973 visninger
|
Oprettet:
kan du tråde fælge? {{forumTopicSubject}}
Halløj gutter!
jeg har fået nye eger i min fælge på xt 660'eren.
og må nok indrømme at selvom jeg kun har sat egerne i, så tror jeg ikke min tålmodighed rækker til at få centeret fælgen,
Så hvis der er en venlig sjæl derude fra nordjylland eller ålborgs området, som har lyst til et lille projekt i weekenden, så skriv endelig. kvittere med en ramme tuborg, eller kontanter hvis det er det eneste der frister
Mvh Mikkel Gadeberg
60136028
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 849
Ellers er det ikke så svært, men det kræver lidt tålmodighed. Fidusen er at man spænder ganske lidt ad gangen, og hele tiden spænder hver 5' eger. Proffer har en smart lille momentnøgle, de rigtigt skrappe har det i fingrene. Er det rigtigt spændt op, skal alle egerne have samme tone hvis man lader en skruetrækker eller lignende løbe hen over dem når hjulet drejes.
Jeg har set en russisk morlil lave et hjul på 2 minutter, men hun havde en maskine til hjælp der satte alle egerne i på en gang.
sep 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 177
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 849
Man kan så, og det gør man, diskutere i en uendelighed om der skal være 2 lag inderst der går samme vej, eller om de skal gå hver sin vej, og om et bahjul der mest overfører kraften til fremdrivningen, skal være magen til forhjulet der mest overfører bremsekraft skal være ens. Der er drukket mange øl over.
Vægtmæssigt er et egerhjul den stærkeste konstruktion der findes.
kan du tråde fælge?