1.259 visninger
|
Oprettet:
Fremgangsmåde v. salg af MC {{forumTopicSubject}}
Har min bike til salg og har et par interesserede der gerne vil købe den. Der er dog lige et par ting jeg er i tvivl om, som jeg håber I kan hjælpe med at få svar på.
1. Der er restgæld i biken, lidt over halvdelen af cyklens værdi. Køber vil gerne betale den ud selv og overføre den resterende del til mig. Er det en god måde at gøre det på eller bør jeg selv betale den ud og få alle pengene i hånden ved handel?
2. Cyklen skal synes. Ville det være bedst at få det gjort inden handel eller overlade det til køber?
3. Foretrukne betalingsmiddel?
På forhånd tak!
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.869
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.168
Mht syn kan det jo være et salgsargument for lidt højere salgspris.
Har I aftalt pris som den står ville det være skørt at ofre et syn
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Syn må i selv aftale - de skaldede 350 er ikke værd at slås om.
Kontant.
Husk nu at lave slutseddel på den - du kan hente en fra fdm's hjemmeside som skal udfyldes grundigt. Så snart cyklen er handlet, skal du meddele det til din forsikring....
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 909
2. syn cyklen sammen evt. du syner den i hans navn og omreg. den i hans navn. ( husk at udfylde synspapir med hans data og underskrift, og få et forsikrings bevis i hans navn )
Jeg har haft så mange sager hvor jeg har stolet på køber, og hvor det bare er gået galt, så min tillid til hvad andre siger de vil gører er meget lille.
Den sidste sag tog 3 år, med 2 retssager først byretten og derefter landsretten, og det er ikke alt det bøvl værd, det slider på en, især hvis man ved at et par timers planlægning i bank, synshal og motorkontor, kan klare alt hvor begge parter er sikker........
sep 2011
Emner: 17 Svar: 451
Det har jeg selv gjort ved salg for snart en del år siden.
Hvis jeg var køber ville jeg aldrig aldrig aldrig betale hele summen for motorcyklen og stole på at sælger ville betale sit lån.
Hvis ikke banken vil ophæve pantet synes jeg at løsningen med en fælles banktur lyder yderst fornuftig.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
Kontant... Må man stadig det når det er beløb over 10000,- ? troede egentligt at det gik indunder reglerne for at stoppe sorte penge ??
Jeg plejer at betale med en crosset ckeck med teksten " til indfrielse af evt restgæld på ....." sådan lærte jeg at man var bedst sikret for mange år siden
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 244
god pointe, men er loven allerede gået igennem?
Fremgangsmåde v. salg af MC