{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.366 visninger | Oprettet:

Praktikplads/arbejdsprøvning hos en mc-mekaniker {{forumTopicSubject}}

Ja så skete det endelig efter seks års kamp med det dejlige system vi har smiley

Jeg skal i arbejdsprøvning!

Vil gerne ud og prøve at finde en plads selv da jeg synes det virker for dovent bare at læne sig tilbage og lade mine rådgivere om det, ja har to rådgivere lige pt.

Har brugt en times tid på at stykke en sammen der forklare hvad det er der skal foregå og de særlige hensyn jeg har. Er ikke gået i detaljer med hvad der er sket da de fleste så straks forestiller sig en grøntsag uden selvstændig tankegang i en kørestol.

Vil meget gerne have lidt feedback fra jer kære med mc'ere. Normalt ville en ansøgning jo kun indeholde ens positive sider og ingen af de negative, men ved en ansøgning om praktik skal det være mere eller mindre lige omvendt.

Det jeg havde forestillet mig at gøre var at starte vifferen op og køre ud præsentere mig og aflevere ansøgningen så de også har set mig.

Er der nogen steder i kan anbefale mig at køre hen?

Her er ansøgningen, har udeladt mit nummer og adresse i bunden med vilje herinde:


MC entusiast søger ønskepraktik/arbejdsprøvning.

Hej mit navn er Bjarne Marcher.

Jeg er en ung mand på de 29 år.

Jeg var i August 2006 involveret i et trafik uheld på vej hjem fra arbejde.
Jeg sad som passager da bilen begyndte at skride på grund af kraftig regn.
Vi ramte et vejtræ frontalt med ca 70 km/t. Og i den forbindelse pådrog jeg mig en del skader.

Jeg ønsker inderligt at kunne komme tilbage til arbejdsmarkedet og håber på at kunne komme i gang med motorcykelmekaniker uddannelsen.

Jeg har lige siden kæmpet, først med mig selv for at komme på benene igen og siden, det offentlige system.
Er omsider nået dertil hvor jeg kan komme i arbejdsprøvning.
Det drejer sig om 12 ugers praktik.
Til at starte med vil det være 20 timer om ugen og derefter vil der blive skruet op for arbejdstimerne for at se om det er noget min krop kan holde til.
Det vil foregå i samarbejde med mine nuværende rådgivere fra Holbæk kommune.

De særlige hensyn der vil være, som jeg selv kan administrer, er:
Rygsmerter, ankler og venstre underarm.
Det har indflydelse på min evne til at løfte tunge ting og gentagende bevægelser.

Pådrog mig også en hjerneskade der påvirker hukommelsen..
Den viser sig med hensyn til datoer og navne.

Vil være ærlig og sige at jeg aldrig har skruet på en motorcykel før på trods af jeg selv ejer en Honda VFR 750F fra 1986, men har rodet med alt fra Puch Monza til scootere.

Det arbejde jeg havde inden uheldet var på en stor møbel virksomhed i Jylland.
Tvilum Scanbirk.
De producere samle selv møbler.
Arbejdede mig op fra bunden på pakkebåndet til selv at styre et helt arbejdshold om aftenen som aften hjælpeværkfører.

Jeg har både 9. og 10. klasse udvidet.
Har arbejdet siden jeg fyldte 13 år og frem til uheldet.
Jeg aftjente min værnepligt i søværnet med selvvalgt 9 måneder i stedet for de 3 måneder de lavede det om til. Jeg var både messegast, våbengast og røgdykker i den tid jeg var inde.
Jeg har været på et tre måneders ophold på Ubberup højskole i 2008 som omhandlede motion, kostvaner sund madlavning og samarbejde.

Jeg har også taget kørekort til bil og til motorcykel inden for de sidste 3 år.

Er amatør fotograf og autodidakt i photoshop.

Jeg bor sammen med min kæreste, hendes 3 år gamle datter og vores Berner Sennen i Svinninge.


Ser frem til at høre fra dem og håber inderligt i vil have plads til mig.

Med venlig hilsen


Bjarne Marcher


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktikplads/arbejdsprøvning hos en mc-mekaniker
  • #1   24. maj 2012 http://www.112-aarhus.dk/photogallery.php?album_id=482

    Billeder fra uheldet oven over.

    Var en grim oplevelse men lever og skal have et liv videre igen smiley


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #2   25. maj 2012 Det var måske ikke lige sådan jeg selv ville gribe en ansøgning an, men nu er din situation jo noget anderledes end min.

    En stave/slåfejl: selv kan administrerE, er

    Prøv om du kan finde alternative måder at starte sætninger på end Jeg. "Jeg har lige siden kæmpet, først " kan f.eks. omskrives til "Lige siden har jeg".

    Hvordan er økonomien i det kunne du måske skrive lidt om.

    Ang. dine hukommelses"skavanker" er der nogen teknikker du kan bruge så de omkring dig ikke mærker det kan du skrive det.

    Pøj-pøj


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #3   25. maj 2012 Iøvrigt synes jeg din ansøgning råber at du fanme vil igang og vil selv - og det er godt!

  • #4   25. maj 2012 Mange tak smiley Kunne godt huske det der med jeg nu du siger det smiley Men er jo mange år siden jeg sidst har haft brug for en ansøgning. Og vil få det sidste med ind også.

    Og ja jeg vil meget gerne i gang igen og har villet det siden dagen efter ulykken, kan ikke forstå dem der bare lader affinde sig med hvad de får at vide, hvis jeg havde gjort det havde jeg ikke haft MC i dag eller kunne gå for den sags skyld smiley

    Synes også det er underligt det med at skulle skrive sine begrænsninger, for når der er en mulighed man ikke kan må man jo finde en man kan smiley


  • Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 58
    #6   18. jun 2012 Hej Bjarne.
    Det er på ingen måde for at være lyseslukker, men pas på din ryg.
    Har stået min læretid samt et år som svend, og er begyndt at døje med ryg/ben.
    Det er et dårligt fag, hvad arbejdsstillinger angår.
    Held og lykke i din søgning.


Kommentér på:
Praktikplads/arbejdsprøvning hos en mc-mekaniker

Annonce