{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.894 visninger | Oprettet:

SRAD 600 VS. 750 {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er ved erhverve mig kort til MC og har gået at kigget på Suzuki Srad 600 og Srad 750 fra omkring 99-00. Af udsene ser de ret ens ud ( elsker dens udsene ) smiley
Men motor mæssig er der en forskel på omkring 30 hk. Vil jeg blive træt af hvis jeg vælger 600 frem for 750?
Hvad er jeres erfaringer med disse 2 modeller, både godt og skidt. Og er der nogle specialle ting man skal være obs på på netop disse modeller?

PFT.

/Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SRAD 600 VS. 750
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   10. jun 2012 Der er som udgangspunkt ingenting der afskrækker ved de to modeller. Der kan være lidt højt olieforbrug som følge af mange kørte kilometer, men det er meget normalt.
    Der kan også være lidt raslen fra knastkæden, men det er simpelt / billigt at fikse med en manuel knastkædestrammer.

    Hvis du aldrig har kørt MC før, er 600 fint - og de er til at få for menneskepenge. Gå efter en med originale stafferinger og kåbedele, for MC'er med 12-15 år på bagen kan nemt have en historie med skader eller uheld som så ikke er fikset ordentligt.

    Ellers brug din sunde fornuft og LAD VÆRE med at købe det første og bedste du ser på. Kig på, og prøvekør mindst 3-4 forskellige eksemplarer for at sammenligne hvad du kan få for dine penge, og hav is i maven til at prutte om prisen. Mange gange kan det nemt betale sig at vente på det rigtige, fremfor at impulskøbe.
    Og hvis du har muligheden, så medbring en kammerat som har lidt forstand på MC'er.


  • #2   10. jun 2012 750 98-00 har jo indsprøjtning, så allerede der har man vel truffet sit valg. Den rykker!

  • #3   10. jun 2012 Jeg har en 600'er man bliver ikke træt af den med det først, og det går nok et stykke tid før du kan køre den til grænsen i sving ( tror de to er ca det samme i sinvg?). Efter at have haft min i to år vil jeg gerne have noget lidt stører, har dog hjulpet meget at gear min lidt om, da jeg ikke rigtig har brug for top farten...

  • #4   10. jun 2012 #42 Sajmon ™
    Er der noget som indikere at det er kæden som skal skiftes og ikke strammeren? Hvor meget er mange km for sådan en cykel?

    Det er den første cykel jeg skal have, men jeg tænker bare lidt fremad. Og om det er en der kan køres et år og jeg så allerede er træt af den.

    Like a boss - Århus N

    Er der da meget forskel på om det er med sprøjt kontra kabu?




  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #5   10. jun 2012 Indsprøjtning eller karburator er ikke afgørende - specielt når begge dele er ca lige gamle.

    12-15 år gamle indsprøjtningsdyser er væsentligt dyrere at kontrollere / skifte end et sæt nåle / nålestyr, som typisk er det der skaber problemer på karb cykler.

    Jeg ville være ligeglad om det er med sprøjt eller karb.


  • #6   10. jun 2012 Christian S
    Er du ellers godt tilfreds med din? Her tænker jeg på om det er en maskine som holder meget i pit, kontra at trille rundt på vejene.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #7   10. jun 2012 "Mange km" kan være 25.000 hvis ikke den er vedligeholdt korrekt - men sådan en kan sagtens køre 100.000 uden renovering hvis den er behandlet korrekt.

    Sprøjt er en smule mere økonomisk, men karb fra de årgange har lidt bedre gasrespons og feedback.

    Hvis 110hk som 600'eren har, bliver kedeligt - så kører man ALT FOR MEGET ligeud...!


  • #8   10. jun 2012 Hvad er christian M prisleje...?
    eller ku du jo købe en uden afgift i tyskland...
    mobile.de


  • #9   10. jun 2012 Ja det er lige at finde det rette eksemplar til mig...
    Jeg vil være så træt af at købe en som er kørt til grænsen hele tiden og leget på. Er der nogen måde jeg kan se på den om den er det?

    #42 Sajmon ™
    Som du skriver længere oppe så skal der prøves nogle stykker før jeg bestemmer mig endeligt.
    Hvad går sådan en 600 pr litter ved alm landevejskørsel.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #10   10. jun 2012 Den bør kunne holde ca 15 på literen, men det kommer an på hvem der sidder på den jo... smiley

  • #11   10. jun 2012 Tue J
    Jeg tænker lidt at loftet er omkring 65.000,-
    Så det burde jeg kunne finde en til.
    Hvad ville der være af fordele at hente en fra Tyskland?


  • #12   10. jun 2012 Hehe jaaa det er klart... Men så går den nok 20 det første stykke tid med mig på nakken...

  • #13   10. jun 2012 hvis loftet er 65000kr, så burde du ku få en k1-k2-k3 600-eller 750 for den pris..
    så snakker vi alså ikke om en 97-98-99 moddel


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #14   10. jun 2012 Hvis loftet er 65, så gå efter en 2001 eller nyere - dem SKAL du kunne finde i den prisklasse.

    Husk lige udstyr og forsikring også...


  • #15   10. jun 2012 jeg ville tage 750ern hvis jeg var dig... så bliver du ike træt af den med det samme
    hvor gammel er du enlig... ?


  • #16   10. jun 2012 Okay, jammen så må jeg lige kigge lidt på dem.
    Jeg er en gammel knark på 33.


  • #17   10. jun 2012 der er kun en 750srad fra 2001 k1 til salg herinde
    http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=113555
    men kan være dba eller gul og gratis har noget....
    men der er mange overvuderet på market.... og selv om de er det,er der jo ingen garenti når man handler privat
    du skal min køre en tur på 1 times tid...
    sikker dig, af forgaffel pakninger er tætte.. kan du se hvis de sveder på teleskoberne ... efter du har været ude og køre.
    sikkre dig den ikke springer ud af gear også... men et enkelt spring,kan lige så godt være et fejlskift.
    lyt til om den tikker meget... den tikker lidt som kold men burde holde op når den er varm... ellers er der bare og checke om der er olie på ,det der skal være, og den ikke sveder... .løft evt tanken ,hvis du kan få sælger til det,og kast et blik ned på motoren.. koblingen skal du også være ops på. .. der er mange faktorer når man handler.... ellers hyr en mckyndig ....det kan godt betale sig...


  • #18   10. jun 2012 Jeg har lige skiftet strammer på min, og den havde rundet 45.000km og det var første gang den blev skiftet..
    Jeg er utrolig glad for min 600, og har kørt på den i 4 år efterhånden, og det er ikke meget jeg har skruet på den..og har ærlig talt aldrig følt jeg har manglet power..
    Min makker som jeg køre med har en 600 k8, og vi er ret overrasket over hvor godt jeg kan følge ham i acceleration, på toppen er hans naturligvis hurtigere, men der er trods alt også næsten 10 års forskel på de 2 maskiner.
    Man skal naturligvis skifte lidt mere gear på 600 end 750 på grund af større moment på 750 ccm, og du får en højere tophastighed på 750, ellers syntes jeg personligt ikke der er vildt meget forskel på de 2..


  • #19   10. jun 2012 Ja jeg skal helt sikkert have en med som har forstand på MC, for jeg har endnu ikke meget indsigt i det.
    Der er self. den ulempe ved en 750 at den måske er for vild til mig som rookie.
    Det med topfart tænder mig slet ikke, at den kan følge trafikken og lidt til er fint for mig. Så det bliver ski nok en 600 når pappet er i hus.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #20   10. jun 2012 750 er ikke væsentligt vildere end 600 - den har bare lidt mere power over det hele.

    Dem der siger 600 ikke er nok, kører som sagt for meget ligeud. smiley


  • #21   10. jun 2012 din hånd der styrer gashåndtaget jo....men en 600 skal arbejde noget mere,og det tror jeg du bliver træt af i længen

  • #22   10. jun 2012 Jeg ville helt sikkert vælge 750'eren! Startede selv på sådan en cykel, og den er altså bare en del sjovere som 600eren. Den har os upside down forgaffel, så endnu et plus til den store smiley

  • #23   10. jun 2012 Hej Kim.
    Hvad betyder det at den har upside down forgaffel

    /Christian.


  • #24   10. jun 2012 Det er den måde de er lavet på, altså den måde de virker. Du ka se forskellen hvis du går ind og ser på de 2 cykler.

Kommentér på:
SRAD 600 VS. 750

Annonce