{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afmelde tysk mc
  • #1   8. jun 2012 du aflevere bare de tyske plader hos skat og så sender de en meddelelse til de tyske myndigheder.

  • #2   8. jun 2012 det var da nemt thomas manne tak

  • #3   8. jun 2012 ja ja, men det gør de KUN hvis du samtiddigt anmelder den til dansk afgift !
    Det gør det ikke hvis du vil lade den stå i garagen uden plader på... taler af erfaring.


  • #4   8. jun 2012 Ville jeg også tvile på... I tyskland kan du IKKE afmelde en mc ved bare af aflever plader. Det skal skrives i regpapirne, og det kan KUN tyskerne gøre... Så vil bestemt mene du skal afmelde den i Tyskland...

  • #5   8. jun 2012 Jeg har afmeldt 3 tyske MC'er i DK ved at aflevere den tyske plade som anført, det var relativt uproblematisk for mig, tyskeren derimod måtte i 2 af tilfældene vente temmelig længe på, at beskeden tilgik de tyske myndigheder, og fik dermed problemer med at afmelde deres forsikring. Det blev løst med en kopi af afmeldelsen. Jeg blev ikke i nogen af tilfældene stillet overfor et krav om dansk registrering ved aflevering af den tyske nummerplade.

  • #6   8. jun 2012 Michael S: hvornår gjorde du det? Jeg kunne ikke i efteråret 2011.

  • #7   8. jun 2012 Sidst i 2010 - En evt praksisændring siden er naturligvis mulig :-).

  • #8   8. jun 2012 Det lyder som om de har ændret det så det nu ikke kan lade sig gøre. Da jeg skulle sagde de nemlig at det "gad" de ikke gøre mere for de fik jo intet ud af det. Og den forklaring giver desværre også mening.

    Det skal siges at inden jeg hentede cyklen i Tyskland, ringede til SKAT som bekræftede at "det IKKE var noget problem at få SKAT til at afmelde". Da jeg så 3 uger efter kom på motorkontoret med de tyske plader sagde de at de IKKE ville gøre det smiley


  • #9   8. jun 2012 Enig - Det er naturligvis en mulighed med praksisændring som nævnt, men nu er det jo heller ikke helt ukendt, at man undertiden får forskellig besked, når man henvender sig til forskellige personer hos SKAT (der er ikke altid absolut konsensus internt) ;-). Sidst jeg havde kontakt med dem for et par mdr. siden, fik jeg indledningsvis at vide, at niveaulister det havde de skam ikke mere...

Kommentér på:
afmelde tysk mc

Annonce