{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

kan du tråde fælge? {{forumTopicSubject}}

Halløj gutter!

jeg har fået nye eger i min fælge på xt 660'eren.
og må nok indrømme at selvom jeg kun har sat egerne i, så tror jeg ikke min tålmodighed rækker til at få centeret fælgen,
Så hvis der er en venlig sjæl derude fra nordjylland eller ålborgs området, som har lyst til et lille projekt i weekenden, så skriv endelig. kvittere med en ramme tuborg, eller kontanter hvis det er det eneste der frister smiley

Mvh Mikkel Gadeberg
60136028

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan du tråde fælge?
  • #1   30. maj 2012 Du skal have fat i nogen der gør i speedway eller motocross, de bruger egerhjul. Enhver seriøs MC mekaniker kan også.

Ellers er det ikke så svært, men det kræver lidt tålmodighed. Fidusen er at man spænder ganske lidt ad gangen, og hele tiden spænder hver 5' eger. Proffer har en smart lille momentnøgle, de rigtigt skrappe har det i fingrene. Er det rigtigt spændt op, skal alle egerne have samme tone hvis man lader en skruetrækker eller lignende løbe hen over dem når hjulet drejes.

Jeg har set en russisk morlil lave et hjul på 2 minutter, men hun havde en maskine til hjælp der satte alle egerne i på en gang.

• #2   31. maj 2012 Jeg har fået spændt mine fælge til den gamle knallert op hos cykelhandleren. En sådan med respekt for sig selv bør kunne gøre det !

• #3   31. maj 2012 Man skal lige passe på med cykelhandleren, for på et MC hjul ligger egerne i lag, to fremad og to bagud. Det gør de også på en cykel, men her er egerne også flettede. Det kan dog næppe gå helt galt i det her tilfælde hvor egene allerede er sat i, og det "kun" gælder om at få hjulet til at løbe lige.

Man kan så, og det gør man, diskutere i en uendelighed om der skal være 2 lag inderst der går samme vej, eller om de skal gå hver sin vej, og om et bahjul der mest overfører kraften til fremdrivningen, skal være magen til forhjulet der mest overfører bremsekraft skal være ens. Der er drukket mange øl over.

Vægtmæssigt er et egerhjul den stærkeste konstruktion der findes.

Kommentér på:
kan du tråde fælge?

Annonce