ikke det store problem og skift af remme kan man gøre selv..

• #35   6. jul 2012 Køre også ducati 916 nu er mege glad for den. Den skal dog lige justeres nu.
    Køb du bar sådan en. Mvh Henrik

Kommentér på:
Ducati 916.. råd?? skal jeg eller ikke?? :-)

Annonce