{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc på trailer
  • #1   9. jun 2012 Lej en freetrailer ved ikea, køb en MC løfter til bobbins (Og bobbins til MCen, hvis den ikke har) og så helt frem med forhjulet i traileren, og fastgør med bagageremme med skralde til cyklen står godt fast.

• #2   9. jun 2012 Bar på foden og så godt med skrælle remme... Hvis du smider over sædet kan du med fordel lige smide en handske. Ingen grund til holdere osv osv osv. Det er jo ikke anderledes end når du sejler med færge.. der har du sgu heller ikke adgang til diverse standere.. smiley

• #3   9. jun 2012 Jeg har altid drønet den helt op i det ene hjærne af traileren, sat den i gear, trukket bremsen og stripset den fast. Så har jeg mast fronten ned og surret den fast med remme i hvert hjærne af traileren. Så har jeg surret den fast henover sadlen til trailerens "midterste" øjer. OG til slut surret den fast via bagfodhvilerne til trailerens bagerste øjer...

• #5   9. jun 2012 Jabbe: +1

• #6   9. jun 2012 Afmonter forskærmen og lav en træpind fra forhjul til den nederste gaffelnro, for ikke at køre med komprimeret forgaffel når du binder den ned, det kan skade den. Tag så en strop fra forgaffel i hver side og ud til trailerens 2 forreste hjørnet. Ikke mere. Så render den ingen steder.ikke voldspænde, bare så den er holdt lodret.

• #7   9. jun 2012 Når jeg transportere mc på mit arbejde i dansk autohjælp så sætter jeg den fast i styret og ned i hvert hjørne og to bagi som også går ned i hvert hjørne. Vi sætter ALDRIG på støtte fod da den så kan skride rundt på ladet.
    Vi bruger de der fastsurrings stropper og nogen skralder til at spænde med

• #8   9. jun 2012 Jeg plejer at bruge 5 små båndstrammere.

En i hvert hjørne, og en til at trække den helt frem.
    Jeg plejer at have den stående på sidebenet.

• #9   9. jun 2012 Er der ingen der har lagt mærke til at Kai skriver, at han har lejet en MC Trailer?

• #10   9. jun 2012 Helt enig med Nogge....og så lige 1 strips til at stramme forbremsens greb...så triller den ingen steder.

• #11   9. jun 2012 smed den burde kunne klare den uden strips. vi plejer os at have den i spillet med en strop omkring forgaflen. jeg har ikke hørt om nogen der har smidt en af ladet endnu men alt kan vel lade sig gøre hvis man kører som en idiot

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #12   10. jun 2012 Helt frem i bøjlen - og træk så forgaflen ca 3-4cm sammen med en enkelt strop. Det kan den sagtens tåle - ellers ville den ikke kunne tåle at man kørte på maskinen...?

Så smider du en strop på hver side fra bagstel, og den skal pege skråt ned og fremad. Der kan du roligt trække cyklen 3-4cm ned også.

Så er der ikke brug for mere...

• #13   10. jun 2012 Her er lidt billeder hvordan jeg gør:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.149022381899534.30874.100003753189138&type=1&l=586a174633

Forgaffel bliver trykket helt ind og så holdt nede med strop på hver side. Hvis de er stærke nok så behøver man faktisk ikke mere.

Som sikkerhed holder jeg motorcyklen på plads ved at trække den ned på passagerfodhvilerne (eller på baghjulet som på dette billede).

Altid passe på at der ikke er løse ender der flyver rundt og at de ikke kradser på kåben!

Altid tage støttefod op, trailer har dårlig affjedering og det er set at en støttefod rammer ind i motorblokken!

Som ekstra kan man også stripse forbremsen fast (men min metode dog ikke nødvendigt).

Som i kan se kan man have to cykler på denne måde, og de er meget stabile. Har minimum kørt 10.000 km med motorcykler på denne måde med hastigheder mellem 80-180 kmt og det holder fint.

• #14   10. jun 2012 tak bombe
    det er lige sådan nogle billeder jeg kan bruge

Kommentér på:
mc på trailer

Annonce