Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stoppet på stor mc med kort til lille
  • #2   27. maj 2012 Okay (: men går det ud over mine andre kørekort ?

• #4   27. maj 2012 første gang får du kun en bøde.
    men har tit tænkt på man må da kunne lave en form for eletronisk begrænsning hvis cykelen er ny nok måske i for at en powercomander så man lige kan slå den over på rookie mode hvis man bliver stoppet?

• #6   27. maj 2012 Bøden er steget til 7000kr og så en indkaldelse til syn.

• #7   27. maj 2012 Bøder er ligegyldig . Men mister jeg kortet til bil er jeg arbejdsløs smiley

• #8   27. maj 2012 -christian B
    Ved at søge i forummet, fandt jeg svaret til dig: 1500,-
    http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=179466

• #9   27. maj 2012 -Kenneth A
    En motorcykel bliver kun indkaldt til syn, hvis der er noget i vejen med den - det har intet med lille/stort kørekort at gøre.

• #10   27. maj 2012 - christian B
    Du mister ikke dit kørekort - det er jo trods alt en lille forseelse.

• #11   27. maj 2012 Bevidst at kører rundt uden kortet er da ikke cool, håber da det en du kender der gør det og ikke dig selv, voksen mand på 48 år.

• #12   27. maj 2012 Hvad så hvis man intet kort har :)?

• #13   27. maj 2012 3 gang de snupper dig uden kortet tager de mc'en.

• #14   27. maj 2012 Hvad hvis du kører en person ned, på et køretøj uden dertilhørende kort. Så har du vel ingen forsikring. God fornøjelse ;0)

• #16   27. maj 2012 Der er en debat om det på det link jeg har vedhæftet.
    Der er mange forskellige udmeldinger om det fra forskellige sider, men læg mærke til navnet Alex - han er motorcykelbetjent smiley

• #18   27. maj 2012 Med hensyn til det med om det kan påvirke dine andre kort, så mener jeg det er sådan, at laver man en forselse der gør at man midster kørekortet, så midster man kørekortet til alt hvad man har kørekort til.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #19   27. maj 2012 @christian B: Hvis du bliver arbejdsløs på baggrund af mistet kørekort, så burde du måske overveje at følge reglerne? Alt andet vidner da om total "tomrum" på øverste etage!

• #20   27. maj 2012 Gætter på du ikke har et kort overhovedet.... men ja, hvis du vil sætte jobbet på spil, så gør det da, og tag skraldet som en mand.

• #21   27. maj 2012 Enig med Niklas D...... Ta dig dog sammen og få det kørekort...... der er en grund til der er regler og love.......

• #22   27. maj 2012 "men går det ud over mine andre kørekort ?"
    Du har kun et kørekort.

• #23   27. maj 2012 Du får en bøde på 7000 kr. 1. gang. 2 gang er det 8000 kr. + konfiskation af din MC (slut prut med at kører). Du skal ligeledes være bekymret for din forsikringen. Hvis du laver færdselsuheld, så kan du ende med at så med hele skidtet selv. Og det er dyrt smiley

• #24   27. maj 2012 Ja og nogle gange sker der slet ikke noget, heller ikke selvom man bliver stoppet af panserne med lille kørekort på stor motorcykel. Det er altså en fordel og starte ud med 34 hk så skidtet ikke lige pludselig løber fra en fordi man kun er vant til knallert, man kan så altid overveje hvor lang tid man vil have det siddende i...

Mvh. Mathias

• #25   27. maj 2012 bøden er 1500 kr iflg. et indlæg for ca 2 måneder siden hvor en rent faktisk betalte bøden.

brug nu søgmaskinen FØR i poster...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #26   27. maj 2012 http://www.sikkertrafik.dk/I-bil/Boeder-og-straf/Boedetakster/Motorkoeretoej.aspx

...og www.politi.dk siger det samme, nemlig dkr. 7.000,- første gang man bliver stoppet!

@Bombe: Fordi "nogen" har skrevet noget betyder det jo ikke at oplysningen er korrekt, vel? smiley

• #27   27. maj 2012 Jo har kort til den lille . Og moral prædiken har jeg ikke bedt om, jeg søger svar på et spørgsmål ? smiley og kan ikke se hvorfor forsikringen ikke skulle dække smiley ?

• #28   27. maj 2012 det handler baer om at køre på en maskine de ikke kende, og håbe på betjenten ikke kender reglerne

jeg sagde "det er jo bare en 350ccm" da jeg blev stoppet i 1999 (1 md efter de nye regler med lille og stor) betjente sagde "ja ok"

Selv om en Yamaha RD350 LC YVPS har ca 65 -70 heste især en der er bore op til små 400ccm

• #30   27. maj 2012 Hvis I læser Flemming L's link længere oppe, kan I se at en mc-betjent har svaret:
    "Det er rigtigt, at "kørsel uden førerret" koster kr. 5000,- første gang. Men når man har et kørekort, bare ikke til det kørertøj man rent faktisk fører, hedder det "kørsel uden førerret til rette kategori", og det koster som udgangspunkt kr. 3000,-.

Dette mente mange politikredse dog lige var i overkanten, hvorfor man i langt de fleste politikredse har sat bødetaksten for denne forseelse ned til kr. 1500 ,-.

Mht. til forsikringen er det helt rigtigt, at de vil dække en evt. skade, medmindre kørslen/uheldet har skyldtes grov uagtsomhed, hensynsløs kørsel o.lign."
    http://www.mczonen.dk/index.php?secID=105&action=readthread&id=76

Stop nu alle de gætterier.

-Karsten H
    Det gælder dog kun kaskodækningen, altså dæningen af ens egen motorcykel. Ansvasforsikringen dækker uanset om man har kørekortet/forkert kørekort.

Færdselsloven § 108 stk. 2

Forsikringsselskabets hæftelse og regres

§ 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

”Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.”

Kørekortet har ingen indflydelse på ansvarsforsikringen, og selskabet kan ikke kræve penge for skaden, med henvisning til manglende/forkert kørekort.
    Det er udelukkende handlingen der tæller.

• #31   27. maj 2012 Utroligt... dette emne er oppe en gang om ugen.. mindst....

• #33   27. maj 2012 hvorfor er det at folk ikke kan søge i forummet og finde svar på dette spørgsmål...det har jo været oppe 10.000 vis af gange.

Tag jer nu sammen

• #34   27. maj 2012 48 år og kørtkort til lille. Det kan da slet ikke lade sig gøre?

• #35   27. maj 2012 Selvfølgelig kan det det. Er køreprøven aflagt på lille mc bliver kortet til lille mc uanset alderen på personen.

• #36   27. maj 2012 Karsten H:

"Dette er ikke moralprædken, men fakta!"

Hvor må det være dejligt at have en selvtillid, der gør at man kan ophøje sine egne hjemmestrikkede gæt til fakta, og kaste dem ud i offentligheden via internettet.

Det eneste problem er bare at du tager fejl.

• #37   28. maj 2012 Er du her endnu?

Kom da afsted menneske, ud og kør MC.. Det kan kun gå for langsomt!

• #38   28. maj 2012 Du er bange for at miste dit job?
    Men du mener du kan styre en hurtig motorcykel, som du ikke har kort til? Det kan koste dig livet.

• #39   28. maj 2012 Jeg vidste ikke at det var kortet der var afgørende for om man kan styre en motorcykel eller ej ?

Så lad os sige at du mister kortet i morgen, så kan du fra den dag ikk styre en MC mere c") ???

• #40   28. maj 2012 hahaha det må være årets overfortolkning af hvad "styre en motorcykel" vil sige..

• #41   28. maj 2012 Ganske kort om kortet. Tager du mc kort på lille mc, gælder det selvfølgelig kun til lille mc. 2 år efter udstedelsesdatoen ændrer kortet status til stort kort, hvid du er 21 eller derover. Indtil da - har man kun kort til kat A lille.

Alt andet er gætteri og ammestue snak.

Link til Rigsdvokaten: kopier ind i din browser, filen ligger i pdf. det i vil vide står på side 83 og frem.

http://www.rigsadvokaten.dk/default.aspx?id=63&recordid63=113

Så vidt jeg husker, starter de nye takster ved 7000.kr. og ikke ved 5000. mvh. Jack

• #42   28. maj 2012 - Jack H
    Man får automatisk stort kort efter 2 år, også hvis du har taget kortet som 18 årig og altså kun er 20 år.

• #43   28. maj 2012 Fik bøde for at køre med trailer uden trailerkort forrige år (inden justering af takster).
    Kostede 1500kr...

• #44   29. maj 2012 Det er rigtigt Jeppe.
    Aldersbetingelserne er helt nøjagtigt som følger.

Ret til at føre stor motorcykel er dog betinget af, at den pågældende
    er indehaver af kørekort til kategori A, lille motorcykel og
    har mindst 2 års erfaring som fører af lille motorcykel, eller
    uden at have mindst 2 års erfaring som fører af lille motorcykel, er fyldt 21 år og heref-ter har bestået en praktisk prøve på stor motorcykel.
    uden tidligere at have erhvervet kørekort til motorcykel, er fyldt 21 år og har gennem-ført køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A på en stor motorcykel.

Så skulle det være endeligt på plads smiley

• #45   29. maj 2012 Det er rigtigt Jeppe. Glemte to års reglen i farten....

Aldersbetingelserne er helt nøjagtigt som følger.

Ret til at føre stor motorcykel er dog betinget af, at den pågældende
    er indehaver af kørekort til kategori A, lille motorcykel og
    har mindst 2 års erfaring som fører af lille motorcykel, eller
    uden at have mindst 2 års erfaring som fører af lille motorcykel, er fyldt 21 år og heref-ter har bestået en praktisk prøve på stor motorcykel.
    uden tidligere at have erhvervet kørekort til motorcykel, er fyldt 21 år og har gennem-ført køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A på en stor motorcykel.

Så skulle det være endeligt på plads smiley

• #46   29. maj 2012 Noget der altid undrer mig i disse diskussioner er, at folk åbenbart tror det rigtige kort gør en meget bedre og sikrere mc'ist. Erfaringen gør en en bedre og sikrere kører. Ikke den time på kravlegården eller til prøven. Rent sikkerhedsmæssigt er det sgu ikke farligere uden det rigtige kort.

Hvis man allerede har bil-kort synes jeg egentlig en udvidet køreteknisk prøve ville være mere på sin plads end, så man viser man mestrer maskinen. Jeg tror faktisk mange uden kort er sikrere end en med kortet, som næsten ikke har kørt mc.

Det moralske pjat tror jeg mest er fordi os med kortet vil hæve os over dem uden.

Kommentér på:
stoppet på stor mc med kort til lille

Annonce