Ducati 916.. råd?? skal jeg eller ikke?? :-) Ducati 916.. råd?? skal jeg eller ikke?? :-)
Står og tripper lidt rundt om mig selv, hvilken cykel jeg vil ha.
Har i flere år drømt om en Duc 916
Det skal være en 916 af de første modeller for at jeg kan få den til de penge jeg vil bruge
Er der noget jeg skal være obs på med de ældre årgange?? er der nogen år jeg skal holde mig fra??
Kan i ellers sige noget omkring denne cykel??
Jeg vil ha noget der er lidt anderledes... noget der skal trække godt fra bunden.. men samtidigt også ligne en sports-racer Det skal enten være en Ducati 916, TL1000R eller en Fireblade SC 50.
Jeg gider ikke rykke rundt i gearene konstant eller køre med 10000 omdr for at der sker noget.... kan også godt li den 2 cyl lyd. Men vil stadig gerne kunne køre fra de små 600 maskiner
Jeg kører ikke meget hvert år... kun for sjov og uden passagere. Så den behøver ikke kunne holde til flere tusinde km hvert år ( har hørt at Ducén kører let istykker )
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 48 MC-er: 12 Svar: 194
Mig bekendt er den dog lidt besværlig at servicere.
og service intervallerne ligger for hver 10.000 km
Du kunne også tage en aprilia rsv mille med i dine overvejelser.
Den har en meget holdbar mkotor fra Østriske Rotax.
maj 2011
Følger: 1 Svar: 3
Jeg har den samme drøm om en 916. Det er ved at være en klassiker og udseendet holder 100% endnu efter min mening.
Jeg tror ikke det er specielt nemme til at gå i stykker, men vær opmærksom på om den er pænt passet. Det er som regel en god indikation på hvordan den er kørt.
Den er lidt svær at arbjede på selv og derfor er det godt med en god mekker der kender ducati. Tjek alt el ved køb.
Min far har en ST4 med samme motor og den går fantastisk.
Kan ellers kun anbefale http://www.ducati.dk/ det lader til at være en god klub med masser af hjælp at hente.
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
"Jeg tror ikke det er specielt nemme til at gå i stykker"
Ja det har du helt sikker ret i, bare vi undgår at snakken om:
- Knaster
- Vippearme
- Plejlstangslejer
- Krumptapslejer
- Krumtaphus
- Tandremme
- Elnettet
- Stator (Specel de 2 faset)
- Ensretter
Og de små ting, så er det helt sikker en ret holdbar cykle.
Men når det er sagt, så er det en køre oplevelse uden lige....
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Men jeg forstår godt, du overvejer den:-)
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 5
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
Meen... Jeg vil nu opgradere lidt, til feks. en 996'er..
Af de Duqa'tister (De kloge af dem) jeg har hængt ud med, er det den "bedste" mht. motoren..
Jeg har sikkert ikke ret.. Men det er "min" vurdering/erfaring..
Og jo, en "2'er" kan saktens køre "bykørsel"..
Det er så fe' et design.. Og lækkerhedslyd... c",)
Pøj Pøj med dit valg..
Mvh. Rass
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 62
-det skal ikke være en TL1000S.. kan ik li udseendet!!!
-og tak for link til R modellerne.. kan sagtens selv finde dem
-skal kun bruges til hyggekørsel... om søndagen. så hvis den ikke vil... er det ok
-.... villa self helst have en 996... men synes de er noget dyrere. Jeg vil i år have en uden afgift.... og betale afgift næste år. ( det har jeg lovet konen...)..
er der nogen herinde der har betalt afgift fornyligt på hendholdsvis 916/996
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 96
Det er sjovt nok kun "ikke duc kører" som mener at de ikke kan holde osv.
Westsign.dk har en billig 916 til salg i øjeblikket. Tror ikke at du får bedre "papirer" på en cykel end når den kommer derfra.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 141
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg er selv Ducati ejer og har tidliger være Ducati forhandeler og aut værksted.. Så jeg tror nok jeg ved hvad jeg snakker om.
Ikke at jeg prøver at skræmme evn kommenden Duc ejere. Men man skal bare være forberet på de ældre modeller koster at holde kørende.
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
købkøbkøb
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 88
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 25 MC-er: 13 Emner: 51 Svar: 588
Det løber hurtigt op men intet kan måle sig med den cykel. Det design, den lyd, den opmærksomhed, det bundtræk og den acceleration (på papiret er det ikke vildt, men det føles vildt). Jeg har haft flere forskellige cykler og også en psykopat hurtig af slagsen (ZX12R), men jeg glemmer aldrig den 916 SPS. Selvom designet nærmest hviler på forhjulet skulle man, ved fuld gas, altid huske at mærke efter om forhjulet nu også rørte vejen. Det gjaldt op til 4. gear.
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 29 Svar: 338
Hvis du er forelsket i en Ducati og du kun skal bruge den om søndagen en gang imellem, så er det sku da bare at få købt. Så er du heller ikke så RØV syg at se på dig komme kørende på en ligegyldig Suzuki shit...
;o)
maj 2005
Følger: 7 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 38
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 985
Kig dem godt igennem! Eneste gennemgående fejl jeg har mødt er koblingsslaven der kan blive utæt. Og ellers bare se den godt efter for småfejl...
'God jagt! :o)
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 697
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 912
(link fjernet)
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
75klik uden afgift er dælme også en sjat for en 98'er... c",)
maj 2008
Følger: 1 Svar: 1
Overvejer stærkt at købe en Ducati 916 eller en 996 til jeg bliver 18. men ved i om det er muligt at drosle den ned til de 34 heste. ved godt at mange af jer synes det er latterligt MEN det er jo altså en af drømmecyklerne !! og synes derfor det kunne være fedt at have den fra start af. men er det muligt at drosle den ned til 34 også få det godkendt?
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
Dobbelt højren for enden af langsiden på Padborg trækker jeg ud af fra små 3000 omdrejninger, mens bagenden "vugger" under en - det kan du ikke hvis den ikke trækker rent.!!!
Hvis du vil ha noget der kører fra en moderne 600, er tiden altså nok ved at være løbet fra en 916'er.
MEn cyklen er et ikon, og vel blive en klassiker af de store.!
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Netop fra omkring 3000 o/min som jeg også skriver. De fleste 4 cyl., jeg har prøvet trækker rent fra 1500-2000 o/min i højt gear. Det er slet ikke negativt ment, for jeg kan dælme godt li' V2'ere.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Hvor er det henne på banen c") ??
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
Den stussede jeg også lidt over.. På vej ind i pitten kanske.. LoL c",)
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
@ Jeppe. Jeg kører altid min tomgang op på 2000 når jeg kører bane, for at mindske motorbremsen lidt, men derfra og opefter kan jeg ikke genkende det du siger.. Men du har ret i at de 4 cylindrede trækker rent derfra, men det er kønsløst det de trækker, syntes jeg.
feb 2007
Følger: 1 Svar: 1
Jeg har haft en TL1000s i 4år og været glad for den..har nu en ducati 916 fra 95 og der er en verden til forskel, det er to meget forskellige maskiner, ducatien er meget bedre til sporty kørsel, super bremser ,affjedring, og gearkasse..service er ikke det store problem og skift af remme kan man gøre selv..
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 155
Køb du bar sådan en. Mvh Henrik
Ducati 916.. råd?? skal jeg eller ikke?? :-)