{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Lasse J
Lasse J
Tilmeldt:
6. jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Billigste sted at forsikre mc som 18-årig? {{forumTopicSubject}}

Hej.. Nogen der ved hvilke forsikringsselskaber hvor det er billigst at forsikre ved som 18-årig. Jeg skal have en helårlig ansvarsforsikring.

Jeg har selv kigget lidt rundt nogle steder og set at Mondux og GF er blevet anbefalet flere steder. Desværre skal man mindst være 21år ved GF, og Mondux vil have 4700kr for at ansvarsforsikre en GS500.

Kan det virkelig ikke gøre billigere nogen steder? Hele grunden til at købe en mc som transportmiddel til hverdag, var at det skulle være næsten lige så billigt som at køre på knallert. Men det er det da langt fra, hvis man skal betale næsten 5000 om året i ansvarsforsikring..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billigste sted at forsikre mc som 18-årig?
  • #1   24. jun 2012 Jeg tror ikke du finder nogle steder, som er billigere. Sorry to say smiley

  • #2   24. jun 2012 det er noget pis GF siger, har været forsikret af dem siden jeg var 18 men dog kun ansvar, og gir kun ca 1900 for en cbr 600.

  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #3   24. jun 2012 Jeg ringede for at spørge GF om en pris, men de sagde at de ikke kunne forsikre mig da jeg var under 21...

  • #4   24. jun 2012 jeg VED at GF tager folk, da jeg selv er kunde, og har mig en kammerat der som 19 åriged har en GS 500e ved gf til 2400 årligt. penge tilbage når han stiller den ind smiley
    - den er selvfølgeligt dosslet


  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   24. jun 2012 Jeg må lige ringe og høre dem igen så, har nemlig også hørt om flere under 21 som har været forsikret ved GF.

  • #7   24. jun 2012 21 år hos GF?! Siden hvornår?
    Jeg tegnede en ansvarsforsikring hos GF da jeg var 19 år for 3.000 kroner, og i år kostede det mig 2700kr, men det er så også kun fra 1. marts til 30. november. Så hvis du kan leve med at køre knallert de sidete 3 måneder, så koster en knallertforsikring ikke mere end ca. 850 kroner.


  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   24. jun 2012 Da jeg skrev billig som knallert, mente jeg mest med hensyn til reparationer og benzin. Ved godt at en GS500 også er en del dyrere i de ting, men fx en Aprilia Leonardo 150cc koster jo nok stort set det samme som en knallert at holde kørende smiley

    Jeg må tage fat i GF igen, men tror bare at hende receptionisten som jeg snakkede med, ikke havde forstået deres regler ordentligt. Ville være helt perfekt hvis jeg kunne forsikre ved dem for omkring 2-3000 årligt..


  • #9   24. jun 2012 Du kan kaskoforsikre din GS 500 for meget billige penge.. IF har en aftale med Suzuki ved kaskoforsikringer.. Kaskoforsikrede min GSF 400 for ca. 3500 som nybegynder og 18 årig..

  • #10   24. jun 2012 jeg er 20 og er forsikret ved gf

  • #11   24. jun 2012 Jeg er også 20, og har to mc'er forsikret hos GF smiley

  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #12   25. jun 2012 Som jeg har skrevet ovenover, så ved jeg godt at en GS500 er dyrere end en knallert i vedligeholdelse.. Men tvivler på at en 150cc scooter er specielt meget dyrere at have end en 50cc scooter.. Og sammenlignet med at anskaffe en bil, så skulle det gerne være noget billigere at køre mc..

    Har snakket med GF idag, de har ikke særligt meget styr på tingene derinde. I den ene afdeling skulle jeg tegne en ulykkesforsikring for at få forsikret en mc? I den anden afdeling var det ligemeget..


  • Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 39
    #13   25. jun 2012 Jeg har forsikret min GS 500 til 2600 ved Gjensidige med 0 i selvrisiko. Det var det billigste jeg kunne finde

Kommentér på:
Billigste sted at forsikre mc som 18-årig?

Annonce