{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.085 visninger | Oprettet:

Hvorfor er jeg altid uheldig ? {{forumTopicSubject}}

Er der ikke nogen der er friske på at lave en MC shop, der rent faktisk har nogen ting på lager.
Er godtnok træt af at man mangler en lille skide stump for at få maskinen ud at kører, men er den på lager ? fandme nej, du kan lige vente 14 dage før du har den.

Hvorfor er jeg så negativ ?, tja har ventet 2-3måneder på at få cyklen ud at køre, først så går ensretteren i stykker, så pakdåsen i forgaflen, også nu et blinklys
3 forbandede måneder på noget der tager 2 timer at skifte hvis bare man havde de skide dele :/.. piv piv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er jeg altid uheldig ?
  • #1   2. jun 2012 kender det alt for godt jeg har venter over en måned på dele til min, og til sidste endte det med at de så ikke kunne levere alligevel.. men er jo lige meget hvad man skal have nu om dage, så er det enten i restordre eller der går 2-14 dage før det kan leveres. jeg mener bare der var bedre service på sådan noget i "gamle" dage. men har vel noget at gøre med at der ikke er nogle som vil ligge inde med et stort lager, da det jo giver for mange passiver.

  • #2   2. jun 2012 Morten P - var det dig der havde parkeret oppe ved Martec for noget tid siden med en utæt forgaffel?

    Jeg er begyndt at bruge Ebay det er sikker levering inden for meget kort tid smiley


  • #3   2. jun 2012 Jeg kan sagtens følge dig, manglede et koblingskabel, skulle vente en uge, efter en uge fik jeg at vide det var i restordre(HVA SKER DER LIGE FOR DET) ringede rundt, og fandt et i københavn, hvor der blev skrevet mit navn på.
    Det tog ca 10 minutter at skifte hmmm.
    Føler med dig.


  • #4   2. jun 2012 Service niveauet er generelt alt for lavt i DK.
    Tiderne er løbet fra motorcykel forretningerne. Det er lidt som om de ikke har opdaget at internettet er opfundet.

    De eneste der har forstået det er sgu t-hansen, der kan man se lagerstatus og pris på alle vare.


  • #5   2. jun 2012 Vi er selv skyld i det.
    Når vi køber delene på nettet, hvordan skulle en dansk forhandler så kunne få en forretning ud af at have et stort lager liggende?
    Hvis vi købte alle delene herhjemme, så er jeg helt sikker på det var lettere og hurtigere at få varer fremskaffet. Priserne ville sikkert også falde lidt.
    Men vi vælger at købe i udlandet til en billigere pris og det er også forståeligt.
    Vi vil alle sammen godt spare. Men det har sommetider en pris.


  • #6   2. jun 2012 Tommy N: nøh var meningen jeg ville have taget cyklen i fredags (der virkede den, - blinklyset) men så regnede det smiley

  • #8   2. jun 2012 Morten P - Det var bare for noget tid siden holdt der en srad men utrolig meget olie på fordækket så kunne det jo være det var dig. jeg regner også med jeg skal ud igen i næste uge der har sgu ikke været så meget tid til at køre denne uge smiley

  • #9   2. jun 2012 Tja nu må man jo efterhånden indse, at mange folk hellere vil side derhjemme og putte ting i indkøbskurven, er da langt nemmere, du behøver ikke engang at tage bukser på for at købe stumper smiley

    Og der er da endnu flere bil folk der køber stumper på nettet, men aligevælge har værkstederne åbent hver dag


  • #10   2. jun 2012 Hvad for en ged har du tommy ?

  • #11   2. jun 2012 Morten P - For ca. 2-3 uger siden var der en srad der holde på parkeringespladsen ved HTX/martec i Frederikshavn med en utæt forgaffel og så kunne jo være det var dig der havde været ude at køre på daværende tidspunkt.

  • #12   2. jun 2012 ebay er din ven.....

  • #13   2. jun 2012 Uanset hvad i siger, så må i indrømme, at når man ikke handler i en butik, så kan den ikke klare sig i længden.
    Hvorfor mon der er så mange dagligvare-butikker der lukker her i Sønderjylland?
    Svaret er ganske enkelt - grænsehandel.
    Nøjagtig det samme er sket for flere motorcykelforretninger. Her er det så bare nettet der ofte er med til at lukke dem.
    Næsten daglig er der her i forum henvisninger til Hein Gericke, Polo, Louis m.fl.
    Når man besøger Hein Gericke v. Flensborg sidst på dagen eller lørdag formiddag er der næsten kun danske kunder i butikken.
    Hvis den handel der gøres var lagt hjemme, ville forhandlerne helt sikkert have et større udvalg.
    Man kan altså ikke leve af at udstille varer og ikke sælge nogen.


  • #14   2. jun 2012 ja det læste jeg nok :D, men spurgte til hvad for en cykel du selv havde.

    Morten J: ja det er en fin ven, men det er sq trælst når man gerne vil ud og kører, også skulle til at vente en uge på stumper.


  • #15   2. jun 2012 Matthias H. M: rigtigt nok, men der må jo være en grund til at man begyndte at handle i udlandet ?
    for lidt udvalg og høje priser har været skyld i det hvis du spørger mig.
    Hvis nu den lokale pusher kun tog 100kr mere for en vare end den koster i udlandet, så vil jeg gerne støtte dem, men når det tit er langt mere du spare, også på flere stumper, så bliver man da nærig ?


  • #16   2. jun 2012 Matthias>> Ja de lukker, og hvad så?
    De forretninger der ikke tilpasser sig tiderne vælger jo selv kunderne fra, når de ikke levere den service som der er efterspurgt.
    Hein Gericke for eksempel har sgu en flot hjemmeside, hvor der er overblik og priser. Så kan man sidde i ro og mag og shoppe hjemme fra.
    Hvorfor skulle jeg besøge 3-4 forskellige forhandlere for at finde ud af at den vare man søger alligevel ikke er på lager, når jeg kan gøre det hele fra min computer.


  • #17   2. jun 2012 Morten P - jeg har sådan en som din bare hvid/blå smiley

  • #18   2. jun 2012 Morten og Tommy, i har til dels ret.
    Men man skal så heller ikke klage over at den lokale butik ikke har delene på lager.
    Det er det du gør Morten.
    Til dig Tommy: Helt så enkelt er det ikke. Mange butikker har ikke de samme muligheder som de udenlandske på grund af afgifter og moms.
    Det er bestemt ikke sjovt at miste ens dagligvarebutik, når man f.eks er ældre eller ikke har bil og derved kan køre til nabobyen.
    Butiksdøden er styret af politik. Var varerne lige så billige som i udlandet, så havde vi ikke problemet.
    PS: Jeg synes ikke selv jeg er ældre og er heller ikke gangbesværet. Og jeg køber også selv ind i mindre omfang i Tyskland selv om jeg kun bor 10 km. fra grænsen. smiley


  • #19   2. jun 2012 At danske forhandlere ikke har så stort lager, skyldes ikke handel i udlandet, men at det er dyrt at ligge inden med stort lager.
    Men man kan undre sig nogle gange, når man får beskeden at en given del er i restordre, især når man selv kan bestille den pågældende del i udlandet med levering indenfor en uge.
    Det står jo den danske forretning frit for, selv at handle i udlandet.


  • #20   2. jun 2012 Det er såmænd ikke afgifter og moms der gør en vare kan købes meget billigere i udlandet. Det er kun en lille del af prisforskellen.
    Årsagen skyldes, at Louis, Polo og lign. har en størrelse der gør de kan handle bedre prisaftaler hjem med deres leverandører, og endda selv er importør på nogle af deres varer. Den kan den lille selvstændige forhandler i DK ikke være med.


  • #22   2. jun 2012 Problemet er, tror jeg, at der findes SÅ mange forskellige motorcykler derude at det er omsonst at have et lager der dækker dem alle. Dertil kommer at mange benytter andre dele end originale. Jeg tror man skal have en ret "standard" maskine før end at de ligger inde med dele til dem på lageret i det ganske danske land.

  • #23   3. jun 2012 Flemming L: Tja, tror mere det er fordi vi intet "lager" har i danmark.
    tager du biler, der er langt flere bilmodeller end der er mcmodeller, men derfor har FTZ, mekonomen næsten alle dele på lager, selv ved den lokale ftz,mekonom, og er det ikke på lager så tager det 1 arbejdsdag om at få det hjem.
    Det kan de sq ikke gøre ved en mc forhandler, har jeg i hvert fald ikke opdaget endnu

    Matthias H. M: tja jeg kan godt lide at brokke mig, specielt når jeg bliver sur på noget som jeg blev idag, hvor jeg havde glædet mig til at køre en tur på cyklen i det gode vejr, også går det bare helt i fisk smiley


  • #24   3. jun 2012 Morten P: Ja der er flere bilmodeller, men der er immervæk også mange flere aftagere af de reservedele der skal bruges. Dertil kommer at slitagen på biler ofte er højere idet at de gennemsnitligt kører mange flere kilometer. Alt i alt er det nok bare mere rentabelt at have reservedele til biler liggende.

  • #25   3. jun 2012 Rene: Du har ret i man ikke afskriver dit lager i DK, tilgengæld kan du nedskrive det. Og det skal du rent faktisk gøre, i det tilfælde af, af nogle af dine varer er faldet i værdi.
    Og jo, du sparer også skat i DK hvis du bruger de penge virksomheden tjener. Så længe det altså er i virksomheden du bruger pengene, og ikke privat. Hvilket kun er helt rimeligt.


  • #26   3. jun 2012 Det er urealistisk for en dansk mc forhandler at lagerføre alt for mange stumper, vi kører jo på mange hundrede forskellige modeller.
    Men det gør egentlig heller ikke noget, hvis ellers der er styr på centrallagre og logistikken...

    Yamaha har de gange jeg har skulle bruge originalstumper leveret uhyggeligt hurtigt fra det Hollandske centrallager til den forhandler i dk jeg har bestilt hos.. ofte fra dag til dag.
    Det kalder jeg sku service, og selvom jeg benytter Ebay i stor stil for at spare penge (at køre mc er sku ikke gratis, slet ikke når man også kører lidt trackdays) så er der stumper jeg KUN køber originalt..


  • #27   3. jun 2012 Rene: afskrivning/nedskrivninger er noget man foretager for at sikre sig ens vare eller aktiv har den korrekte værdi. Så nej, selvfølgelig kan du ikke afskrive eller nedskrive på et lager der ikke taber værdi. Og hvorfor skulle du også det? Det giver et skattefradrag her og nu, men når du så alligevel sælger den vare til fuld pris, får du en større beskatning af den der.

  • #28   3. jun 2012 Og jo, det hjælper at afskrive på en demovare, da afskrivningen er en omkostning der nedsætter din skat, uden at have indflydelse på dine likvider. Så det første år du afskriver på de 80.000 nedsætter det dit skattemæssige resultat med 20.000.
    Men ja, du har da ret i, at det kræver noget likviditet at kunne købe ind til et demolager. Og har man ikke råd til det, skal man have den gode bankforbindelse eller lave noget andet.


  • #29   3. jun 2012 Selv for 18 år siden, da jeg startede med at køre MC, havde de sku ikke alt lortet på lager, der ventede man også 14 dage på dele....

    I dag får man delene på 3 dage via Ebay!!
    JEG har valgt, ikke at belaste de lokale værksteder, og reservedels udsalg, da det generelt er spild af min tid, at kontakte dem!!
    FAIR nok, de er sikkert dytgtige til at være værksted.... MEN lager er de sku ikke!! det er langt hurtigere som regel at bestille på nettet!


Kommentér på:
Hvorfor er jeg altid uheldig ?

Annonce